Tunnetko niin köyhää lapsiperhettä jossa syödään paljon puuroja ja esim. makaroonia?

• Viestiketjun aloittaja tunnetko?
  • Ensimmäinen viesti
Sumuisten saarten lahetti
Kylla meilla syodaan puuroa joka aamu aamupalana. Mielestani se on terveellinen, helppo ja tayttava aamiainen kasvavalle lapselle. Vaihtelua hillosilmalla, eri hedelmilla/marjoilla ja kylla on tahan mennessa kelvannut joka aamu. Lapsi siis 2v 7kk.

Taytyy sanoa etten tullut edes sita ajatelleeksi erikseen "koyhan ruokana".

Makaroonilaatikko ketsupilla on meillakin pop - ihan normaalia suomalaista perusruokaa.

"vieras"
Ööööööö. En tiennytkään että on köyhä jos esim. syö puuroa. Meillä syödään puuroa joka aamu koko perhe. Puuro on erittäin terveellistä ja sitä suositellaan myös ihan syötäväksi. Meillä syödään myös pastaa sekä makaronia ja en koe niidenkään olevan mitään köyhäily ruokaa vaan ihan normaaleja raaka-aineita.

Murot sun muut sitä vastoin ovat kaukana terveellisestä. Sisältävät paljon esim.sokeria.

yx pph
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;28098155:
tunnen monta perhepäivähoitajaa jotka päivästä toiseen syöttävät lapsille monta kertaa viikossa kaurahiutalevelliä tai kaurapuuroa (jeah mikä vaihtelu)
ja makaroonia ja ketsuppia
ja joskus siihen makarooniin silputaan ihan makkaraakin sekaan.
Kun kerran yhdelle hoitajalle tästä huomautin hän nauroi ja sanoi
-kun lapset tästä niin tykkäävät ja kodin tehtävä se enemmänkin on huolehtia monipuolisesta ruokavaliosta.
Sen jälkeen olen vain ummistanut silmäni ja pyöritellyt kauhistuneena päätäni ja pitänyt suuni kiinne :(
Mä en tunne yhtään hoitajaa joka toimii kuvaiemallasi tavalla. Ja mä tunnen tosi monta hoitajaa, kuinka monta sä tunnet?

tiedän
Mä en tunne yhtään hoitajaa joka toimii kuvaiemallasi tavalla. Ja mä tunnen tosi monta hoitajaa, kuinka monta sä tunnet?
Tiedän 10 hoitajaa joista 4 tekee kuvailemallani tavalla :(
Se kenelle vielä menin avautumaan asiasta nauroi ettei tämä ole köyhäilyä sillä lapsille on sentään felixin ketsuppia eikä mitään euroshopperia,
paljonkohan ketsupissa olikaan niitä ravintoarvoja :O
Nykyään onneksi yksi näistä 4 hoitajasta on jo tajunnut hakea EU-ruoka avustuspaketteja hoitolasten ruokkimista varten.

yx pph
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;28098278:
Tiedän 10 hoitajaa joista 4 tekee kuvailemallani tavalla :(
Se kenelle vielä menin avautumaan asiasta nauroi ettei tämä ole köyhäilyä sillä lapsille on sentään felixin ketsuppia eikä mitään euroshopperia,
paljonkohan ketsupissa olikaan niitä ravintoarvoja :O
Nykyään onneksi yksi näistä 4 hoitajasta on jo tajunnut hakea EU-ruoka avustuspaketteja hoitolasten ruokkimista varten.
No, jos noin on, niin varmaankin olet yhteydessä päivähoitoa valvovaan ihmiseen? Yllättävän useissa perheissä kun se päivähoidon tarjoama ruoka on ainoa lämmin ruoka päiväsä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;28098155:
tunnen monta perhepäivähoitajaa jotka päivästä toiseen syöttävät lapsille monta kertaa viikossa kaurahiutalevelliä tai kaurapuuroa (jeah mikä vaihtelu)
ja makaroonia ja ketsuppia
ja joskus siihen makarooniin silputaan ihan makkaraakin sekaan.
Kun kerran yhdelle hoitajalle tästä huomautin hän nauroi ja sanoi
-kun lapset tästä niin tykkäävät ja kodin tehtävä se enemmänkin on huolehtia monipuolisesta ruokavaliosta.
Sen jälkeen olen vain ummistanut silmäni ja pyöritellyt kauhistuneena päätäni ja pitänyt suuni kiinne :(
no mä en ainakaan toimi noin. eikä kukaan muukaan tuntemani pph

