Tulossa Vauva 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
Plussanneet:
Mi-iu, plussa 11/07, L.a 8.7
Emeliina*, plussa 12/07, LA 6.8
Tähti* plussa 12/07, la 27.8.
Helmi plussa 02/08 LA 16.10.
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10.
Hertta plussa 04/08 LA 18.12
Philippa plussa 04/08 LA 26.12.
Noa plussa 05/08 LA 12.1.
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA ?

Synnyttäneet:
-Ama-(LA 22.6.)poika 18.6, rv 39+3,50 cm, 3320 g, pään ymp 35 cm.

Avasin meille taas uuden ketjun kun vanhassa meni maaginen 100 rikki =).
Toivottavasti Mi-iu pääsee pian kertomaan kuulumiset vauva-arjesta tänne. Emeliina onkin sitten listalla seuraavana.

Plussanneet:
Mi-iu, plussa 11/07, L.a 8.7
Hertta plussa 04/08 LA 13.12
Liliania 06/08 LA 21.2

Synnyttäneet:

Huomenta!
Päivitin tuohon uusimman lasketun aikani...
Ultraa vaan edelleen täällä odottelen, päiviä laskeskellen... :)

Hertta 18+5

Missäs listan neljä viimeisintä? :) Taitaa olla lomat vielä menossa, kun ei oo aikoihin teistä kuulunu... Voih, itsellä vielä pari viikkoa töitä ja sit viikon huilitauko...

Apua, sitä tosiaan ollaan listalla seuraavana..:) Synnytystapa arviossa sanottiin, että jollei lähellä laskettua aikaa ole merkkejä synnytyksestä niin sit tilataan aika käynnistykseen, joten paljoa yli la:n ei pitäis vauvan syntymän mennä. Vielä oli tosin kohdunkaulaa n.4cm:ä ja paikat kiinteinä, joten tuskin tämä nyt kovin paljoa etuajassa ainakaan tulee. Supituksia ei ole ollut kuin muutama koko raskauden aikana.. Synnytystapa-arviossa arvioitiin vauva suht pienikokoiseksi, syntymä painoksi arvioitiin n. 3kiloa, ihan sopiva minun mielestä:) Niin ja istukka oli siirtynyt sen verran et voi alateitse synnyttää, se oli helpotus.

Nukkumisesta on alkanut tuleen joku ongelma minulle. Yöllä vain pyörin tuntikausia sängyssä ja käyn vähän väliä vessassa ja on kuuma jne.. Sitten aamuyöstä alkaa uni maittamaan kunnolla ja sängystä ei sitten pääsekkään ylös ennen klo.11. No mut onneksi on mahdollisuus nukkua vähän pidempään kun ei mitään menoa ole.

Mi-iun kuulumisia odotellaan täälläkin:)

Emeliina 37+1

Niin, Emeliina seuraavaksi :) Äkkiä se on aika mennyt... Sinä ja Tähti oottekin plussannu sillon, ku meillä vasta alotettiin yritys ja heitettiin pillerit pois, eli joulukuussa...

Miulla taas nukkumisesta ei meinaa tulla mitään tän käden takia. Puutuu jatkuvasti ja sormia pakottaa... Tää kirjottaminen puuduttaa noita sormia vähän väliä, monta kertaa päivässä. Sit saa kättä roikotella alaspäin ja ravistella sormia, että palais taas tunto... Ja kun vielä työkseni teen tätä kirjottamista, niin 8 h näppiksellä ei hirveen hyvältä nyt tunnu tässä kädessä... Lääkärille oonkin menossa tässä vajaan tunnin päästä, joten kaitpa se vaan lähetteet kirjottaa fysioterapiaan tai jonnekkin hierojalle, niin saapipahan nekin sit vähän halvemmalla...

Täällä ollaa sairaslomalla pahoivoinnin takia. Nyt tänään on ekaa kertaa tuntunut hieman paremmalta, muuten kuvotus on ollut täysin lamauttavaa. Oksentelut ovat vähentyneet, mutta oksentamistakin pahempaa on täysin toimintakyvn vievä pahoinvointi.

Tänään tuli muuten postista kutsu np-ultraan, sekin tosin vasta 7.8 : (

Joo, se mikä mysö on aika vallitsevaa on mielialojen käsittämätön heittely...ensin saattaa olla ihan onnellinen olo ja hetkessä surun murtama...ahdistaa ja pelottaa....

ei muuta ens ti pitäis palata duuniin...

Tännehän on tullut uusi ketju ja uutta tekstiä, kiva =).

