Tunnetko ihmisen joka on aina puuttumasa, neuvomasa ja antamasa ohjeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä tiedän ja taas tänään sain näppyjä hänestä.
Ei nyt ihan kaikkien joka asiaan tarvis olla puuttumassa tai antamasa neuvoja tai kommentteja.
Kun tämä ihminen ei sitten tahdo ymmärtää sitä et miksi joku ei sitten teekkään niinkuin HÄN on neuvonu tai sanonut. Tai miksi joku EI ajattele niinkuin hän itse.
Ark.
Ja jos johonki väliin kerkee sanomaan oman mielipiteensä niin menee hänellä koko hernepelto nenään ja nieluun asti.

Olen sen sata miljoonaa kertaa sanonut et antaa jokaisen tehdä niinku parhaaksi näkee mitä se muille kuuluu. Mut ei hänellä on elämäntyönään posmentaa toisten asioista.

tunnen ja se on saakelin ärsyttävää. enköhän kysy sitten kun apua kaipaan. tai ei sekään haittaa jos välillä jotai mutta mullaki on tuttu joka ei muuta teekkään kun kyseenalasta muiden kasvatusperiaatteita/tapoja ja neuvoo koko aika miten tulis toimia missäki tilanteessa!

Tunnen mutta....

Ihmiset ovat erilaisia ja hyväksyn tämän. Hyväksyn myös ihmisten erilaiset mielipiteet heidän ominaan ja ymmärrän myös, jos haluaa samaa hyvää toisillekin tuputtamalla omia juttujaan.
On näköjään hieno taito kuunnella ja poimia itselleen asioista vain itselleen tärkeät asiat ja muun ollessa "kärpäsen surinaa korvissa".
Eli kuunnelkaa ystäviänne vaan opetelkaa suodattamaan kuulemanne ja arvostakaa ystäviänne olemalla loukkaamatta heitä...

Kun aloitin nykyisen työni niin firman aspasta yksi neropatti antoi jatkumona neuvoja...minä tein työni omalla tyylillä ja loppujen lopuksi neuvot tyrehtyivät ja loppuivat. Nyt ei ole tullut kukaan neuvomaan ja hommat luistavat...otan toki neuvoja vastaan jos ne ovat fiksuja...mutta en pidä besserwissereistä enkä muutosvastarintaisista "näinmeilläainaontehty" -ihmisistä :)

Juu, tunnen montakin. Tekemisissä en tahdo enää koskaan heidän kanssaan olla. Yritin sanoa nätisti ja rumasti, suoraan ja kierrellen asiasta, mikään ei auttanut. Lopulta kyllästyin puolustelemaan omia näkemyksiäni asioista ja tekojani (siis aina, päivittäin, monesti päivässä ), enkä kaipaa enää yhtäkään samanlaista ihmistä elämääni.

Eräs parhaimmista ystävistäni :D

Ihana ihminen. Muttei koskaan ehdota kauniisti mitään, vaan sanoo että "eikun sä teet näin ja noin". Argh! Raskaus, synnytys, lastenhoito, avioliitto - kaikkea tuota koskevia neuvoja saan vaikka kuinka ja täysin pyytämättä. Turha kai sanoakaan, että hän itse on lapseton sinkku :)

Pieninä annoksina...ja välimatkaakin meillä on sen verran, ettemme näe kovin usein. Ja niin rakas hän mulle on, kaikesta huolimatta :heart:

Yhteistyössä