"viva"
minulla ihan kaikki tulot 2300e/kk,minä ja kolme lasta. ja aina on rahat loppu. vuokra melkeen 800e,sähkö ja vesi 140e parin kk välein,lainoja 150e/kk,auto ja koulumatkat 90km/päivä. lisäksi vakuutukset,puhelin,netti,pari lehteä.. vaatteet.. syödään me silti salaattia ja hedelmiä joka pvä.. jotain säästökohteita olis keksittävä,en jaksas tätä köyhäilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja pk_äiti;28098191:
Tulojesi jälkeen näyttäisi sinulle jäävän melkein 1000€/kk. Sillä elää hyvin 1 aikuinen ja 2 lasta jos ei ole muita lainoja. Olemme suurperhe pk-seudulla ja asuntolainojen jälkeen pärjäämme 2000€/kk.
Mä laskin just saman, että n. tonni jää käteen noiden menojen jälkeen jotka on pakollisia. Ei tuo ny aiva köyhältä kuulosta. Eikä lapsille tarvitte joka kuukausi jotaki ostaa ja käytettynä ja alennusmyynneistä niitä saa.

Saman periaatteen mukaan mulle pitääs jäädä menojen jälkeen reilu 600 yhden lapsen kans. Joo ei jää.

"noh"
Mä laskin just saman, että n. tonni jää käteen noiden menojen jälkeen jotka on pakollisia. Ei tuo ny aiva köyhältä kuulosta. Eikä lapsille tarvitte joka kuukausi jotaki ostaa ja käytettynä ja alennusmyynneistä niitä saa.

Saman periaatteen mukaan mulle pitääs jäädä menojen jälkeen reilu 600 yhden lapsen kans. Joo ei jää.
Ei sillä tonnilla herroiksi eletä. Ei ole vielä kertaakaan tullut sellaista kuukautta vastaan että olisi liikaa rahaa ollut. Mutta ei kaikkea voi rahassa mitata ja ruuasta voi aina säästää :)

[QUOTE="noh";28098449]Ei sillä tonnilla herroiksi eletä. Ei ole vielä kertaakaan tullut sellaista kuukautta vastaan että olisi liikaa rahaa ollut. Mutta ei kaikkea voi rahassa mitata ja ruuasta voi aina säästää :)[/QUOTE]

Ei meillä jää edes tonnia tällä hetkellä, ei meidän silti tarvii syödä pelkkää makaronia ja puuroa, tosin niitäkin syödään koska ovat terveellisiä ja lapset tykkää(etenkin makaronista) :)
Turha vinkua ettei olis rahaa!

laskuoppia
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;28098528:
Ei meillä jää edes tonnia tällä hetkellä, ei meidän silti tarvii syödä pelkkää makaronia ja puuroa, tosin niitäkin syödään koska ovat terveellisiä ja lapset tykkää(etenkin makaronista) :)
Turha vinkua ettei olis rahaa!
nii mut tajuuksä et kalja viina ja tupakki vie osan siit donast nii ei siin sit jää varaa kun syyä makarooniveltsuu

vierass
[QUOTE="noh";28098094]Menot: sähkö n.80e/kk, vuokra 620e/kk, Netti n.60e/kk, asutaan keskellä ei mitään, ei edes julkista liikennettä, joten auto n.100e/kk, bensat kouluun n.100e/kk...lasten vaatteet ym.tarvikkeet jotka korostuu, kun näillä tuloilla elää pidempään... Olen yksin vastuussa kaikesta mitä lapset tarvitsee. Että kyllä tässä aika köyhäksi itsensä tuntee.[/QUOTE]

Mä käyn TÖISSÄ mun tulot on osapuilleen samat (nettopalkka on melkein sun työttömyyskorvaus+asumistuki) ja maksan itse koko vuokrani, maksan lasten päivähoidosta ja mulla menee bensoihin, että pääsen töihin n.250 euroa kuussa. Ja silti minä saan jopa säästöjä. Et nyt neiti ois parasta ruveta kattomaan niitä omia kulutustottumuksia, jos noilla rahoilla JOUTUU puuroa ja makaronia syömään...

[QUOTE="noh";28098449]Ei sillä tonnilla herroiksi eletä. Ei ole vielä kertaakaan tullut sellaista kuukautta vastaan että olisi liikaa rahaa ollut. Mutta ei kaikkea voi rahassa mitata ja ruuasta voi aina säästää :)[/QUOTE]

Ei täs kukaan kirjoottanukkaa, että herroiksi elää, mutta ei nuo tulot ny kaikkein pienimmäkkää oo. On paljo meitä jotka elää viä pienemmillä tuloolla eikä silti eletä pelkällä puurolla ja makaroonilla.

Yhteistyössä