Täällä on sama ongelma kuin Emeliinalla; unesta on tullut ongelma myös minulle. Saatan virkistyä vessareissulla aamuyöstä niin paljon, ettei unen saannista ole enää mitään toivoa muutamaan tuntiin. Toinen vaihtoehto on, etten saa unta kuin vasta aamuyöllä... ja sitten pitäisikin lähteä töihin. Tänään kahden tunnin yöunien jälkeen katsoin parhaimmaksi hakea saikkua, jotta pystyy ainakin päivisin nukkumaan jos ei yöllä. Työterveyslääkäri kirjoittikin heti kaksi viikkoa, sen jälkeen katsotaan neuvolalääkärissä miten eteenpäin. Jotenkin on vaan sellanen kutina, ettei ne unet ainakaan parane loppuraskautta kohden.... Vähän harmittaa, koska olisin ihan mielelläni loppujen lopuksi töissä käynyt, vaikka aikaisemmin siitä purnasinkin.

Nyt on tosi väsy olo, joten taidanpa painua päiväunille.

Sanibel rv 25+2

Mi-iun kuulumisia kuumeisesti minäkin odottelen :). Taisivat Mi-iun haarahypyt tehota ;)).

Emeliina sitten seuraavaksi :)... Ja kai se olisi sitten minun vuoro aikalailla heti perään, hui. Oletko sinä Emeliina jotenkin valmistautunut synnytykseen? minä koitan vain työntää pois mielestä koko homman... Kunpa nyt ei kuitenkaan menisi kauheasti yli la. Mieluummin saisi pikkuinen syntyä enemmin. Minulla myös arvioitu (ei ultralla), että pieni kokoinen vauva pitäisi tulla. Mutta ainahan nuo arviot heittää. Kunhan nyt ei kovin isoa tarviisi ruveta pukkaamaan... Oliko sulla Emeliina vauva jo kiinnittynyt lantioon? mulla lääkäri parin viikon kuluttua, jossa tarkistetaan tarjonta. Nyt on vaavi ollut raivotarjonnassa, mutta ei vielä kiinnittynyt.

Hertta, eikö olekin kauheata se puutuminen! Mulla on oikeassa kädessä sormissa koko ajan sellainen kesto puudutus, että pistelee koko ajan ja on sellaiset tönköt sormet. Itse en ole käynyt asiasta lääkärissä, mutta neuvolassa mainitisin asiasta. Neuvolatäti sanoi, että vauva painaa isompia suonia, joten kädet herkästi puutuu varsinkin jos on vähän jumissa hartiat. Olen nyt käynyt niska-hartia hieronnassa kaksi kertaa. Vähän siitä oli hyötyä, mutta ei puutuminen lakannut.

Yöt on myös täällä hankaloitunut. Pissalla saa käydä pariin otteeseen, ja asennon löytäminen on aika vaikeaa varsinkin, kun kädet puutuvat. Varmasti tulee yöt olemaan hankalempia, kun viikkoja tulee vielä lisää. Nyt kuitenkin jotenkin saa nukuttua.

Liliania, toivottavasti pahoinvointisi helpottaa. Se on kyllä todella ärsyttävää. Itse otin silloin raskauden alussa Multitabsin ikiväärikapseleita. Pahoinvointi onneksi helpotti alun jälkeen, kun viikkoja tuli lisää.

Mua on taas ruvennut stressaamaan nää raskauskilot. Niitä, kun tuntuu tulevan tosi helposti. Ei mulla taida raskauskilot jäädä siihen sallittuun 12-15 kiloon... Onko sulla Emeliina tullut paljon painoa lisää? Mulla painoa varmasti on tullut turvotuksestakin. Sormet ja jalat nilkoista sekä varpaista on turvoksissa. Lepääminen vähän auttaa, aina silloin kun malttaa lepäillä.

Tähti rv 34+1

Nii'in Tähti, sullahan onki sit heti mun jälkeen vuoro..Jännittää..:) Enpä ole kyllä minäkään suuremmin synnytykseen valmistuatunut, jotenkin sitä on vaan aatellut et onhan siihen vielä aikaa vaikka kuinka.. Mut ku ei ookkaan enää:D Vasta tuossa viimeviikolla oikeastaan aloin tajuaan et ei oo enää kauoa aikaa ku siellä synnytystapa arviossa kävin. Ihan uus juttu ku tää synnytys on niin kyllähän se mietityttää mut oon koittanu ottaa rauhallisesti ja miettiä vaan et kyllä siitä sitten selviää. Ystäviltä ym. saa niin erillaisia neuvoja esim. puudutusten suhteen et en oikein tiedä mitä mieltä niistä olen, siis puudutteista en ystävistä:) Toisilla vaan on esim. epiduraalipuudutus on auttanut toisilla ei.. Eilen neuvolassa terkka sanoi että vauva on jo tosin hyvin tuolla lähtökuopissa raivotarjonnassa kiinnittyneenä, joten sen suhteen ei pitäis olla ongelmia. Niitä supituksia tässä olen vähän odotellut kun niitä ei vielä ole ollut...

