Tunnetteko ihmisiä jotka pettävät puolisoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sivusta seuraaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28978253]Puhun lapsuuden ystävistäni, kyllä me toisemme tunnemme. Ja miehestäni menen takuuseen, osaa kyllä erota ennen kuin hyppää vieraaseen petiin kuten osaan itsekin.[/QUOTE]

En ole kertonut rakastajastani edes parhaalle lapsuuden ystävälleni. Hän luulee, että parisuhteessani kaikki on kunnossa.

Et voi mennä kenestäkään muusta ihmisestä takuuseen. Vain itsestäsi. Ja siihenkin saattaa tulla muutos vaikkapa kymmenen vuoden jälkeen.

Paljon on tapauksia, että lähipiiri, kaveritl, tuttavat ja/tai työkaverit tietävät pettäjästä, mutta oma puoliso ei. Miksi kukaan ei kerro? Onko moraalisesti parempi olla hiljaa ja antaa toisen olla epätietoisuudessa ja pettäjän jatkaa puuhiaan, kuin olla kielikello ja kertoa pettävästä kumppanista?

Mua hämmästyttää kuinka avoimesti myös jotkut pettävät, ihan kuin olisi kirjoittamaton sääntö ettei toisten asioihin puututa eikä kukaan kerro puolisolle mitään. Näinhän se tosiaan kyllä meneekin, ei kukaan halua sotkeutua toisten asioihin.

[QUOTE="Henna";28978270]Lisänä soppaan vielä lapset, koti, arjen sujuvuus jne.

Jos yksi osa-alue puuttuu, niin en sentään koko parisuhdetta lopettaisi, vaan keksin siihen jonkun muun ratkaisun.[/QUOTE]

Minä en voisi elää miehen kanssa avioliitossa jos rakkaus, intohimo ja arvostus puuttuisi. Ei tasainen perhe-elämä, yhteinen koti tai arjen sujuvuus riittäisi.

Sun mieshän ei pettämisestä tiedä joten tuohan ei ole teidän yhteinen ratkaisu, ihan vain sinun itsekkyyttä.

Minä en voisi elää miehen kanssa avioliitossa jos rakkaus, intohimo ja arvostus puuttuisi. Ei tasainen perhe-elämä, yhteinen koti tai arjen sujuvuus riittäisi.

Sun mieshän ei pettämisestä tiedä joten tuohan ei ole teidän yhteinen ratkaisu, ihan vain sinun itsekkyyttä.
Sinä et voisi, mutta joku toinen voi. Tunnen pariskunnan, jossa naiselle on hyvinkin tärkeää koti, lapset ja perhe-elämä ja hän on onnellinen, kun saa hoitaa lapsia, kaunista kotiaan ja sen ympärillä olevaa puutarhaa. Sen sijaan nainen on mieluiten kokonaan ilman seksiä, koska pitää sitä epämiellyttävänä. Varsinkin nyt, kun lapsiluku on heillä täynnä. Pitäisikö naisen luopua lapsistaan, kodistaan ja perhe-elämästään vain sen vuoksi, että seksi puuttuu?

Yhtälailla mieheltä on itsekästä olla antamatta koskaan seksiä. Joten ei tässä ole mitään ongelmaa. Kaikki on hyvin, koska nuo muut asiat suhteessamme on kunnossa.

[QUOTE="vieras";28978368]Sinä et voisi, mutta joku toinen voi. Tunnen pariskunnan, jossa naiselle on hyvinkin tärkeää koti, lapset ja perhe-elämä ja hän on onnellinen, kun saa hoitaa lapsia, kaunista kotiaan ja sen ympärillä olevaa puutarhaa. Sen sijaan nainen on mieluiten kokonaan ilman seksiä, koska pitää sitä epämiellyttävänä. Varsinkin nyt, kun lapsiluku on heillä täynnä. Pitäisikö naisen luopua lapsistaan, kodistaan ja perhe-elämästään vain sen vuoksi, että seksi puuttuu?[/QUOTE]

Näinpä. Esim. vulvodynian vuoksi seksi voi olla jollekin oikeasti tuskallista. Miksi tällainen ihminen ei saisi kuitenkin nauttia perhe-elämästä? Puolison seikkailuilta on helppo sulkea silmät tai niistä ei tarvitse edes koskaan tietää.

[QUOTE="vieras";28978368]Sinä et voisi, mutta joku toinen voi. Tunnen pariskunnan, jossa naiselle on hyvinkin tärkeää koti, lapset ja perhe-elämä ja hän on onnellinen, kun saa hoitaa lapsia, kaunista kotiaan ja sen ympärillä olevaa puutarhaa. Sen sijaan nainen on mieluiten kokonaan ilman seksiä, koska pitää sitä epämiellyttävänä. Varsinkin nyt, kun lapsiluku on heillä täynnä. Pitäisikö naisen luopua lapsistaan, kodistaan ja perhe-elämästään vain sen vuoksi, että seksi puuttuu?[/QUOTE]

Jos on tyytyväinen oloonsa niin ei tietenkään. Tai jos tämän kyseisen naisen mies on tyytyväinen.
Mutta tuo Hennahan panee vieraiden kanssa miehensä selän takana.

