"Ai osaako sun mies hoitaa lasta?!" *TURHIS*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
Törmäsin tänään tuttuun, joka oli tietoinen (kiitos FB:n, oletan) siitä että olin poikani kanssa viime yönä päivystyksessä. Hän kysyi että mistä olen tulossa - vastasin että koulusta. Sitten hän kysyi, että missä poika on, isovanhemmillako? Sanoin pojan olevan kotona.

Tämä tyyppi säpsähti ja kiljaisi että "YKSINKÖ???". Sanoin, että ei toki, vaan isänsä ja siskonsakin kanssa.

"Osaako XXX hoitaa lasta?", hän kysyi.

Ööö, osaa. Totta hitossa.

"Saa annettua lääkkeet ja ruokaakin?", jatkoi hän hieman epäuskoisena.

Ööö, kyllä. Ihan osaa ruokkiakin lapset, ja myös lääkitä.

Sitten juteltiin niitä näitä, ja jostain puhe kääntyi siihen että mies vei & haki minun ja pojan eilen päivystyksestä, ja muutenkin ollaan kuljettu aika paljon miehen kyydillä viime aikoina (aikaisemmin mentiin usein samalla bussilla ko. ihmisen kanssa).

"Maksatko sä sille bensarahaa?", kysyi hän. Kun vastasin että ei, niin hän totesi että "no kyllä sun pitäis, on se aika epäreilua jos et maksa kun ei polttoainekaan ihan ilmaista oo".
Siihen en osannut sanoa mitään, kun alkoi jo tosissaan naurattaa :xmas:

Ihan turhis, mutta joskus on sellainen olo etten elä ihan samassa ulottuvuudessa joidenkin ihmisten kanssa.

Sama asia kun sanotaan miten hienoa jos mies AUTTAA lastenhoidossa. Ei meillä ainakaan, vaan mies hoitaa lapsia ihan samalla tavalla kuin minäkin. Yksi kaverini oikein hehkutti mun miestäni kun SAAN mennä omaan harrastukseeni säännöllisesti viikottain ja mies oli lasten kanssa. Monesti tuntuu että kyse on niistä äideistä, he uskovat olevansa ainoita oikeita huolehtijoita eikä kukaan muu kykene edes antamaan lapselle ruokaa. :D
Kappas, meidän naapurin 16v tyttö kykeni ruokkimaan meidän lapset aina silloin tällöin kun lapsenvahtia tarvittiin. Hengissä ovat lapset edelleen.

Ei hitto, miä olen miehelle aika paljon velkaa bensoista. Se kuskaa miua kouluun ja takasin joka päivä, matkaa tulee yhteensä noin 60 kilsaa. Ja tätä on jatkunut 2,5 vuotta, miähän menen konkurssiin kertaheitolla:xmas:

Jotkuthan pistävät kaiken puoliksi, tästä oli joskus jossain lehdessä juttua, siis sellaisesta pariskunnasta jotka laskevat kaikki menot aivan sentilleen. Katsoivat jopa että kun on ostettu limsapullo niin se joka sen on juonut, maksaa sen. Eli vain yhteisesti kulutetut ruoka-aineet pistettiin puoliksi. Se oli aivan hysteeristä... Ja he jakoivat hyvin tarkasti myös bensakulut. Ehkä tämä tuttu elää tällaisessa parisuhteessa. Mutta tuota lastenhoitoasiaa en kyllä tajua... Jokainen jolla on maalaisjärkeä, osaa ruokkia lapset!

:laugh:

Tosin meillä mies aina kertoo olevansa lasteenvahtina kun jää yksin lasten kanssa :headwall: Ja minua tämä ärsyttää, ei mies mikään lastenvahti ole vaan lasten isä!

Jokainen tyylillään, mutta minä kuulun niihin vanhan aikaisiin, joka ei kovasti sairasta lasta miehensä hoitoon anna. En luota tarpeeksi tässä suhteessa lapsieni isään.

Jokainen tyylillään, mutta minä kuulun niihin vanhan aikaisiin, joka ei kovasti sairasta lasta miehensä hoitoon anna. En luota tarpeeksi tässä suhteessa lapsieni isään.

Kurjaa, jos et voi luottaa. Mä tiedän, että mun mies osaa hoitaa myös sairaan lapsen hyvin - ja jos tulee tenkkapoo niin soittaa sitten mulle, mulla kun on koulutuksen & kokemuksenkin perusteella ns. rautaisempi ammattitaito ja varmuus.