Ilmeisesti nämä nukkumisongelmat on tosi yleisiä, meilläkin useammalla sama ongelma, jotenkin lohdutava tieto:) Ikävää teille joilla pitäis viellä jaksaa töissäkin siinä sitten käydä, minähän voisin periaatteessa vaikka koko päivän nukkua, mut mielummin sitä heräisi edes vähän eiemmin kuin puolenpäivän aikoihin.

Raskauskiloja on nyt tullut noin 13 kiloa. Vähän minäkin niitä meinasin tuossa aiemmin stressata kun kahdessa viikossa oli yhtäkkiä tullut painoa lisää kaksi kiloa. Tämä tapahtu rv 32-34 välisenä aikana. Nyt sitten oli tullut viimekäynnistä vajaa 200gr/vko. Turvotusta on mullakin ollut nyt viimeviikkoina varsinkin nilkoissa. Lepääminen ja jalkojen taivasta kohti nostelu auttaa mut ku aina ei tosiaan malta..ainakaan ajoissa:)

Emeliina 37+1

no nyt tännekin... ehdin toiseen ketjuun jo kuulumisia kertomaankin mutta sen verran ollut tekemistä että muualle en ookkaa kerinny kirjottelemaan...

mul alko supparit viime pe iltana ja lauantain kärvistelin vielä kotona... yöksi sitten sairaalaan ja alkutekijöissä oltiin vielä.. sitten jyväpussia ja suihkua ja kuuden aikaa ammeeseen... sitten joskus 7n aikaan epiduraali ja puoli 10nen oli "pieni" neitokainen saapunut maailmaan... painoa oli enemmän kuin odotin, 4015g ja pituutta huimat 52cm.
synnytyksestä jäi hyvä maku suuhun ja sanoinkin suostuvani uudestaan.. :)
supistusten välillä sitä unohti aina kuinka kipeitä ne olikaan..

nyt beibi on viikon ja niin ihanan suloinen että :)

Mi-iu ja tytsä 1vko:nen

Onnea mi-iulle ja pikku neidille!!!! Ihanaa!

Joo täällä tosiaan oltu lomilla eikä niin aktiivisesti koneen äärellä, mutta tänään oli paluu töihin... Aika vaikeaa oli herätä kun on tottunut lomalla nukkumaan niin pitkään ja uni tuntuu vaan maistuvan. No, pian tähänkin rytmiin taas tottuu. Jostain pitäisi vaan löytää motivaatiota jaksaa puurtaa, ihan on vielä lomavaihde päällä. Onneksi on muutama ylityövapaa jemmassa, niin voin muutaman päivän huilia jos siltä tuntuu. Ja joulukuun alkua ja äitiyslomaa vaan odotellessa :)

Tänne nyt ei kovin ihmeellistä kuulu, olo on ihan hyvä ja masukin alkaa jo vähän näkyä. Viikonloppuna oltiin sukujuhlissa ja oli mukava kun niin moni huomasi ja sanoi, että kyllä se jo vähän näkyy :) Pieniä vaatteita olen muutamat ostanut, mutta en kovin paljoa. Seuraavaksi pitäiskin alkaa katselemaan äitiyshousuja, voi olla jo muutaman viikon päästä niitä pääsee jo käyttämään. Ihan hyvin nyt vielä menee entiset, jotkin housut vaan kiristää. Ja ensi viikolla seuraava neuvola, niin saa todisteita onko tuolla masussa vielä eloa. Ja ultra onkin vasta elokuun loppupuolella.

Noa 15+0

Onnea mi-iu tytöstä!!

Pakko noista sormien puutumisista sanoa että käsittääkseni johtuvat kyllä siitä että raskaus aiheuttaa turvotusta vähän joka puolelle(vaikkei sitä välttämättä päällepäin huomaa) ja niinpä sormia hermottavat hermotkin jäävät helposti puristuksiin esim. rannekanavaan.

