Tulossa vauva 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joko Helmi, joko??? ;)

Täällä rakennultra onnelisesti ohi. Siellä oli vilkas ja hyvänkokoinen pikkukaveri, jolla oli isänsä kasvonpiirteet. Sukupuolta ei kysytty, mutta jotenkin tuli poikafiilikset vaikka aiemmin on tuntunut tytöltä.. liekö nuo kasvonpiirteet vaikuttanu asiaan. Ja aivan kuin ois jotakin haarojen välissä vilahtanut. No, mutta kuten maalismammoihin kirjoittelinkin, niin 50/50 mahdollisuudet vielä on kun en kyllä osaa noita ultrakuvia oikein ees tulkita ;) Jännättävää riittää siis vielä!

Eheei! Täällä mä vieläkin viipotan ison masun kanssa... Kaikki ässät on ollu käytössä, mutta kun ei pieni vielä haluu ulos, niin minkäs sille mahtaa... Toissayönä seksin jälkeen saatiin jo kipeitä supistuksia 8 min - 15 min väliajoin, mutta sitten ne vaan loppu, ja heräsin aamulla kovin pettyneenä.

Juoksin sitten eilisen kaupungilla; kävin manikyyrissä ja värjäyttämässä kulmakarvat ja ripset. Sitten kävin moikkaamassa työkavereita, 1,5 h pullakahvit eli kivasti vein niitten tehokasta työaikaa ;) Illalla vielä imuroin ja luuttusin lattiat, ja järjestin siivouskaapin jälleen kerran uudestaan. Ja värjäsin hiukset. Kuinka paljon saankaan aikaan, jos toi vauva vielä päiviä viipyy tuolla masussa!

Tänään vielä suunnitelmissa käydä taas katsomassa kavereiden jo viiden päivän ikäistä pikkuista, ja illalla kaupungille toisen kaverin kanssa. Rupee vaan toi kaugungilla juokseminen käymään kukkaron päälle pikku hiljaa, joten vauva sais jo senkin puolesta tulla =)

Hienoa Hippu että kaikki hyvin ultrassa! Niinhän se yleensä onkin, mutta aina se jännittää silti yhtä paljon...

Niin kun viimeksi sairaalassa käytiin vauvaa katsomassa, se oli niin kiinni rinnalla koko ajan, että ei sitä saanut syliin asti ollenkaan. Toisella oli niin hätä imeä, että jos tissi katos suusta kahdeks sekunniks, niin tuli maailmanloppu... Niinpä tänään taidan mennä sitä vähän kanniskelemaan, josko se saisi taas vähän lisää oksitosiinia liikkeelle ja jotain tapahtumaan ;)

Onko tää ketju vielä hengissä????Mä nimittäin saan nyt vihdoin liittyä tähän!!!juu-u totta se on, kolme testiä tehty ja pakko kait on uskoa, että juuri kun ruvettiin ekaa inssiä suunnittelemaan ja oltiin järkyttävistä hormoniarvo tuloksista toivuttu pärähtiki LUOMUPLUSSA!!Oh my God!!!

Käytiin akupunktiossa viime kierrossa 3x ennen ovista ja sen lisäksi tehtiin se aukkari (kaikki oli auki) et ehkä niiden ansiosta kävi näin. Tai sitten tää on joku ihme???tässä kuitenkin ollaan ja möllötetään ja todeksi en voi tätä uskoa kun mitään oireita ei vielä ole, ei siis yhtään mitään!!!

kertokaas konkarit milloin teillä ne oireet alkoivat ja mitä je oli!?

Ikionnellinen, Wilma haaveilijoista 4+3
http://wilma.blogit.fi

Onnea Wilma sylin täydeltä!! =) Kaikki varmasti menee hyvin. Hmmm....ensioireita, muistaakseni mulla ei hirveitä oireita tainnut olla. Rinnat kipeytyi hieman ja lämmöt oli koholla ja tietty menkat jäi tulematta. Testailin sitten aika heti, kun olivat myöhässä ja vahva viiva tuli. Mitähän muuta...pikkuhiljaa sitten alkoi muita oireita tulla, kuten hirveä väsymys ja lievä etominen. Oksentanut en ole kertaakaan =). Enpä oikeastaan tuon ihmeempiä muista alkuajoista, kun en mihinkään ole kirjoitellut noita tuntemuksiä ylös. Alkuaika meni tosi hitaasti, sen muistan- ja puolenvälin jälkeen aika alkoi juoksemaan.

