Tunnetteko ihmisiä jotka pettävät puolisoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sivusta seuraaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sivusta seuraaja"

Vieras
Minä tunnen monta. Miksi ei vaan voi erota jos jatkuvasti pitää olla jotain viritelmää ulkopuolisten kanssa?
Itseasiassa harvemassa ovat ne jotka eivät ole pettääneet ja eihän niistäkään voi varma olla. Asia ei minulle kuulu, mutta onhan toi nyt kumma juttu kuinka yleistä nämä "salasuhteet" on. Pelottavan yleistä on kännissä pettäminen.

Tunnen. Melko tuore tapaus tämä, puolisokin tietää suhteesta, joten en nyt tiedä voiko sitä enää sanoa pettämiseksi vai sivusuhteeksi. En olisi halunnut tietää koko asiasta, tulin sivullisena sen tietämään, eikä ko henkilö tiedä minun tietävän. (kylläpä tässä nyt tiedetään urakalla)

Työpaikan pippaloissakin varatut ihan reteesti vaan pussailee muiden kanssa. Ei ketään edes hävetä se toiminta. Käydää panemassa muita vaikka kaikki kyllä tietää, että tuollakin on kotona voimo/mies ja lapsia.
Kavereilla on salasuhteita osa alkaa heti baariin tultaessa kaulailemaan ensimmäisen vastaan tulevan kanssa.

Tunnen. Petän itse puolisoani ja rakastajani pettää omaa puolisoaan. Tuttavapiirissäni on myös ollut monia tapauksia, joissa on petetty puolin ja toisin. Vain aniharvoille on kuitenkaan tullut ero.

Oletan tilastojen valossa tuntevani, mutta kukaan ei ole ollut tarpeeksi uhkarohkea, että olisi minulle tunnustanut.

Juuri näin.

Joskus on pakko ihmetellä näitä "no ei minun ystäväpiirissäni kukaan ainakaan petä" tyyppejä. Mistähän te mahdatte sen tietää, pettääkö joku vai ei? Pettäminen on kuitenkin yksi asia, joka onnistutaan salaamaan erinomaisesti.

[QUOTE="Henna";28978125]Taidatte olla moralisoijat aika nuoria vielä.[/QUOTE]

Olen yli 30. En ole koskaan pettänyt.
Tunnen monta jotka ovat pettäneet jäämättä kiinni. Tiedän myös kiinnijääneitä. Tiedän myös pariskuntia jotka ovat kostokierteessä tuon asian kanssa, eli pettävät vuorotellen.
Moralisoin lopun elämääni tuota asiaa, se ei ole koskaan oikein.

Joo, olenhan minä, täytän pian 48. Mutten kyllä mielestäni moralisoinutkaan.

[QUOTE="sivusta seuraaja";28978118]Kavereilla on salasuhteita osa alkaa heti baariin tultaessa kaulailemaan ensimmäisen vastaan tulevan kanssa.[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin ihan normaalistikin halaan baariin mennessäni osaa tuttavistani tervehtimisen yhteydessä, varsinkin silloin jos satutaan näkemään pitkästä aikaa.

Juuri näin.

Joskus on pakko ihmetellä näitä "no ei minun ystäväpiirissäni kukaan ainakaan petä" tyyppejä. Mistähän te mahdatte sen tietää, pettääkö joku vai ei? Pettäminen on kuitenkin yksi asia, joka onnistutaan salaamaan erinomaisesti.

Näinpä. Minä en ole pettämisestä kertonut kenellekään, en edes parhaimmille ystävilleni. Ei myöskään rakastajani. Kiinnijäämisen riski on pieni, kun osaa olla varovainen.

[QUOTE="vieras";28978142]Kyllä mä ainakin ihan normaalistikin halaan baariin mennessäni osaa tuttavistani tervehtimisen yhteydessä, varsinkin silloin jos satutaan näkemään pitkästä aikaa.[/QUOTE]

Tässä en nyt tarkoittanut ihan tuota, mutta senhän sä tiesitkin.

Miten ikä tuohon liittyy? Itse olen 36, omassa ystäväpiirissäni tiedän yhden miehen, joka on pettänyt vaimoaan ja vaimokin on siitä tietoinen. Pettäminen tapahtui kun olivat parikymppisiä, päättivät kuitenkin jatkaa yhdessä ja sen jälkeen ei ole pettämisiä ollut. Muut me mukaan lukien olemme uskollisia puolisoillemme, ei tulis pettäminen mieleenkään. Ja muutenkin sellaiset, joilla on niin erilainen käsitys moraalista ja perhearvoista, eivät mun ystäviksi vaan ole jääneet.

