Tunnusta "kamala" mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

kvack!
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Ainiin, armomurha pitäisi laillistaa ja se pitäisi saada helposti, ihan vaan halutessaan. Eihän kuollut ihminen voi katua päätöstään.
Hmm... Enpäs ole ennen ajatellukaan asiaa tuolta kantilta :D

En ole ihan samaa mieltä, mutta kyllä mun mielestä eutanasia vois olla esim kaikille yli 65 vuotiaille täysin vapaa mahdollisuus ja sitten sitä nuoremmille ehkä lääkärin suostumuksella.
 
sekunda,ko
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Tätä ketjua ei kannata sitten ottaa liian vakavasti, vaikka varmasti monet mielipiteet voivatkin olla äkkiseltään aika jyrkkiä tai täysin omaa maailmankuvaa vastaan, kokeillaan millaisia täältä löytyy. :D

Oma:

- Lapsettomuus on varmasti ikävä asia, mutta ehkä kaikkien ei kuulu saada lapsia, tai etenkään kaikkien pariskuntien keskenään. Lapsettomuushoidot ovat luonnonvastaisia.
mitä mieltä olet minusta ja miehestäni vaikka meitä ei lasketa lapsettomiksi, koska meillä on lapsia mutta taitaa olla joku sekundäärinen lapsettomuus tai joku sinnepäin, eli meillä on 1 luomu lapsi ja 2 hoidoilla saatua, eikö meille olisi kuulunut tulla kuin 1 lapsi sinun mielipiteen mukaan?
me ei luomusti saatu kuin 1 lapsi koska minulla meni ilmeisesti tulehduksen tai jonkun muun syyn takia munajohdin tukkoon, sun mielestä se meni syystä ja meille ei olisi pitänytkään tulla kuin vain se yksi luomulapsi?
aika outo ajattelutapa, enkä ota nokkiini, ihmettelen vaan tätä mielipidettä

 
k
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
jotkut parit ei saa ehkä lapsia vaikka ovat ihanne vanhempia,että ottaisivat itselleen niitä lapsia joilla ei ole kotia. siihen ei ole kaikista niistä jotka saavat omia lapsia.
Mua ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelevat että kodittomia lapsia otetaan tosta ja tosta vaan.
 
Toi että ihmiset ei enää saa kuolla arvokkaasti on aivan hirveetä. Tässä ketjussa oli monta asiaa jotka mua otti aivoon ja monta asiaa joista olin samaa mieltaä, mutta eikö jokaisella ihmisellä pitäis kuitenkin olla oikeus kuolla niinkuin on elääkkin.
 
Vieras
Lässynlässyn-äidit on ällöttäviä, ja niiden kurittomat kakarat.

Ärsyttää sellaiset äidit joiden lapsi on ihan kamala ja silti ne lässyttää siitä kuin ihana se on, samalla kun se vetää koiraa hännästä ja mottaa pikkuveljen toisenkin silmän mustaksi. Onko äidin pakko sanoa noin omastaan vai mikä siinä on? Jotkut lapset vaan on kamalia.

Ödxd-diagnosoidut hemmotellut Nicopetterit, joiden äidit jaksaa silittää päätä vaikka tenava kaipaisi vain nyrkin pöytään ja kuria+syliä.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja Edellinen jatkaa:
* Kehitysvammaisiin kuluvia varoja pitäisi jotenkin rajata. Terapiat, kuntoutukset ihmisille jotka ei kuitenkaan ikinä KUNTOUDU esim työkykyisiksi. Mihin niitä kuntoutetaan?
Mahdollisimman omatoimisiksi kansalaisiksi. Niin että sitten myöhemmin menisi vähemmän rahaa ja resursseja elämiseen ja hoitoon, jos haluat ajatella tämän taloudellisena kysymyksenä. Jos eettisenä, niin kuntoutetaan mahdollisimman hyvään ja ihmisarvoiseen elämään. Ja kyllä, mielestäni jokainen elämä on arvokas, ja vammaisillakin on ihmisarvo.

 
polll
Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Alkuperäinen kirjoittaja Edellinen jatkaa:
* Kehitysvammaisiin kuluvia varoja pitäisi jotenkin rajata. Terapiat, kuntoutukset ihmisille jotka ei kuitenkaan ikinä KUNTOUDU esim työkykyisiksi. Mihin niitä kuntoutetaan?
Mahdollisimman omatoimisiksi kansalaisiksi. Niin että sitten myöhemmin menisi vähemmän rahaa ja resursseja elämiseen ja hoitoon, jos haluat ajatella tämän taloudellisena kysymyksenä. Jos eettisenä, niin kuntoutetaan mahdollisimman hyvään ja ihmisarvoiseen elämään. Ja kyllä, mielestäni jokainen elämä on arvokas, ja vammaisillakin on ihmisarvo.
Ihana vastaus.
Jokainen elämä on arvokas. Kamalaa kuinka paljon tästäkin ketjusta löytyy niitä jotka toisin ajattelevat.
 
hah
Musta nämä ihmiset, jotka vieläkin ottaa sikarokotteen eikä näe sitä huijausta siellä takana ja todellista maailman tilaa, ovat niin tyhmiä, että mun puolesta saavatkin ottaa sen rokotteen ja vaikka kuolla siihen.
 
Hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
* Monet adhd- ja muut erityislapset kokisivat ihmeparannuksen kunnon vanhanaikaisella kurilla.

* Nukahtamis- syömis - ja käytösongelmat johtuvat lapsilla pitkälti kurin puutteesta.
:eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
* Osa ihmisistä on oikeasti vastenmielisiä, epäsosiaalisia v***upäitä kenen kanssa ei voi/pysty tulla toimeen vaikka kuinka yrittäisi.
(Moni tänne kirjoittanut voisi tässä kohden katsoa peiliin... Juu, mä itse olen jo menossa...)
Ei millään pahalla, mutta adhd ei TODELLAKAAN johdu kasvatuksesta, ottaisit asioista selvää ja latelisit vasta sitten ja yleensäkään erityislapset eivät todellakaan tule ns. huonosta kasvatuksesta.

Vastaukseni on inhoan yksinkertaisia ihmisiä, aivan äärettömän paljon. Juuri kuten esim, tämän kirjoittaja. Mulla vituttaa suunnattomasti kun ihmiset eivät edes ota selvää, vaan latelevat mutua faktana. Yleensä pidän turpani kiinni, mutta nyt kun kysyit.
 
Kiitän tiedosta :)
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Musta nämä ihmiset, jotka vieläkin ottaa sikarokotteen eikä näe sitä huijausta siellä takana ja todellista maailman tilaa, ovat niin tyhmiä, että mun puolesta saavatkin ottaa sen rokotteen ja vaikka kuolla siihen.
Jippii!! Mä pääsen ens viikolla taivaaseen! Hurraa!!!

 
vieras
Tämän ketjun mielipiteistä voi suoraan lukea tämän palstan (ja yhteiskunnan) sivistyksen tason, ja se ei näköjään ole korkea! Enkä tarkoita nyt pelkästään kirjallista sivistyneisyyttä, vaan sitä tärkeämpää, "sydämen sivistystä"
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
* Monet adhd- ja muut erityislapset kokisivat ihmeparannuksen kunnon vanhanaikaisella kurilla.

* Nukahtamis- syömis - ja käytösongelmat johtuvat lapsilla pitkälti kurin puutteesta.
:eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
* Osa ihmisistä on oikeasti vastenmielisiä, epäsosiaalisia v***upäitä kenen kanssa ei voi/pysty tulla toimeen vaikka kuinka yrittäisi.
(Moni tänne kirjoittanut voisi tässä kohden katsoa peiliin... Juu, mä itse olen jo menossa...)
Ei millään pahalla, mutta adhd ei TODELLAKAAN johdu kasvatuksesta, ottaisit asioista selvää ja latelisit vasta sitten ja yleensäkään erityislapset eivät todellakaan tule ns. huonosta kasvatuksesta.

Vastaukseni on inhoan yksinkertaisia ihmisiä, aivan äärettömän paljon. Juuri kuten esim, tämän kirjoittaja. Mulla vituttaa suunnattomasti kun ihmiset eivät edes ota selvää, vaan latelevat mutua faktana. Yleensä pidän turpani kiinni, mutta nyt kun kysyit.
Mä sanoin MONET, en "kaikki". Tiedän hyvin, että osalla on rumasti sanottuna vikaa päässä oikeastikin. Kauniisti ilmaistuna neurologian juttuja? Mutta osalla ongelmat johtuvat juurikin kotioloista, kasvatuksesta, muista tekijöistä. Nykyään on vain nimikkeet kaikelle.

Tiedän ihan lähipiiristäkin pahasti käytösongelmaisia lapsia, joiden vanhemmat eivät vain ole suostuneet näkemään että vika on esim. heissä itsessään. Vaan on haettu sitä kaikenparantavaa diagnoosia. Enkä pahalla sano, parilla ystävälläkin ollut näin.
 
nillena
Kotiäitiys on pääsääntöisesti niille, joista ei ehkä muuhun sitten olisikaan. Perhe on vain yksi elämän osa-alue, kyllä ihmiseltä pitäisi löytyä halua ja kunnianhimoa toteuttaa itseään muutenkin kuin vain "äitiys elämäntehtäväksi"- tyyppisesti. Normaalilla, älykkyydellä varustetulla naisella on elämässä muutakin kuin äitiys ja kotona luuhaaminen.