Mutta tähän päivään! Nyt taas tuntuu, ettei aika oikein mene tarpeeksi nopeaan.... eilen oli neuvola ja verenpaineet taas huiteli omissa sfääreissään. Mittari kotiin ja tikkuun pissattava joka toinen päivä. Kotona ei paineet ihan niin pahat ole olleet, mutta koholla kuitenkin.

Olo on jo väsynyt, niin henkisesti kuin fyysisestikin. On niin avuton olo, kun ei itse saa edes varpaankynsiä leikattua ja sukkien laitto on yhtä puuskutusta =/. Kovasti jo odotan vauvan syntymistä. Olis niin mukava jo ulkoilla reipasta tahtia vauvanvaunujen kanssa! Ja muutenkin jo kaipaan kehoani ihan vaan omaan käyttöön takaisin.

Sellasta tänne =)

Sanibel rv 38+2

Vielä kerran hirmuisesti onnea Wilmalle ja tervetuloa tänne odotuspuolelle!! Kyllä tää ketju vielä suht hengissä on, kun joku vaan aina muistaa käydä nostelemassa ja kuulumisia tännekin kirjoittelemassa. Moni kun taitaa kirjoitella myös muihin ketjuihin...

Mullakaan ei alkuaikoina ihan kamalasti oireita ollut, lievää pahoinvointia oli suunnilleen rv 5-8 paikkeilla eli aika helpolla pääsin. Kahvinjuonti stoppasi täysin, joskus myöhemmin sain aamukahvin taas maistumaan. Ja aika paljon oli sellaisia ruokia mitkä ei maistunutkaan. Ja väsytti normaalia enemmän. Ja rintoja aristi. Siinäpä ne taisi ollakin :) Kylläpä nuo ajat tuntuukin nyt kaukaiselta :)

Sanibelin kanssa olen kyllä samaa mieltä, että aika tuntuu nyt menevän hitaasti, vaikka mulla ei ole viikkoja edes noin paljoa. Eilen saatiin tietää ultrassa että meille on tyttö tulossa, niin nyt tuntuu ettei ole edes sitä enää jännitettävänä. Toki me haluttiinkin tietää ja ihanaa että tiedetään, mutta nyt vaan haluaisi saada tytön jo maailmaan ja alkaa elämään sitä enemmän tai vähemmän ihanaa vauva-arkea. EI vaan malttaisi enää odottaa :)

Noa 27+4

Onnea Wilma!!!! Ihan mielettömän hienoja uutisia sulla! Ja kiva kun saadaan piristystä tänne meidän ketjuun, täällä on ollu aika hiljaista...

(.) Meillä oli sitten tänään laskettu aika... Neuvolakin oli varattu, ja viimeks jo sanoin että tuskinpa silloin enää tuun, ja niin vaan sitten kuitenkin jouduin sinne taas taapertamaan... No, onneks siellä oli harjoittelijana uranvaihtaja, joka on ollut Haikaranpesässä kätilönä aikaisemmin. Oli siis vähän uutta juteltavaa ja ihmeteltävää, kun sen oman neuvolantädin kanssa tuntuu että on pulinat jo pulistu. Painoa oli taas tullu kilon verran lisää viime viikon tiistaista, nyt yhteensä 12 kg tullut raskauden aikana. Vauvan painoarvio 3500 g, ja kaikki muut arvot samoissa ku aikaisemminkin. Eli kaikki muuten ok, mutta en vaan jaksais enää odottaa!

