Tulossa Vauva 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
-Ama-, plussannut 10/07
Mi-iu, plussa 11/07, L.a 8.7
Emeliina*, plussa 12/07, LA 6.8
Tähti* plussa 12/07, la 27.8.
Helmi plussa 02/08 LA 16.10.
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10.
Hertta

Kiitos Pahalainen, itsekin ajattelin ihan samaa asiaa =). Muistaako kukaan millä viikoilla ne vauvan liikkeet alkoi tuntemaan? Löytyishän se tieto kuukkelilla tietysti, mutta en jaksa alkaa etsiskelemään.... *laiskottaa*.

Pahis pitää huolta meidän ketjusta paremmin ku kukaan muu täällä =) Hyvä että joku meitä muistaa, kun ollaan vähän hukassa välillä...

Viikon sairasloman jälkeen taas töissä, ei oikein jaksais innostaa. Onneks mulla ei nykyisellään oo kauheesti duunia, ei tarvi stressata. Ehdin hyvin hoidella omia asioita ja surffailla netissä tuntematta huonoa omaatuntoa. Eilenkin makoilin tuolla meidän takahuoneessa moneen otteeseen, kun oli niin huono olo. Tänään näyttää jatkuvan sama meininki, pahus! Tänhän piti jo helpottaa, ja nyt on sitte ollutkin vaan vielä pahempi olo ja koko päivän, kun aikasemmin oli vaan muutaman tunnin pätkiä ja sitte helpotti...

Olikohan se ollu jostain viikolta 18 kun pitäis ruveta liikkeiden tuntumaan...? En oo kyllä yhtään varma tosta.

Ihan järkky turvotuspäivä taas tänään, rantapallomasu. Onneks on näitä löysiä tunikoita olemassa. Ja onneks kaikki tietää duunissa, ei tarvi yrittää peitellä pömpötystä. Ja kun yleensä käytän aika niukkoja paitoja niin arvaishan ne jo siitäkin että yhtäkkiä rupee kulkemaan ihan erilaisissa vaatteissa. No, yhtäkkiä heräsin tähän tunikamuotiin ;)

-Ama-, plussannut 10/07
Hertta plussa 04/08 LA 20.12

Heippa!

Sanibel: Liikkeet alkaa tuntumaan rv18 tienoilla... :)

Voih, sinne asti on vielä niin pitkä aika... Paitsi teillä ei :) Saatte alkaa jo jonkun viikon päästä kuulostelemaan... Jännää!

Hertta 4+5

ensisynnyttäjillä liikkeet tuntuvat yleensä n.rv 20-22, riippuen missä kohdin istukka on... (siis kunnon potkut rupee tuntumaa.. liikkeitä saattaa tosin tuntua aikasemminkin) mutta uudelleensynnyttäjillä sit jokunen viikko aikasemmin...

Mulla tosin rupes rv19 tuntumaa kunnon potkut vaikka istukka oli edessä "heikentämässä" potkuja..

Eli jossain noilla main ne tykit rupee tuntumaa :)

Tänne ei mitään ihmeitä... mahan kanssa törmäilen jo kun se onkin jo isompi pallo kuin muistinkaan :)

Mi-iu rv 28+0

-Ama-, plussannut 10/07
Hertta plussa 04/08 LA 20.12
Philippa plussa 04/08 LA 26.12.

Heippa! Ajattelin varovaisesti kurkistaa tälle puolelle, kun meillekin tuo plussa tulla tupsahti... En ensin meinannut uskaltaa tulla ollenkaan, mutta sit huomasin, että täällähän onkin ihan tuttuja ketjulaisia.

Tämä on edelleen ihan pyörällä päästään. Enpä olis uskonut, että jo kolmannesta kierrosta tärppää! Luulin todella, että me kuulumme siihen ryhmään, joka tarvitsee lääketieteen apua raskautuakseen. Toisaalta äitini on ollut aina sellianen, että on tullut hyvin helposti raskaaksi - ehkä minä olen perinyt hänet tässä asiassa?

Haluaisin jo kertoa ihan kaikille tästä ilosta, mutta ei kai sitä sit kumminkaan uskalla, ennen kuin on muutama viikko enemmän. Ehkä kerron vain läheisimmälle ystävälleni, jonka kanssa olen tekemisissä jatkuvasti... Mites muut, miten aikaisin olette kertoneet uutisen suvulle/ystäville? Suvulle me aateltiin tiedottaa paljon myöhemmin, kun on esim. keskenmenon riski jo vähän pienentynyt.

