Tunnen erään tuttavaperheen missä nainen hoitaa 3 lasta kotona mies lomailee ulkomailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärystä

Vieras
Eli eivät perheen kanssa matkusta vaan vaimo hoitaa lapset ja menee vanhemmilleen ja mies lähtee ryyppäämään ulkomaille. En tajua, meillä mies ei saa mitään etuoikeuksia.

[QUOTE="vieras";23251798]No jospa naisella ja lapsilla ei ole varaa lähteä tai halua lähteä sinne ulkomaille ryyppäämään.[/QUOTE]

Perheessä kyllä raha asiat pitäs olla yhteisiä mutta jos naisella ei ole halua lähteä niin sitten ok.

[QUOTE="vieras";23251798]No jospa naisella ja lapsilla ei ole varaa lähteä tai halua lähteä sinne ulkomaille ryyppäämään.[/QUOTE]

Naisella ja lapsilla ei ole varaa? No silloin ei kai miehelläkään pitäisi olla! Tai ei ole kyseessä oikea PERHE.

Mies käy kerran-kaksi vuodessa ulkomaanmatkalla. Ei ryyppäämässä, mutta rentoutumassa. Ja minä kannustan :) Tiedän mieheni nauttivan reissuista enemmän yksin kuin jos kaikki raahautuisimme mukaan. Toki lomailemme ja matkailemme myös perheenä.

Mutta en ymmä'rrä, miksi kieltää toiselta jotain tärkeää, kun tiedän kuitenkin miehen nauttivan auringosta ja lämmöstä - ja rauhasta? Viikon hän viettää lukien kirjoja, uiden, maaten auringossa patikoiden. Ei se minulta ole pois, jos toinen lataa energiaa näin. Itse sitten taas rentoudun muilla keinoin ja nautin muista asioista, jotka mieheni minulle suo :)

no tuntuu aika oudolta, ei onnistuis meillä mitenkään päin. Mun tuttavanaisen mies lähti myös pariksi viikoksi Thaimaahan kun vaimo oli viimeisillään raskaana ja joka huolehti sillä välin perheen parivuotiaasta esikoisesta, kolmesta koirasta + kissasta ja kaikista lumitöistä yms. Pakko oli kuulemma päästä "lepäämään" lämpimään, ryyppy maistuu täällä kotonakin joten voi vaan kuvitella kuinka se maistui siellä ja mitä muuta tulikaan tehtyä... Ei ollu vaimo mielissään mutta mitäpä sitä aikuiselle ihmiselle voi jos ei oma pää sano mitään.

Tuntuu minusta vaan oudolta kun naiset suostuvat lasten saatuaan ihan "tossukoiksi" mies saa mennä kuten ennenkin mutta nainen joutuu olemaan kotona ei onnistuisi meillä.

Meillä myös mies käy omilla harrastusreissuillaan ulkomailla ja sillä välin minä lomailen lasten kanssa mummolassa. Vastavuoroisesti minäkin käyn joskus esim. etelässä lomailemassa ystävättäreni kanssa. Mitä siinä sitten on niin ihmeellistä?

Me tehdään aika usein miehen kanssa niin, että vuorotellen käydään ulkomailla ja toinen hoitaa lapsia kotona. Kolmen lapsen kanssa matkustaminen ei ole kovin herkkua (jos ovat pieniä ) isompien kanssa sitten pystyy jo nauttimaankin. olen myös tehnyt niin, että ottanut isoimman lapsen mukaan jne. Ei ole minulta pois jos mies saa hetken hengähtää ja minä olen vaikka mummolassa sen aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;23251863:
Mies käy kerran-kaksi vuodessa ulkomaanmatkalla. Ei ryyppäämässä, mutta rentoutumassa. Ja minä kannustan :) Tiedän mieheni nauttivan reissuista enemmän yksin kuin jos kaikki raahautuisimme mukaan. Toki lomailemme ja matkailemme myös perheenä.

Mutta en ymmä'rrä, miksi kieltää toiselta jotain tärkeää, kun tiedän kuitenkin miehen nauttivan auringosta ja lämmöstä - ja rauhasta? Viikon hän viettää lukien kirjoja, uiden, maaten auringossa patikoiden. Ei se minulta ole pois, jos toinen lataa energiaa näin. Itse sitten taas rentoudun muilla keinoin ja nautin muista asioista, jotka mieheni minulle suo :)

näin juuri :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrystä;23251926:
Tuntuu minusta vaan oudolta kun naiset suostuvat lasten saatuaan ihan "tossukoiksi" mies saa mennä kuten ennenkin mutta nainen joutuu olemaan kotona ei onnistuisi meillä.

Miksi joutuu?? Voihan sitä sitten lähteä vuorostaan nainenkin. usein naiset vaan ovat niin marttyyreita, että mies ei muka pärjää muksujen kanssa ja heittäydytään korvaamattomiksi. Meillä mies menee ja välillä menen minä ulkomaille. Ihana saada rentoutua ihan rauhassa. Enkä todellakaan ole mikään tossukka! Meillä onnistuu oikein hyvin.