Kävin ostamassa vähän lisää pikkuruisia vaatteita, kun kavereiden tytölle oli melkein kaikki niiden vaatteet ihan liian isoja, eikä meilläkään sitte ollut ku pari 50 cm bodya ja potkareita. Kaikki kun on sanonut että ei niitä pieniä tarvi, kasvaa heti ulos niistä. No kyllä kai, kun muitten kavereiden vauvat on ollu jo syntyessään reilusti yli nelikiloisia. Ihan kaksilla me ei kyllä pärjätä siihen asti että kokoa tulee riittävästi isompiin vaatteisiin, kun tuo vauva sen verran pikkusena tuolta kuitenkin tulee... Painoarviosta viis, mutta mun masu on niin pikkunen kuitenkin, että siellä ei tosiaan mikään iso vauva asustele =)

Vauva on laskeutunut niin alas, että pää tuntuu pallona jalkojen välissä, ja melkein koko ajan on vähänku kakkahätä, kun painaa peräsuolta. Supistuksia on ollu ajoittain, ja muitakin tuntemuksia, joten oletan että ei tässä enää kauaa tarvi kärvistellä... No, katotaan koska pieni tahtois tulla ulos...

Helmi 40+0

Onpa Helmillä jännät paikat : ) Täällä jännäillään tukenasi.

Masu on alkanut elämään ihan omaa elämää...on ihanaa kun vauvalla alkaa olla masussa jo oma päivärytmi. Nyt tietää suunnilleen, mihin tahtiin nukutaan ja milloin potkitaan mammaa : )

Vaunujen ostamista juuri pohditaan ja ollaan aika varmasti päätymässä Teutonian näppäriin ja pieniin Fun:eihin.

Täälläkin yhdessä koossa, vaikka kuinka toivoisin jo olevani jakautunut. Tänään on pari lievästi kivuliasta supparia tullut ja harjoitussuppareita enemmänkin, mutta muutapa sitten ei. Viime yönä näin unta, sen minkä nukuin, että supisteli koko ajan. Jospa se enteilisi jotakin....=). Yöt on oikeasti helkutin ankeita, uni ei vaan tule. Päivällä kyllä sitten nukuttaa kun on saanut yön venkoilla.

Mutta Helmille tsemppiä, pian se vauveli väkiselläkin sieltä tulee! =)

Sanibel rv 38+5

Täällä ollaan päästy yli puolenvälin :D eli taas yksi välietappi saavutettu. Vielä ois matkaa, mutta toivottavasti aika alkais mennä vähän nopeemmin.

Helmiltä ei oo tullu päiväraporttia tänään, jokohan siellä ollaan tositoimissa. Miten Wilmalla on sujunut, onko oireita alkanut ilmaantumaan? Mä itse selvisin aika vähin oirein koko alkuraskauden. Ei ollut pahoinvointia juurikaan, mitä nyt pientä kuvotusta. Lähinnä sellaista ettei pysytynyt syömään kaikkea mitä oli ennen tykännyt syödä. Kaikki pizzat, makkarat ja marinoidut lihat ym. yökötti. Ei oikeastaan vieläkään tee mieli, vaikka pahin on jo ohi. Vatsan turvotus kai se oli sellainen näkyvin oire ja rintojen arkuus (on muuten vieläkin arat).

Mä olen kans miettinyt noita vaatteiden kokoja, että mitä kannattais hankkia ja minkä verran. Itse oon ollut nelikiloinen syntyessäni, joten vois ennustaa, että vauvakin olis sen lähelle. Muutaman viiskymppisen vaatteen kyllä varmaan hankin kuitenkin varuilta kaappiin. Pitää sitten lahjoittaa eteenpäin mikäli ei pysty käyttämään.. Minkä verran muut on hankkineet noita pieniä vaatteita ja yleensäkin, että mitä kokoja enimmäkseen näin alkuunsa?

Ei täällä oo vieläkään päästy tositoimiin... Itse asiassa tuntuu, että kaikki asiaan viittaavat tuntemuksetkin on hävinneet, ja masukin tuntuu välillä niin kevyeltä että melkein unohdan sen olemassaolon =O Onneks pieni sitten ajoittain potkii ponnekkaasti ja möyryää niin että koko masu heiluu, muuten olisin varmaan jo pelästynyt että onko siellä kaikki kunnossa ollenkaan...