Minä malttamaton soitin tänään neuvolaan. Sain jo eka ajan sinne varatuksi, samoin ultraan! Oikeasti kyllä aioin vaan kysyä, että missä vaiheessa sitä aikaa kannattaa edes alkaa varailla, mutta neuvolan täti olikin tosi tehokas... Ja se täti oli niin hauska, kyseli että millainen vointi mulla on ollut. No enpä kyllä tiennyt että mitä vastata, sanoin vaan että ihan hyvä, kun eilen vasta sain tietää :D

Tuntui tosi jännältä herätä tänä aamuna - eka aamu "raskautettuna" :) Ensin ei unenpöpperössä hokannut, että miksi heräsi liian aikaisin, ja sitten yhtäkkiä muisti, että varmaan tämä johtuu raskaudesta. Tänään onkin sitten ihan kaikki johtunut raskaudesta :D Onko kellään muulla ollut ihan alussa samanlaista tunnetta?

Philippa rv 4+

Onneksi olkoon Philippa! =) Minä kerroin omalle äidilleni ja sisaruksilleni heti kun plussasin; en olisi malttanut olla kertomatta. Eräs ystäväni sai myös tietää aika pian, koska tiesi, että yritimme ja lopetin tupakan polton- varma merkki. Töissä kerroin noin kuudennella viikolla, koska minun piti vaihtaa työtä raskautumisen takia väliaikaisesti eli oli pakko.

Itsekin tilasin neuvola ajan heti, tosin se meni yli kuukauden päähän =). Kyllähän siinä alussa tarkkailee omaa kehoa tosi tarkasti, että mitä kaikkea se raskaus tuokaan mukanaan.

Sanibel rv 12+3

Onnea Philipalle vielä tännekin puolelle :)
Kiva, että sattu mukava neuvolan täti!

Mie oon kertonu raskaudesta niille kolmelle kaverille, jotka ties yrityksestä ja tietty siitä edellisestäkin plussasta, joka sit meni kesken... Muille ei olla vielä kerrottu. Mie en itseasiassa ihan tarkkaan tiedä onko isäntä sanonu kelle kavereilleen... :) On se varmaan parille kaverille sanonu, kelle hänkin oli sanonu siitä ekasta plussasta...

Äitienpäivänä arvelin kertoo omalle äidilleni :) Jos sinne asti pääsen... Siis nyt jo jännittää pelkkä ajatuskin... Saa nähä meneekö pupu pöksyyn, etten uskallakaan sanoa... Välttelen viimeseen asti ;) Iloinenhan se vaan olisi, mut silti jotenki pelottaa... No kattoo sit mikä on tilanne ja fiilis :) Jollen "jää kiinni" jo aiemmin, esim. tän tupakoinninlopetuksen takia... Heh!

Tänään kerroin kahdelle kaverille ilouutiseni. Tuntui jotenkin ihan epätodelliselta - edelleen! Mies on tänään menossa vähän viihteelle, luulen että sekin kertoo parille ystävälleen. Varmaan niille lähimmille. Mutta toisaalta, mitäpä haittaa siitä kertomisestakaan on, jossain vaiheessahan se tulee ilmi kuitenkin :)

Oma äitini on menossa isoon jalkaleikkaukseen ja asuu toisella paikkakunnalla. Ajattelin kertoa hänelle leikkauksen jälkeen, kun menen häntä katsomaan. Tai oikeastaan luulen, että ei tarvitse kertoakaan; äidillä on semmoinen supersilmä, että se huomaa heti tämmöiset asiat. Siskonkin esikoisraskauden huomasi jo heti ensimmäisillä viikoilla. Mistä se näkeekin...? Miehen vanhemmille ilmoitetaan tasapuolisuuden vuoksi samoihin aikoihin.

Kertokaa, muut, onko teille herännyt heti raskauden alkumetreillä mitään pelkoja? Itsellä on koko ajan semmoinen jännitys, että jos tämä meneekin kesken... Ja etenkin, kun testasin vielä päivää liian aikaisin, niin olinko liian malttamaton... Toisaalta, jos menkat olisi alkaneet, niiden olisi pitänyt alkaa ihan viim. tänään, eli varmaan joka tapauksessa olisin testannut viimeistään huomenna. Olenko ihan idiootti, kun tämmöisiä mietin? Eikö mun pitäisi olla suunniltani onnesta kun tämmöinen asia on meille suotu..?

En tiiä jaksaako näitä miun sepustuksia kukaan lukea, kun nämä on tämmöisiä vuodatuksia. Pakko on vaan johonkin saada purkaa näitä ajatuksiaan!

Hertta; nyt vasta hoksasin, että sinäkin oot ihan alussa. Meillähän on viikkojakin melkein saman verran, tai sinä taidat olla ehkä viikon verran edellä.

Philippa rv 4+1

Ai niin, vieä yksi kysymys: voiko näin aikaisin jo olla jotain turvotusta? Mulla on ollut tänään semmoinen tunne, että tissit ja maha pullottaa niinkuin raskaana olevalla konsanaan :D

Kivahan noita muiden juttuja on lukea, jatkakaa vaan =). Kyllähän sitä turvotusta voi jo alussa olla, minulla ainakin oli! Nyt on pikemminki alkanut liika turvotus vähän laskemaan.