Plussanneet:
Liliania 06/08 LA 21.2

Synnyttäneet:
Mi-iu, plussa/LA 8.7)tyttö 20.7. 52cm, 4015g

Sitten Mi-iu kun vauvan hoidolta ehdit niin käytkö päivittämässä hiukan tietojasi. Laitoin osan mitä tekstistäsi kävin lunttaamassa.
UP

Plussanneet:
Liliania 06/08 LA 21.2

Synnyttäneet:
Mi-iu, plussa/LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm

viikkoa aikasemmin neiti syntyi kun pahis muisteli ;) mut eipä tuo mitn.. pääasia että syntyi suht terveenä... pienen pieni reikä sydämessä, mutta tämä ei vaikuta onneksi neidin elämään millään lailla ja todennäköisesti menee itsestään umpeen...

Hurjasti onnea pikku prinsessan syntymästä.. tai aika isohan tuo on :) Reikä sydämessä ... hui... mutta eiköhän se kasva ittestään umpeen. Mukavaa vauva-arkea
toivottaa senora ja pikku-tirppa melkein 3kk

Onnea Mi-iu tytön syntymästä! Kiva, että synnytys meni ilmeisesti ihan kivasti. Hyvä, että reikä sydämessä ei vaikuta pikkuiseen, vaikka varmasti on säikäyttänyt. Kertoilehan meille, kun ehdit minkälaista se vauva-arki on :).

Tänne omaan napaan ei sen kummempaa. Tänään on eka virallinen äitiyslomapäivä, mutta saikullahan olen ollut jo reilu pari viikkoa. Vauva myllää masussa ja tuntuu, että maha kasvaa vaan kasvamistaan. Mitäköhän se sf-mitta tulee olemaan loppuajasta... Viime neuvolakäynnillä se oli 30,5, rv oli silloin 34.

Saapi nähdä miten sitä jaksaa näitä tulevia helteitä... Turvotusta varmaan tietää lämpimät ilmat ;(. Ama, varmaan turvotuskin vaikuttaa tähän puutumiseen. Etenkin, kun mulla tää sormien puutuminen alkoi juuri silloin, kun turvotustakin alkoi tulla silloin +rv30.

Tähti* rv 35+0

kiitos senora! joo, sen verran pieni reikä onneksiettei vaikuta pienen elämään mitenkään.. ens kuussa kontrolli joko olis menny kiinni ja seuraavan kerran 2vuotiaana..
ei onneks sen vakavampaa, sitä ehti kyllä sairaalas miettiä jo vaikka mitä ennen ku päästii ultraamaa neidin sydän.. litratolkulla tuli vuodatettua kyyneleitä niin äidin ku isänki... neiti vaan tyytyväisenä nukku sillon meijän välissä..

Tämä odottaa että neiti kohta heräis, on nukkumassa ulkona...sitten pitäis lähtä käymään pikavisiitti synttäreillä..

Mi-iu ja pikkuneiti 1vk+3pv

Onnea Mi-iu pikkuisesta tylleröstä! :)

Mulla on tällä hetkellä luultavasti yhdeksäs viikko alkanut ja eka neuvola keskiviikkona. Ekaan ultraankin vielä reilu viikko. Kärsimättömänä odottelen, että saan sitten varmistuksen onko masussa elämää. Rinnat on kasvaneet siihen malliin, että pitää varmaan lähtä liiviostoksille. Aratkin ovat, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Aamuisin on ollut vähän etovaa oloa kaikista voimakkaista hajuista, mutta syönnin jälkeen yleensä helpottaa.

Emeliinalla onkin sitten seuraavat jännät paikat :) Mitkä on fiilikset, joko vauva tahtoo ulos?

Heippa!

Onnittelut Mi-iulle!

Nyt vihdoin tänään on se rakenneultra. Jännittää! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Puolivälikin saavutettu tuossa lauantaina... :)

Sormien puutumisesta... Miullahan tää vaiva ei oo nyt ekaa kertaa. Puutumista oli joskus vuos sitten viimeks. Johtuu oletettavasti jostain niska-hartiaseudun jumista... Ja tietokonetyö (hiirikäsi) ei ainakaan hirveesti varmaan helpota... Sain tuossa vähän aikaa sit lääkäriltä lähetteen fysioterapiaan, joten pitäis alkaa aikaa varailemaan johonkin. Toivottavasti siitä ois apua, vähän enemmänkin kuin hetkellistä...

Hertta 20+2

Onnea Mi-iulle pikku prinsessasta!!

