Tunnetko ihmisen, joka on tai EHKÄ on narsisti? Mikä ammatti?

"nette"
Aika yleistä tuntuu narsismi kyselyn mukaan olevan ;) Narsismi sanan käyttö tuntuu jo hiukan ns. muoti-ilmiöltä. Ei ole todellakaan noin yleistä miltä tämänkin keskustelun perusteella olettaisi. Ihmisiä on monenlaisia ja persoonallisuudenpiirteitä voi olla monenlaisia. Lisäksi huomaan et aika moni ex vaikuttaisi olevan tän perusteella narsisti...tai sit vaan omaa sellasia piirteitä....kaikki ns. epämiellyttävät asiat tai piirteet eivät kuitenkaan ole narsismia tai edes liity siihen.
 
Tunnen kaikenlaisia kusipäitä, narsistisia piirteitä ehkä korkeintaan, tää on niin muotidiagnoosi nykyään. Ainakin keskustelupalstalla diagnosoituna jokaisen exä on vähintään narsisti :popcorn:
 
Voi elämä!
EHKÄ narsisti: diakoni. Mutta korostan, etten tiedä. Sen sijaan epäilen. Lopullisen totuuden ihmisen empatiakyvystä tai sen puutteesta näkee vain toiminnallisista aivokuvista. Niitä minulla ei ole.
 
vierailija
Hyvän ystävän nyt vihdoinkin ex- mies. On varmuudella narsisti.olen myös sitä mieltä, että ihmisiä leimataan helposti narsisteiksi, mutta tämä on varma tapaus. On yrittäjä, omistaa oman firman. Kamala tapaus, oikeasti ihan hirveä.
 
En tunne varsinaisesti mutta tiedän hänet ja olen kuullut hänen edesottuksistaan. Hän onkin ainoa ihminen jota voisin narsistiksi arvailla. On sairaanhoitaja tai lähihoitaja. Oli tavatessamme erittäin miellyttävä, on kaunis ja kaikkea. Siellä kuorensa alla kamalan epävarma, kateellinen, vainoharhainen, takertuva, kontrolloiva.
 
tunnen kyllä
Tiedän. Oma isäni. On ylennyt duunarista (suhteilla) vahvaksi vaikuttajaksi. Tekee pahaa, mutta vika ei ole koskaan hänessä - valehtelee mustan valkeaksi. Ihmiset ovat hänelle joko "ylempiä", tavoittelemisen arvoisia (omistavat rahaa tai valtaa) tai sitten täysin välinpitämättömiä nobodyja ( kokee ko. ihmiset tyhmiksi tai muuten korkeintaan hetken hyödynnettäväksi). Kolmas kategoria ovat vihamiehet. Lähelle tätä ihmistä ei voi laskea, kun hän tuhoaa kaiken.
 
vierailija
Minua sanotaan narsistiksi. Minua ei kiinnosta toisten vaivat ja valitukset. Mikäli joku ei minusta pidä, se on hänen ongelmansa, ei minun. En hirveämmin ajattele loukkaanko suoralla ja rehellisellä puheella toisia ihmisiä.
 
Onkos se muuten yleistäkin että narsisti nimittää muita narsistiksi ja kerää selkääntaputukset ihmisiltä jotka uskoo näihin tarinoihin joissa hän itse on uhri?
Tätäkin naista ihan uskoisin, jollen olisi kuullut niin monelta ihmiseltä miten hän todella käyttäytyy.

Hämmentävää, kun on varma että tarinassa valehtelee joko tämä nainem tai sitten usea hänen kanssaan tekemisissä ollut henkilö... Käsittämätöntä että pystyy valehdella niin pokkana.
 
Samusoosi
Onkos se muuten yleistäkin että narsisti nimittää muita narsistiksi ja kerää selkääntaputukset ihmisiltä jotka uskoo näihin tarinoihin joissa hän itse on uhri?
Tätäkin naista ihan uskoisin, jollen olisi kuullut niin monelta ihmiseltä miten hän todella käyttäytyy.

Hämmentävää, kun on varma että tarinassa valehtelee joko tämä nainem tai sitten usea hänen kanssaan tekemisissä ollut henkilö... Käsittämätöntä että pystyy valehdella niin pokkana.
Joo, justiinsa noinhan ne tekeekin. Saa usein ihmisten sympatiat puolelleen.
Mutta, pakko sanoa: en tunne läheisesti kuin ton yhden tapauksen, muut "narsisteiksi" kuvaillut ihmiset joita tiedän on vaan ollu enemmän tai vähemmän vittumaisia ja kieroja tyyppejä. Se ei oo sama asia.
 
Joo, justiinsa noinhan ne tekeekin. Saa usein ihmisten sympatiat puolelleen.
Mutta, pakko sanoa: en tunne läheisesti kuin ton yhden tapauksen, muut "narsisteiksi" kuvaillut ihmiset joita tiedän on vaan ollu enemmän tai vähemmän vittumaisia ja kieroja tyyppejä. Se ei oo sama asia.
Joo aika usein sitä käytetäänkin juuri niin että kun on suuttunut johonkin niin puhutaan et se on narsku.

Tää ihminen on ainoa joka mun mielestä oikeesti vois ollakin, on kyllä hämmentävä henkilö monellakin tavalla. Ei niitä narsisteja oo joka nurkan takana.
 
ukkoakka
Tiedän yhden jolla on todettu, jos ei nyt varsinaista narsismia, mutta vakavia persoonallisuushäiriöitä ja on selvä narsisti. Hän ei ole kusipää, ei ilkeä, oikeastaan aika hauska ja mukava. Ainakin niin kauan kuin jaksaa ja tarvitsee muita. Ei ole koskaan väärässä, ja kontrolloi muita pillinsä mukaan. Tuhoaa kaiken ympäriltään, valehtelee kaikesta. Läheiset aivan loppu, mutta narsisti saa kaiken toimimaan kuten haluaa. Muut eivät ole muuta kuin pelinappuloita hänen omassa pelissään. Hän on niin juonekas ja osaa lukea muita kuin avointa kirjaa. Kaikki pitävät hänestä, vaikka hän ei todellisuudessa pidä kuin itsestään ja häikäilemättä pettää muut, jos toisista ei enää ole hyötyä. Saattaa raivostua, jos jokin ei mene hänen mukaansa, jos jokin ei ole hallittavissa.

Hän on perusduunari.
 
vierailija
Joo aika usein sitä käytetäänkin juuri niin että kun on suuttunut johonkin niin puhutaan et se on narsku.

Tää ihminen on ainoa joka mun mielestä oikeesti vois ollakin, on kyllä hämmentävä henkilö monellakin tavalla. Ei niitä narsisteja oo joka nurkan takana.
Totta.

(ja sori, turha kommentti ehkä, mutta tämä oli vaan tämmönen "tykkää"-napin painallus harmaana)
 

Yhteistyössä