Itselläni ei mitään erityisiä pelkoja ole ollut koko raskauden aikana; toisaalta en ole sitten ollut myöskään kovin intohimoinen tunteissani toiseenkaan suuntaan eli ylihehkutus ei minulle sovi. Ei siis meillä ole nähty kyyneleitä ultrassa eikä vielä ainakaan sitä ruusunpunaista kaikenkattavaa onnellisuutta ole näkyvissä...=). Tokihan onnellinen raskaudestani tietysti olen, mutta elämää on muutakin.

ette usko kuinka ihanan paidan tilasin tulevaan isyyslaatikkoon :D siinä lukee isolla iskä ja on niinku niin hieno :D
mietin vielä että pitää ostaa siihen hoitoalusta ja pikku vaippapaketti ja rasvaa ja kertakäyttöpyyhkeitä ja tietty energiajuomaa... oon ostanu jo pari pyllypyyhettä, vauva cd:n, ihanan tuttipullon ja ihanan tutin ja pienen pehmolelun minkä voi laittaa vaunuihin...olikohan vielä jotain... niin tietysti, muutaman vaatteen oon kans ostanu..
mietin myös viskipulloa...

onko vielä ideoita isyyslaatikkoon?!
sain muuten eilen äitiyspaketin ja oli aivan täydellinen... aivan ihanat värit, on siis se 07pakkaus.. :)

Niin ja Philipalle ja Sanibelille vielä onnittelut plussasta!

Tänne ei muuten ihmeitä.. aamulaatta lens viimeks eilen, mutta ei siis enää ole joka-aamuista.. muutoin pieni potkii ku mikäkin hirmu :) neuvolan painoarvio oli 940g vklla 27..

Nyt elellään rv28+3

Kohta salkkarien pariin <3

:D

Voinpa kuvitella, että mulla tulee tää raskausaika olemaan yhtä tunteiden myrskyä - olen erittäin herkkä ja tunteellinen ihminen muutoinkin elämässä, joten eiköhän tuo jatku samaan malliin, paitsi pahempana vain.

Hauska idea tuo "isyyspakkaus", täytyy panna korvan taakse itsekin.

Kaveri osti kanssa isyyspakkaukseen maastokuvioiset tuttipullot ja tutit ja ties mitä kaikkea =) Pitää varmaan itsekin joku selviytymispakkaus koota isälle, on ihana idea! Jossain näin sellasia mustia bodeja, jossa luki valkoisella My dad rocks. Oli aika loistava.

Mulla oli silloin ihan alussa hirvee hinku ostaa vauvanvaatteita, mutta en halunnu ostella mitään ennenku päästään vähän varmemmille vesille raskauden kanssa. Nyt ei sitten oo ollu mitään intoa, vielä. Välillä oon jotain tuolla hypistellyt, mutta ei oo tullu sellanen pakko saada -olo niin en oo sitten ostanu mitään. Eiköhän se innostus jossain vaiheessa iske...

Meillä on nyt sitten hääjärjestelyt täydessä käynnissä! Viikko sitten totesin että puku mahtuu vielä hyvin päälle, ja päätettiin että pidetään pienet häät 3.5. Vaan 13 vierasta siis tulossa. Alunperin häitä piti siis juhlia 1.3, mutta ne päätettiin siirtää syksyyn kun oli silloin niin kauhee duunistressi päällä. 1.11. ei sitten enää kuulostanutkaan hyvältä hääpäivältä kun plussasin ja laskettu aika on lokakuun puolessa välissä ;) Ja koko ajan oon kuitenkin ollut sitä mieltä, että haluisin mennä naimisiin ennenku lapsi syntyy. No, kohta musta sitten tulee rouva! Melkoisen onnellinen olotila tässä vaiheessa.

Kunhan ei tuo vauvamasu nyt innostuis pumpsahtamaan esiin ennen tärkeää päivää, olis ikävää jos ei puku mahtuis päälle...

Täällä mennään siis rv 14+5.

Miulla ja Philipalla taitaa olla tasan viikko eroa! Miulla nyt 5+5. Maaginen raja... Noilla viikoilla+päivillä meni edellinen kesken... No taitas tää olla kyllä ehkä (toivottavasti) pysyvämpää sorttia :) On ainaki ihan erilainen fiilis! Siis fyysisestikin tuntuu ihan erilaiselta... Siinä edellisellä kerralla tais oireet lakata jo jotain 5+0, no en nyt tarkkaan muista, mut kuitenki. Nyt on vaan närästystä joka päivä, mahaa nipistelee silloin tällöin ja turvotus on ihan hirveetä!

