tumpelot leipurit, mitä tarjoatte lapsenne synttäreillä, jonne tulee aikuisvieraita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tumpelo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keksejä, sipsejä, poppareita, karkkia. Sit leivon kakun sijasta vaikka marjapiirakan tai muffinseja. Tai välistä jäätelökakkua, joko ihan pakettijäätelöstä rakennettuna tai sit viennettaa.
Tosin mulla sellainen peruskääretorttupohjasta tehty kakkukin on aina onnistunut ja ollut hyvää, ei se kovin kaunis ole tai koristeellinen mutta maistuu hyvältä ja se kai on tärkeintä.:)

Mehevän kakun saat kun muistat kostuttaa kakkupohjaa riittävästi. Oli sitten itse leivottu tai kaupasta ostettu.
Mutta jos haluat helpolla päästä niin osta vaikka jotain pakastekakkua, frödingellä on ihania. Suolaiseksi vaikka paistettavia pasteijoita pakkasesta, tai sitten karjalanpiirakoita ja munavoita.

Karjalanpiirakoita(raakapakastettuja, jotka itse paistetaan ja upotetaan voisulaan) tai pasteijoita pakkasesta. Piiras valmiista taikinasta, vaikka kinkku-juusto tai savulohitäyte, googlaa ohjeita, kuka tahansa osaa noita tehdä. Makeina voi käyttää esim valmiista leivontamix(lisää vain vesi tyyppisiä) pusseista, vaikka muffinsseja jotka koristelee itse. Täytekakun pohjan ostan valmiina, kostutus tuoremehulla, täytteeksi ohuesti hilloa ja kermavaahto-lime-valkosuklaarahka(valion).

meillä oli viimeksi leipomon 30 hlön täytekakku, itse tehdyt sacherkakku ja juustokakku, kinkkupiirakka, fetapiirakka, keksejä, sipsiä, karkkeja sekä gluteenittomille omat.

[QUOTE="mamma";25101346]meillä oli viimeksi leipomon 30 hlön täytekakku, itse tehdyt sacherkakku ja juustokakku, kinkkupiirakka, fetapiirakka, keksejä, sipsiä, karkkeja sekä gluteenittomille omat.[/QUOTE]

ainiin, iso voileipäkakku. meinasin unohtaa, koska en itse tehnyt vaan ihana ystäväni.

Leipomoista tosiaan saa valmiina kakun, jos oikeasti ei osaa itse tehdä. Tämä on harkinnassa itselläkin seuraaviin juhliin, kun a) en ole hyvä leipomaan ja b) viimeksi totesin että niihin tarvikkeisiinkin saa menemään yllättävän paljon rahaa (mousset, päälliset jne.) Tai toinen vaihtoehto että pyytäisin jotakuta tekemään sen lahjaksi, mummoja vaikkapa :D

Pasteijoita (tai minipasteijoita) on tosi helppo tehdä valmiista taikinasta, ei oikein voi epäonnistua :)

Yhteistyössä