Miksi pitää tunkea pahimpaan ruuhka-aikaan (lauantai-iltapäivän alennusmyynnit) pieneen liikkeeseen vaunujen kanssa. Ei jumalauta sentään. Ja ottaa vielä kaksi kaveria mukaan, joilla myös vaunut ja sitten jäädä juoruilemaan tien tukkeeksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämän ketjun mielipiteistä voi suoraan lukea tämän palstan (ja yhteiskunnan) sivistyksen tason, ja se ei näköjään ole korkea! Enkä tarkoita nyt pelkästään kirjallista sivistyneisyyttä, vaan sitä tärkeämpää, "sydämen sivistystä"
Kannattaa muistaa, että palsta ei edusta yhteiskuntaamme. :) Onneksi! :D En ota kovin vakavasti tämän ketjun mielipiteitä enkä edes usko, että kaikki ovat (täysin) sitä mieltä kuin kirjoittavat.

 
**
Tuosta yhdestä aloituksesta vielä tuli mieleen, että mun mielestä vauvoja ei pitäisi viedä ulkomaanmatkoille eikä kaikenmaailman ihmisvilinöihin. Vauvoilla pitäisi olla rauhallinen ja turvallinen ympäristö.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämän ketjun mielipiteistä voi suoraan lukea tämän palstan (ja yhteiskunnan) sivistyksen tason, ja se ei näköjään ole korkea! Enkä tarkoita nyt pelkästään kirjallista sivistyneisyyttä, vaan sitä tärkeämpää, "sydämen sivistystä"
Kannattaa muistaa, että palsta ei edusta yhteiskuntaamme. :) Onneksi! :D En ota kovin vakavasti tämän ketjun mielipiteitä enkä edes usko, että kaikki ovat (täysin) sitä mieltä kuin kirjoittavat.
Mitennii? Kaikki ihmiset ovat osa yhteiskuntaa. Miksi tämä palsta ei sitä edustais?
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Suurin osa miehistä on naurettavia vässyköitä, mutta syy on ehkä se, ettei heiltä edes odoteta muuta.

(mun mies ei tietysti ole vässykkä)
nimenomaan se sun "mies" on vässykkä :attn:
Sähän et edes tunne mun miestä. On outoa, että käyt hyökkäilemään, kun minä en kohdistanut tätä nyt kehenkään henkilökohtaisesti, enkä väittänyt esimerkiksi juuri sinua vässykäksi.
 
typykkä
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Inhoan sitä, kun ihmisillä on ennakkoasenteita toisia kohtaan vain ihonvärin, työtilanteen, painon yms suhteen.
Niin minäkin! Inhoan suvaitsemattomia ihmisiä. He ovat mielestäni tyhmiä koska eivät kykene katsomaan asioita kuin omalta kannaltaan. Joo, en ole itse mikään edeltä mainittu (tai muutenkaan) kovinkaan ennakkoluuloja herättävä ihminen jos nyt sellaista on olemassakaan joka ei niitä tietynlaisissa ihmisissä herättäisi. Rasistit on ehkä kammottavimpia (ihan natseja mielestäni)!
 
kvack!
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Tuosta yhdestä aloituksesta vielä tuli mieleen, että mun mielestä vauvoja ei pitäisi viedä ulkomaanmatkoille eikä kaikenmaailman ihmisvilinöihin. Vauvoilla pitäisi olla rauhallinen ja turvallinen ympäristö.
Ja mun mielipide on että vauvat pitäis pitää mahdollisimman paljon mukana normaalissa elämässä :D eikä eristää koteihinsa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämän ketjun mielipiteistä voi suoraan lukea tämän palstan (ja yhteiskunnan) sivistyksen tason, ja se ei näköjään ole korkea! Enkä tarkoita nyt pelkästään kirjallista sivistyneisyyttä, vaan sitä tärkeämpää, "sydämen sivistystä"
Kannattaa muistaa, että palsta ei edusta yhteiskuntaamme. :) Onneksi! :D En ota kovin vakavasti tämän ketjun mielipiteitä enkä edes usko, että kaikki ovat (täysin) sitä mieltä kuin kirjoittavat.
Mitennii? Kaikki ihmiset ovat osa yhteiskuntaa. Miksi tämä palsta ei sitä edustais?
Tarkoitin, että palstalaisten mielipiteiden perusteella ei voi mitenkään yleistää, miten ihmiset yleisesti ottaen asioista ajattelevat. Jos vaikka suurin osa palstalaisista on jotain mieltä, ei voi olettaa, että suurin osa suomalaisista ajattelisi niin. Täällä palstailevista ensinnäkin varmaan yli 90% on naisia/äitejä. Lisäksi netissä voi kuka tahansa kirjoittaa mitä vain. Asioita kärjistetään ja yleistetään, osa provoilee ja ärsyttää tahallaan jne.

 

Yhteistyössä