[QUOTE="Henna";28978382]Yhtälailla mieheltä on itsekästä olla antamatta koskaan seksiä. Joten ei tässä ole mitään ongelmaa. Kaikki on hyvin, koska nuo muut asiat suhteessamme on kunnossa.[/QUOTE]

Silloin olisi ok jos sinä sanoisit että munaa tänne tai menen vieraisiin.
Tai kertoisit miehelle että olen onnellinen suhteessa mutta tarviin siihen sivusuhteita.
Mies on itsekäs, sinä olet itsekäs. Mutta ette ole tasoissa, sinä petät selän takana, mies on avoimesti antamatta sinulle. Sulla ois vara lähteä.

Minä olen kerran pettänyt. Ei minusta varmaan kukaan uskoisi. Olen sellainen kiltti, tunnollinen, kunnollinen, toisia arvostava yms. Meidän parisuhde voi hyvin. Pettämisjuttu on pitkä tarina ja kadun sitä aina.
Mulla on muutama lapsuudenystävä, jonka kanssa jaan kaiken. Tämä pettäminen on varmaan ainut asia, josta en ole ikinä kennellekään kertonut.

Tunnen, pari hyvää pitkä aikaista ystävääni pettävät miehiään. Surullista, molemmilla tilannne johtanut siihen että ovat eroamassa(toki muitakin syitä on, mutta luulen että salasuhde pönkittänyt asioita enemmän). Miehet kuitenkaan eivät pettämisistä tiedä. En ole puuttunut asiaan koska ne eivät minulle kuulu, olen kyllä ystävilleni kertonut oman kantani asioihin.

Silloin olisi ok jos sinä sanoisit että munaa tänne tai menen vieraisiin.
Tai kertoisit miehelle että olen onnellinen suhteessa mutta tarviin siihen sivusuhteita.
Mies on itsekäs, sinä olet itsekäs. Mutta ette ole tasoissa, sinä petät selän takana, mies on avoimesti antamatta sinulle. Sulla ois vara lähteä.

Usko jo, että kukaan ei tästä liitosta halua lähteä minnekään. Perhe ja parisuhde halutaan pitää koossa. Kaikki on hyvin näin. Täydellistä olisi, jos saisin seksiä kotoa, niin ei tarvitsisi lähteä muualta hakemaan. Mutta kaikkea ei voi saada.

Tunnen! Yksi työkaverini pettää miestään. Hänestä ei ruokalapuheiden perusteella sitä arvaisi, kun jutut liittyvät yleensä lapsiin ja mieheen. Mutta... työpaikan pippaloissa kävi yhden häiskän kanssa juhlapaikan ulkopuolella penkillä kuksimassa (lokakuun kylmässä yössä :p ), toisen työkaverin kanssa aloittivat yksien messujen jatkohotellissa ja tapailivat muutaman kerran samoissa merkeissä eri hotelleissa, tyky reissulla oli yksi äijä, siitä seurasikin pidempi suhde ja netistä bongasi neljännen -josta tiedän, mitenkähän monta vielä lieneekään. Kaikki miehet myös varattuja. Näistä hän on avautunut kännissä (työpaikan juhlissa, missäs muuallakaan) ja nyt siitä on tullut yleinen seläntakana puheenaihe... En tiedä muistaako hän itse puheitaan, vai teeskenteleekö vain ettei muista. Hän siis pettää ihan surutta työ ym. reissuilla ja on järkännyt noita tapaamisiaan sanoen miehelleen lähtevänsä "tyttöjen iltaa" viettämään -hän on yli 40.

Hänen miehensä on inhottava tapaus, varsinainen kotityranni. Silti tuo pettäminen on oksettavaa, eikä minulla ole enää tippaakaan kunnioitusta tätä rouvaa kohtaan. Ilmeisesti hän haluaa pitää elintasonsa ja kasvattaa lapsensa kulissiliitossa.

Tunnen, oman mieheni. On pettänyt aikoinaan, mutta toivon mukaan kasvanut siitä aikuiseksi ja oppinut virheestään. Mutta tietäähän en voi.

En juurikaan muita tiedä.. Läheisimmistä ystävistäni ei kukaan tietääkseni petä, monen suhde on kyllä kaatunut pettämiseen. Mutta niin, tietäähän en voi näistäkään. Eipä kenestäkään muusta kuin itsestään voi mennä takuuseen.

Minä olen kerran pettänyt. Ei minusta varmaan kukaan uskoisi. Olen sellainen kiltti, tunnollinen, kunnollinen, toisia arvostava yms. Meidän parisuhde voi hyvin. Pettämisjuttu on pitkä tarina ja kadun sitä aina.
Mulla on muutama lapsuudenystävä, jonka kanssa jaan kaiken. Tämä pettäminen on varmaan ainut asia, josta en ole ikinä kennellekään kertonut.

Nojaa, ne kiltit, hiljaiset ja tunnolliset eivät kyllä tuossa suhteessa yleensä sen kummempia ole. Itseasiassa oma käsitykseni on, että he ovat enemmän vietävissä.

[QUOTE="vieras";28978551]Tietenkään naisen mies ei ole tyytyväinen seksittömään parisuhteeseen ja siksi mies aina välillä käy vieraissa.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa ei pitäisi olla ulkopuolistenkaan mielestä mitään ongelmaa, kun kerran tilanne on tasoissa.

Yhteistyössä