Jestas! :O:laugh:
laughing-019.gif

lol-045.gif

:snotty:

[QUOTE="siis";22574809]ihanko oikeasti raportoitte fb:ssä kaiken??[/QUOTE]

Mistä sä sellaisen kuvitelman sait?

Ei, ei todellakaan kaikkea, ei edes puolia tai neljäsosaa...mutta jotain kyllä.

[QUOTE="iiris";22574793]:D :D Aika vanhanaikainen kyllä olet jos et lapsiesi isään luota. Keneen sitten luotat? :D[/QUOTE]

Vain ja ainoastaan omaan itseeni. Olen ulkoistanut mieheni mahdollisimman pitkälle kaikesta lapsenhoidosta, hänen tehtävänsä on rahoittaa elämämme, ei muuta.

Mun mies on sairaanhoitaja, minä en. Aika outoa olisi jos joku multa kysyisi että osaako mies hoitaa lasta, sairastakin lasta. Hän se yleensä kotiin jää jos lapsi on sairaana! Ja kyllä sitäkin on hehkutettu kuinka se mies on niin mahtava kun ihan kotiin jää sairaan lapsen kanssa... Miksi ihmeessä on automaattinen oletus että äiti on aina hoitaja ja mies vain auttaa jos sattuu huvittamaan? Kai se lapsi nyt molempien on??

Aiheeseen liittyen...

Keväällä mulla oli harjoittelujakso, ja tottakai tyttö sairastui heti ekana päivänä, mulle soitettiin pk:sta ja lähdin hakemaan tytön kesken päivää kotiin, kun mies oli töissä eikä häneen saatu yhteyttä. Seuraavana päivänä olin taas harjoittelussa, tyttö toki vielä sairaana kotosalla. Harjoittelu kesti 6 viikkoa, ja siitä ajasta tyttö oli kuumeessa/muuten sairaana peräti 3 viikkoa.

Mies oli paljon lapsen kanssa kotona, isoäiti auttoi myös. En mä siitä tietenkään harjoittelupaikassa mitään muistiota jakanut :) vaan menin normaalisti aamuisin & olin siellä päivät töitä paiskimassa.

No, yhtenä viikkona mun sitten piti jäädä tytön kanssa kotiin muistaakseni 2 tai 3 päiväksi kun mies meni päivävuoroon ja isoäitikin oli estynyt. Kun menin harjoitteluun takaisin, niin yksi tyyppi totesi HYVIN ylimielisenä että "On meilläkin Jami (nimi muutettu) kipeänä, mutta onneksi Heikki (nimi muutettu) on NIIIIIIIN ihana mies ja isä että se kyllä hoitaa sairaan lapsen, ja mun ei tarvitse olla pois töistä". Toinen, hieman vanhempi nainen sanoi siihen että "Se on kyllä NIIN hienoa, että sulla on osallistuva mies, mutta ikävä kyllä kaikista miehistä ei ole siihen". Ja katsoivat molemmat mua niin merkitsevästi ettei jäänyt epäselvyyttä siitä kenestä ne puhui.

Jossain sopivassa tilanteessa sitten ujutin lauseeseen sen tosiseikan, että vaikka tyttö on sairastanut yhteensä 3 viikkoa, niin mun piti onneksi olla vain muutama päivä pois harjoittelusta, kun mies on siirtänyt työvuorojaan alkamaan vasta alkuillasta, ja herännyt yövuorojen jälkeen aamulla sairaan lapsen seuraksi & mennyt monta päivää vain 2-4 h unilla jotta mä saisin suoritettua harjoitteluni. Siihen ne kaksi välkkyä ei osanneet todeta oikein mitään :saint:

Ei ole todellista! :laugh:

Sun tuttus sais varmaan traumoja jos sais kuulla siitä, että kun mä sairastin syöpää toista kertaa niin exä hoiti likkaa silloon. Likka oli vuoden paikkeilla. Kun mä olin kotona, niin ei musta paljon apua ollut vaan olin toinen hoidettava lisää. Miten mies voi tuollaasesta selvitä... :whistle:

Hitto vieköön, mä saatan saada joskus kyytin exältä tai avovaimoltaan. Enkä maksa bensarahaa...

Yhteistyössä