Kyllä mä ymmärrän sen joissakin tapauksissa. Jos se siis sille kotiin jäävälle puolisolle olis ok ja se matkaan lähtijä olis luotettava. Voisin kuvitella että meidän tapauksessa miehelle olis ok jäädä kotiin ja minä lähtisin reissuun, mies tietäisi että en pettäisi tai rellestäisi muuten ;) Ja mun mies ei välitä matkustelusta yhtään, joten siinäkin mielessä olisi vain tyytyväinen ettei tarvitsisi lähteä minnekään.

Meillä käydään vääntöö siitä että annanko mieheni herätä öisin syöttämään vauvaa kun hän käy töissäkin..
Ulkomaille en häntä meidän luota sais kyllä ihan millään lähtemään..

Meillä ainakaan mies edes mielellään lähde mukaan lainkaan, on ollut toistakymmentä vuotta reissuhommissa ympäri tellusta, yleensä lähdenkin lasten kanssa ilman miestä.

Meillä mies ei ole mikään innokas matkustaja, koska joutuu ulkomailla käymään välillä työnsä takia. Pitää aina ihan loistavana juttuna sitä, että minä menen hengähtämään vähäksi aikaa. Välillä otan lapset mukaan tai osan lapsista :)

Vaikea sanoa mitään muutaman lauseen perusteella. Jos mies kävisi pari kertaa vuodessa yksin reissussa ja vaimo lapsineen ei koskaan missään, niin silloin se on outoa, vaikea ajatella niinkään, ettei vaimo koskaan mihinkään haluaisi vaan viihtyy mielummin aina kotona (tai mummolassa) lasten kanssa, mutta ei kait kaikki mihinkään haluakaan. Rahahommakin voi jakautua niin, että vaimo tuhlaa omiin vaatteisiin, käy hierojalla, kampaajalla, ostanut kalliita harrastusvempeleitä yms. ja mies taas käyttää oman osuutensa reissaamiseen.

Meillä mä en kyllä mihinkään tuhlaa, mutta siltikin mulle on ollut ihan ok, että mies useimpina vuosina on mennyt miesten kanssa reissuun (toki vienyt isomman osan lapsistamme matkanvarrelle vanhemmilleen), jolloin mies on saanut harrastaa omiaan ja itse olen saanut viettää rauhassa omaa lomaani, joko yksin tai pienemmän lapsikatraan kanssa. Muutaman kerran olen itsekin ollut reissussa tyttöporukalla, mutta käytännönsyistä ne on jäänyt kuitenkin huomattavasti harvinaisemmiksi kuin miehen reissut.

Minulle joutumista olisi se, että pitäisi lasten kanssa lähteä jonnekin lomailemaan. Minä en pidä lomista enkä rannoista enkä erityisesti auringosta. Ihmiset ovat erilaisia,

Voihan olla että perheen äiti saa muita "etuja#, jotka eivät ole yhtä näkyviä kuin etelänlomat?

Voi helkutti, en ymmärrä! Meillä mies ei ole saanut minulta lupaa ottaa edes mitään työreissuja ulkomailla, eikä edes täällä Suomessa, koska en suostu olemaan lasten kanssa yksin pitkiä aikoja. (Miehellä on vara valita töissä, tekeekö ulkomaan keikkoja vai ei). Eikä todellakaan tuollaiset huvin vuoksi lomareissut tulis kuuloonkaan. Mennään koko perheen voimin tai sitten ei mennä ollenkaan.

Meillä mies käy kerran vuodessa viikon Lapin reissuilla kalassa ja osittain kavereiden kanssa juhlimassa, minusta se on ihanaa. Hyödyn itsekin monella tapaa; saan rentoutuneen ja kiitollisen miehen kotiin, saan omaa aikaa lasten kanssa käydä sellaisissa paikoissa joissa mies ei tykkää käydä, toisen poissa ollessa tajuaa kuinka rakas toinen on ja toisin päin ikävä on aina kova loppuviikosta :D Ei minua tippaakaan haittaa! Ja herranen aika, kuka äiti ei lasten kanssa viikkoa pärjää ilman miestäkin? Vai onko se taas sellainen periaate että toiselle ei suoda mitään kivaa?

Itse saan vastaavasti nauttia omasta ajasta säännöllisen harrastuksen puitteissa miehen hoivatessa lapsia, käyn hieronnoissa, kampaajalla ja kosmetologilla miehen ollessa lasten kanssa. Ja kun haluan, voin lähteä tyttöporukalla viihteelle tai pitää saunailtoja. Kyllä se niin on että kun itsekin osaa antaa toiselle vapautta, niin sitä saa myös takaisin.
Viikonloppuisin esimerkiksi mielelläni lähden lasten kanssa päiväksi jonnekin että mies saa rauhassa puuhailla omia hommiaan ja nukkua univelkoja, sitten hän taas vastaavasti viikolla osallistuu iltaisin enemmän että minä saan olla ja mennä vapaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrystä;23251823:
Tuntuu vaan naisen alistamiselta tuollainen joutuu hoitamaan lapset ja ukko saa jatkaa elämäänsä entiseen tyyliin.

Teidän åalastalaisten mielestä kyseessä on pakko olla ulkomaalainne mies, eihän Suomalainen mies voi tehdä noin, alistaa naista...vai voiko????????????

Yhteistyössä