Eilen käytiin pitkällä lenkillä ja illalla vielä leffassa, ja tänään oon ollu koko päivän kaupungilla kaverin kanssa, ja vielä koirien kanssa pitkän kaavan mukaan ulkona. Energiaa on siis riittänyt, enkä oo näillä touhuiluilla saanu aikaseks edes yhtään supistusta. Rupee jo mietityttämään että päättikö meidän vauva sittenkin odottaa kevättä ennenku syntyy ;)

No ainakin oon saanut hyvin nukuttua viime aikoina, joka yö kymmenen tunnin unet yhdellä tai max kahdella vessakäynnillä, aika luksusta.

Ikävä kuulla että Sanibelilla on noita tylsiä öitä kun ei pysty nukkumaan, ne on kyllä ihan karmeita ja ärsyttäviä. Toivottavasti ehdit saada muutamat oikein hyvät yöunet ennenku pääset tositoimiin! Mihin muuten oottekaan menossa synnyttämään? Oliko teillä hyvät valmennukset? Pelottaako synnytys?

Helmi 40+4 (ihan just 40+5 ja taas joudun raahautumaan sinne neuvolaan, pahus)

Nyt se Hipullakin alkaa aika juoksemaan...itselle ainakin puolenvälin ylitys oli jotenkin sellainen virstanpylväs.

Täällä on taas jouduttu käymään neuvolassa liian korkeiden verenpaineiden takia. Liikkeitä olen tänään joutunut laskemaan ja huomenna taas neuvolaan mittauttamaan paineet....huoh. Turvotus on kammottavaa; sormet kuin paksut nakit ja niveliä särkee etenkin aamuisin. Toivottavasti nuo paineet nyt laskisi, ettei sen takia ainakaan sairaalaan tarvisi lähteä.

Synnyttämään mennään OYS:aan ja synnytys ei oikeastaan pelota laisinkaan. Ei oikein osaa pelätä, kun ei tiedä millasta se on. Perhevalmennus oli ihan ookoo, enemmän ehkä mies siitä sai irti kuin minä, kun jutut oli jo tuttuja mulle entuudestaan- netistä ja kavereilta.

Vauvan vaatteista oli kyselty; Itse en ole hankkinut ainuttakaan 50 senttistä vaatetta. Voi olla, että olisi pitänyt, mutta nyt pienimmät ovat niitä 56 senttisiä. Olen ostellut jo aika isoihin kokoihin asti ja äitini on hamstrannut vaatteita alennusmyynneistä jo ensi kesääkin varten =). Joten monenkokoista lipastosta löytyy. Pitää sitten vaan täydennellä, kun huomaa mitä tarvii enemmän.

Yksi tyhmä kysymys vaatteista muuten: Oletteko ostaneet vauvalle pikkuhousuja? Minusta näyttää, ettei niitä edes kaupoissa ole kauheasti myynnissä...mutta käytetäänkö niitä, jos yläosana on paita?? Vai pysyykö vaippa paikallaan ilman bodya tai pikkareita? Tuollaista olen tässä joutessani pohtinut, kun olen pukeutumisasioita miettinyt....kun noita paitojakin on jonkin verran tullut hankittua bodyjen lisäksi.

Sanibel rv 39+0

Meillä on muutamat aidot retropikkuhousut, joita oon jo itse 70-luvulla käyttänyt... Mutta en kyllä osaa kuvitella miksi sellaisia nykyään käytettäis, kun vaipat on niin hyviä ja istuvia. Siis ymmärtääkseni aikaisemmin niitä käytettiin lähinnä pitämään vaipat paikallaan. Nykyään tietääkseni käytetään ainoostaan niitä hahtuvavillaisia vaippahousuja kestovaippojen päälle, jos ei halua käyttää niitä muovikuoria. Ehkä voisin ostaa yhdet sellaset pikkuhousut, joissa on pitsiä pepussa, siis jonkun juhlamekon kanssa, ei usko että muuten olis käyttöä.

Tosin en kyllä sitten tiedä miten ne paidat pysyvät paikallaan, kai ne helmat sitten laitetaan vaan housujen tai puolipotkareiden vyötärönauhan alle. Ei ne siltikään kyllä näytä oikein pysyvän, kun monesti näkee että paidat hilautuu kainaloon heti kun nostaa vauvan syliin. Siks en oo juurikaan paitoja ostanut, enimmäkseen bodeja.