Päin vastoin, te pettäjät taidatte itse olla ainakin henkisesti teini-iässä. Kasvakaa aikuisiksi! Miksi olla parisuhteessa ollenkaan, jos vain haluaa vakoaan tai siementään jakaa??

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Tunnen joo, kaveri meni naimisiin kesällä ja ei ole koskaan ollut uskollinen suhteissaan. Enkä usko että aviopuolisonkaan kanssa on uskollinen. Panokavereita ollut varmaan yli sata. Tietänee kantani asiaan, mutta minkäs teet. Yks eksänsä soitti mulla raivopäänä vuosia sitten kun kaveri jäi kiinni rysän päältä, että tiesinkö asiasta.. no tiesin mutta en alkanut sekaantumaan. Ihan tarpeeksi omia ongelmia.

En tiedä tietäväni.
Yhdestä entisestä kaverista kuulin myöhemmin, että petti vaimoaan. Ja oma ex-mieheni petti minua. Mutta muista en tiedä. Enkä kyllä haluakaan tietää...

[QUOTE="vieras";28978186]Miten ikä tuohon liittyy? Itse olen 36, omassa ystäväpiirissäni tiedän yhden miehen, joka on pettänyt vaimoaan ja vaimokin on siitä tietoinen. Pettäminen tapahtui kun olivat parikymppisiä, päättivät kuitenkin jatkaa yhdessä ja sen jälkeen ei ole pettämisiä ollut. Muut me mukaan lukien olemme uskollisia puolisoillemme, ei tulis pettäminen mieleenkään. Ja muutenkin sellaiset, joilla on niin erilainen käsitys moraalista ja perhearvoista, eivät mun ystäviksi vaan ole jääneet.[/QUOTE]

Muut? Mistä sinä sen voit tietää? Et voi yksinkertaisesti mistään tietää, ketkä tutuistasi on pettänyt. Minäkin ajattelen niin, että omassa tuttavapiirissäni ei petetä ja uskon olevani aika varma siitä, ettei tutuissa ole pettäjää. Voisin lyödä vetoa, ettei lähimpiä ystäviäni ole petetty. Silti, mistä mä voin olla varma. Ei siitä pettämisestä kerrota yleensä kenellekään ja harvoin siitä jää edes kiinni.

[QUOTE="mie";28978187]Päin vastoin, te pettäjät taidatte itse olla ainakin henkisesti teini-iässä. Kasvakaa aikuisiksi! Miksi olla parisuhteessa ollenkaan, jos vain haluaa vakoaan tai siementään jakaa??[/QUOTE]

Sinäkö olet vain seksin takia parisuhteessa? Mietipä nyt oikein tarkkaan, keksitkö yhtään muuta syytä, miksi parisuhteessa yleensä ollaan.

[QUOTE="vieras";28978186]Miten ikä tuohon liittyy? Itse olen 36, omassa ystäväpiirissäni tiedän yhden miehen, joka on pettänyt vaimoaan ja vaimokin on siitä tietoinen. Pettäminen tapahtui kun olivat parikymppisiä, päättivät kuitenkin jatkaa yhdessä ja sen jälkeen ei ole pettämisiä ollut. Muut me mukaan lukien olemme uskollisia puolisoillemme, ei tulis pettäminen mieleenkään. Ja muutenkin sellaiset, joilla on niin erilainen käsitys moraalista ja perhearvoista, eivät mun ystäviksi vaan ole jääneet.[/QUOTE]

Naiivi ole, jos näin uskot. Et voi tietää, vaikka oma miehesikin pettäisi sinua.

[QUOTE="Henna";28978205]Sinäkö olet vain seksin takia parisuhteessa? Mietipä nyt oikein tarkkaan, keksitkö yhtään muuta syytä, miksi parisuhteessa yleensä ollaan.[/QUOTE]

Rakkaudesta, intohimosta, arvostuksesta, yhteenkuuluvuudesta? Ja seksistä.

[QUOTE="Henna";28978215]Naiivi ole, jos näin uskot. Et voi tietää, vaikka oma miehesikin pettäisi sinua.[/QUOTE]

Puhun lapsuuden ystävistäni, kyllä me toisemme tunnemme. Ja miehestäni menen takuuseen, osaa kyllä erota ennen kuin hyppää vieraaseen petiin kuten osaan itsekin.

Tunnen. Todella monta. Itsellänikin oli joskus vähän löyhä moraali. Kunnes olin jupakassa mukana, joka todella sekoitti kaiken ja sai yhden pariskunnan eroamaan. Itselleni myös valehdeltiin.

Mutta ihmeen törkeästi TOdella monet käyttäytyy ja valehetelee.

Yhteistyössä