Pikainen raportointi omasta navasta: Täällä ei mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä.. ei supisteluja ei mitään:/ Eilen kävin neuvolassa ja sieltä ohjattiin suoraan sairaalaan tarkkailuun. Oli verenpaineet sen verran korkealla (noin 140/100) ja turvotusta melkoisesti. Siellä sitten pötköttelin eilisen päivän ja puolet tästäkin päivästä. Paineet onneksi laski jo illalla ok lukemiin ja turvotuskin väheni. Päästivät sitten kotia jatkamaan lepäilyä kun tänään ei enää paineet kohonneet ja pissakin oli puhdas. Myös vauvan sydänkäyrät oli ok.

Nyt sitten vaan lepäillään ja ootellaan et jotain alkais tapahtuun. Seuraava neuvola aika on maanantaille, vähän luulen että sinne kyllä vielä mennään. Sitten ei enää olisi la:aan kuin 2 päivää..

Emeliina* 38+6

Onnittelut myös täältä Mi-iulle!

Täällä vointi on ihan ok. Unet ovat edelleen hieman hakusessa; jonain yönä on parempi, mutta toisena taas huonompi. Torstaina loppuu saikku ja on myös neuvolalääkäri, pitänee siellä keskustella kannattaako töihin mennä vai ei. Minulla unenpuute näkyy välittömästi keskittymiskyvynpuutteena ja hajamielisyytenä; kotona se ei niin haittaa, mutta töissä kyllä.

Maha on kyllä kasvanut mukavasti, raskausarvilta olen kuitenkin vielä säästynyt... Närästystä on aina välillä, mutta siihen onneksi vielä maidon juonti auttaa. Poika potkii kovasti ja muljuaa jännästi. Semmosta tänne =).

Sanibel rv 27+1

Voi, vitsi tää aika menee nopeasti. Nyt on jo sit Emeliinankin la käsillä :)! Onko sulla Emeliina missään vaiheessa ollut kipeitä supistuksia tai muita tuntemuksia synnytyksestä? mulla nyt rv 36+1, ja mulla ei ole koko raskausaikana tullut yhtään kipeätä supistusta ja olokin on ollut oikein hyvä koko raskausajan. Tuntuu, että varmaan menee syyskuun puolelle mun synnytys, kun ei mitään merkkejä synnytyksestä... Voisin kyllä tuossa 2-3 viikon päästä jo olla valmis poksahtamaan ;).

Täytyy alkaa rv 38 ravaamaan portaita ja ylämäkiä käpsimään, jos saisi jotain supistuksia aikaan... Neuvolalääkäri oli tiistaina, ja eihän kohdunsuulla ollut oikein edistystä tapahtunut. Ainoastaan kohdunsuu pehmennyt, mutta kiinni ja edelleen 3 cm pituus. Vauvakaan ei ollut vielä kiinnittynyt.

Perustettaisiko me vauvan hoito -puolelle meidän oma ketju? Nyt on Haaveissa vauva ja Tulossa vauva -ketju, niin mikä olisi hyvä ketjun nimi? kohtahan tässä meitä on kuitenkin kolme synnyttänyttä :). Ja perässä tulee sitten Helmi ja Sanibel sekä tietty muut aikanaan.

Tähti rv 36+1

Täällä neuvolalääkärillä käyty ja saikku jatkuu edelleen; tuskin enää töihin menenkään ennen äippälomaa. Muuten kaikki hyvin; hemppakin itsestään noussut ja paino pysynyt samassa kuin edellisellä kerralla. Eli mikäli yövalvomista ei oteta huomioon niin kaikki hyvin valtakunnassa =).

Tähti kyseli vauvanhoitoketjua; hyvä idea =). Mites ois nimeksi Talossa vauva =D?

Sanibel rv 27+2

Varovaisen positiivisin mielin liittyisin joukkoonne haaveissa vauva ketjun puolelta.
Testasin eilen hailakan plussan, ja tänä aamuna toisen moisen.
Takana yli vuosi tjottia ja esikoinen haaveissa.

Tää tuntuu vielä ihan epätodelliselta, etenkin kun plussat niin haaleita. Tulivat kyllä testiajan sisään molemmat ja näkyvät ilman mitään tihrusteluja ja oikeessa kohtaa. Pakko on kai vielä muutamat varmistelut tehdä... :D

En ehtinyt nyt lukemaan teidän ketjuanne alusta loppuun, palailen myöhemmin. Haaveissa vauva ketjusta löytyytarkemmat taustani ja hehkutukseni.

terv onnesta sekoamassa oleva vilukisu