Meillä on ostettu/saatu lähinnä kokoja 56 ja 62-68. Noi isommat pitäis kai mennä jo sitten aika pitkäänkin, ja niitä meillä taitaa ollakin eniten. Ja oon sitten kyllä jonkun verran ostanut jo isompiakin vaatteita just aleista, tyyliin kesävaatteita ens kesäksi. On niissä kyllä säilytteleminen, kun on niin monen eri kokoista vaatetta.

Ja kannattaa muuten vertailla niitä vaatteiden kokoja keskenään, eikä luottaa kokomerkintöihin. Meillä on esim. yks body jossa on kokomerkintä 68, ja se on samankokoinen ku toisenmerkkiset kokoa 50. Ehkä vähän heittää...

Onneks mä oon säästynyt tolta turvotukselta, se kuulostaa kamalalta! Muutenkin oon kyllä päässy niin helpolla tän raskauden kanssa, että varmaan sitten tasapainon vuoksi meille tulee joku tosi hankala koliikkivauva... No toivottavasti ei!

Tänään oli vika neuvolakäynti 'tässä kokoonpanossa', torstaina pitää sitten kuulemma varata aika Kättärille yliaikakontrolliin ensi tiistaiksi, jos ei vauva suostu tulemaan pihalle ennen sitä. Toivottavasti ei tarvi sinne asti kärvistellä!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, ja vielä ekstrat Sanibelille loppuajan vaivoihin! (Tätä menoa ehdit varmaan jo synnyttämään ennen mua!)

Täällä ollaan väsyneitä....tänään jo nukkunut yhdet päikkärit ja edelleen väsyttää armottomasti. Pitänee mennä nukkumaan vielä, kun ei koskaan tiedä milloin sinne synnyttämään tulee lähtö.

Eilen lorahti noin teelusikallinen verensekaista vetistä vuotoa. Ilmeisesti meinaa kohdunsuun avautumista, ainakin terkka oli neuvolassa sitä mieltä. Tänään on myös supistellut kivuliaasti, mutta loppui sitten. Jotenkin se kipu on kuitenkin ollut niin lievää, etten tosissani ole edes lähtöä vielä haaveillut. Saas nähdä muuttuvatko loppuviikon aikana kivuliaammiksi.

Mutta nyt taas nukkumaan...että saa taas yön valvoa =/.

Sanibel rv 39+2

Vitsi Sanibel, sä oot varmaan oikeesti kohta jo pääsemässä synnyttämään, ja mä vaan täällä kärvistelen ;)

Eli mitään ei oo tapahtunut täällä! Muuta ku että kävin kaverin kanssa ostoksilla Bauhausissa ja huomista tyttöjen iltaa varten ruokakaupassa... Silloin kun tonne tyttöjen iltaan kutsuttiin, olin ihan varma että oon silloin vauvan kanssa kotona, mutta nyt oonkin sitten kovasti menossa illanviettoon. Vaikka ei kyllä yhtään haittais vaikka tuliskin vielä muutoksia suunnitelmiin =)

Lisäks oon tänään juossu bussiin parikyt metriä, ja ajanu tiehensä yhden ison koiran ja yhden ketun(!), jotka olivat tunkemassa itseään turhan lähelle meidän pientä koiraa - toiminut kunnollisen laumanjohtajan tavoin. Aika tapahtumarikas päivä ollut, vähempikin ehkä riittäis jatkossa...

Nyt nukkumaan ja mielenkiinnolla odotan miten huomisten suunnitelmien käy. Kauniita unia kaikille, toivottavasti Sanibelkin sais nukuttua!