Tsemppiä Helmille hääjärjestelyihin :)

Ois enää tää ja huominen, niin sitten ois 12 päivän vapaa edessä! Jes! On kyllä lomaa kaivattukin... Ollaan miehen kans molemmat sit koiranhoitovapaalla :) Tai mies jäi jo viime viikolla, kun sunnuntaina käytiin hakemassa pieni koiravauva kotiin. Hyvin on pentu kotiutunu ja on oikein terhakka!

Hertta 5+5

Onnea hääjärjestelyihin Helmille myös minun puolestani. Meillä piti alunperin hääpäivä olla heinäkuussa, mutta nyt plussan jälkeen päätimme siirtää naimisiin menoa hamaan tulevaisuuteen. Eli sitten, kun vauva on syntynyt. Mulla on hääpuku valmiina kaapissa, eikä se mahtuisi parhaalla tahdollakaan päälle heinäkuussa...=).

Itse olen intoutunut ostelemaan vauvan vaatteita aika paljon. En vaan ole malttanut olla ostamatta. Ei varmaan paljoa tarvitse enää edes ostaa, kun sieltä äitiyspakkauksestakin niitä tulee. Tilasin myös tänään ihania kuviollisia harsoja pukluräteiksi. Isompia hankintoja aletaan varmaankin kesällä hommaamaan. Osan vaatteista olen ostanut käytettyinä ja osan uusina.

Meinaatteko muuten käyttää kestovaippoja vai kertiksiä sitten kun vauva on syntynyt? Meillä varmaan kestoillaan, lähinnä miehen halusta. Olivat nääs poikien kanssa keskustelleet kestovaipoista ja ne on kuulemma niin hyviä...=D. No tokihan siinä säästää aika pitkän pennin.

Sanibel 13+0

No herrantähden taas naiset. Onkos hienot säät kadottaneet teidät vatsoinenne muihin maisemiin vai mistä johtuu tämä kato.........Nyt edes kuulumisianne laittamaan.

Juu, kato on käynyt täällä. Tänne kuuluu ihan hyvää, mitään kovin ihmeellistä ei ole tapahtunut. Ajattelin pian rakenneultraan aikaa alkaa varailemaan, jos siinä kesäkuun alussa menisi.

Nyt alkaa olla jo se tilanne, että tuntuu ettei ole mitään päällepantavaa. Mikään ei oikein kunnolla istu tai on auttamatta liian pieni. Äitiysvaatteita en ole ostanut kuin yhdet housut ja pari paitaa, lisää pitäisi hommata.

Sanibel rv 14+1

Huomenta!
Onpas taas hiljasta...

Mitäs muuta tänne kuuluu? Millaset olot? Vatsat kasvanu?

Itsellä ihan ok olo, välillä esiintyy kuvotusta, mut ei onneks oo tarvinnu oksuilla...
Maha turvoksissa, omat farkut jo painaa ikävästi vyötäröstä, mut vielä nää varmaan pari viikkoo (hope so) menee päälle... Kun en sitä ennen tätä raskautta haluis paljastaa (sukulaisille, työpaikalla jne...).

Ultrassa kävin 29.4. Kaikki erittäin hyvin ja syke näkyi :) Pituus oli 6,8 mm ja vastasi viikkoja 6+4. Omien laskujen mukaan silloin oli 6+5, joten ei paljoa heittänyt. LA pysyi samana mitä olin itsekin nettilaskureilla saanu eli 20.12.2008. Tänään olisi eka neuvola klo: 14.30. Jännittää kyl hieman... Mut eiköhän se hyvin mene! Oon kuullu, et se neuvolantäti on tosi mukava ja rento tyyppi :)

Hertta 7+6

Kiva, että Hertalla raskaus sujunut hyvin. Täällä ollaan saikulla tämä viikko vatsakipujen takia. Olivat luultavasti supisteluja. Nyt ei enää ole vatsaa juilinut, kun olen levännyt kunnolla. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, kun lääkärillä kävin- toivottavasti ei kuitenkaan kovin usein ala suppareita tulemaan.

Vatsa on yhtäkkiä kasvanut aika valtaisiin mittoihin =), olen joitakin uusia äippävaatteitakin joutunut ostamaan. Mukavahan se toki vaan on, kun on jo kunnon vauvamasu eikä enää voi erehtyä pelkäksi läskiksi sitä luulemaan...=).

Sanibel rv 15+1

No toivottavasti loppuu supparit siulla Sanibel ja pääset pois saikulta :)

Voi vitsi, kiva on kyllä sit joskus päästä äippävaatteita kattelemaan! Niitä on nykyisin niin kivannäköisiä tuolla kaupoissa ja kuvastoissa :)

Ja Helmille isot onnittelut rouviintumisesta! :) Eikös se juhlapäivä ollutkin 3.5?