Niin sitä vaan sitten ollaan menossa tyttöjen iltaan tänään =)

Mietin tässä jaksanko vääntäytyä käymään kaupungilla ennen sitä, jotenkin tää sohva vaan vetää puoleensa ja on vähän kurja kelikin... Mutta sain päähäni että haluan nyt ehdottomasti ostaa uuden napakorun, jonka voin sitten laittaa heti synnytyksen jälkeen paikalleen. Edellinen kun jouduttiin katkaisemaan kun jengat oli menneet rikki, enkä saanu sitä normaalisti poistettua ennen ultraa. Nyt jo monta kuukautta ilman napista, haluisin sen jo pian takasin paikalleen!

Mullakin on joskus napakoru, mutta se tulehtui huonon korun ansiosta ja repesi....nyt on vaan kiva arpi navan yläpuolella =).

Viime yö meni kyllä harvinaisen hyvin, kerran vaan kävin vessassa, jei! Nukahdinkin jo joskus yhden aikaan ja heräsin seiskalta, kun mies tuli töistä. Sitten takaisin nukkumaan ja reippaasti vetelin sikeitä puoleen päivään. Että nyt ois hyvä synnyttää =).

Sulla on kyllä Helmi ollut kova vauhti päällä! Itsellä alkaa mahan kovettumissupparit välittömästi, jos kävelen vähänkään matkaa. Muunmuassa siksi en mielelläni enää pidempiä aikoja kävele. Ja juoksemisesta mulla varmaan maha repeäisi...heh. Sellasen tunnin jaksan kaupungilla juuri ja juuri pyöriä ja siinäkin ajassa pitää päästä kahdesti vessaan =/. Mää kyllä odotan kovasti, että pääsen reippaileen vauvan kanssa raittiiseen ilmaan! Ja sitä odotan kanssa, että mun normaalit kengät mahtuis jalkaan, korkkareita kun en edes ole uskaltanut haaveilla ahtavani jalkoihini melkein koko raskauden aikana.

Sanibel rv 39+3

Kiva kuulla että sait nukuttua kunnolla!

Mä oon kyllä päivittäin kävelly paljon, enkä noilla juoksuaskelillakaan onnistunu saamaan suppareita aikaiseksi, höh. Ja muuten jaksaisin kyllä pyöriä kaupungilla pidempäänkin, kunhan pääsee välillä istumaan ( = kahville ja kakulle), mutta nyt huomaa että ei vaan enää jaksa kauheesti kiinnostaa... Kävin nytkin vaan pikaisesti hakemassa sen napakorun, enkä yhtään jaksanu jäädä ihmettelemään mitään muuta.

Mullakin on korkkarit kyllä jääny melkein käyttämättä raskauden aikana. Pari kertaa vissiin ollu jalassa, silloinkin sellasilla reissuilla kun on tienny ettei tarvi juurikaan kävellä. Tuollahan niitä on sitten kaapit pullollaan odottamassa parempia aikoja... Välillä käyn vaan ihailemassa niitä näteimpiä... Ja koskahan niille oikeesti taas on käyttöä, kun en oikein jaksa uskoa että tuolla vaunujakaan korkkareissa työntelisin, sen verran mukavuudenhaluiseks sitä on tullu!

Tyttöjen iltaan lähdenkin nyt sitten autolla, ja käyn samalla matkalla hakemassa tuttipullonlämmittimen, jonka huusin netistä edullisesti. Ja tolle matkalle voisin vaikka laittaa korkeekorkoset saappaat, kun ei tarvi kävellä montaakaan askelta!!!! Jes, niin mä teen =)

Hyvää viikonlopun alkua toivottelen kaikille!

Hyvä helmi! =) Täällä ei limatulpista tietoakaan.... Juuri tulin neuvolasta ja vauva ei ole vielä edes kokonaan kiinnittynyt. Verenpaineista terkka aikoi neuvotella huomenna lääkärin kanssa, että mitä tehdään. Pissassakin oli vähän proteiinia. Huoh.

Muuten vauva käsittääkseni voi hyvin, ainakin liikkuu kovasti =). Huomenna olis sitten se mun The Day, mutta se varmaankin ohitetaan ilman sen kummempia. Mää alan olla toooodella väsynyt tähän olotilaan, viikonloppukin meni aivan omasta edestään miehelle kiukutellessa ja itkua tuhertaessa sohvalla.

No, jospa se tästä =)

Sanibel rv 39+6