Tulorajoista...

Hei! Onko jollakin tietoa, että miten paljon saa tehdä töitä vanhempainrahakaudella? Eli siihen on varmaan joku euroraja, mutta en kelan sivuilta löytänyt... Nyt olis mahdollisuus tehdä joitain päiviä ja mielelläni tekisin, mut en haluaisi sitten maksaa myöhemmin takaisin. Ja oletteko aina ilmoittaneet kelaan kun ootte käyneet töissä? =)
 
Vanhempainrahaa maksetaan vain arkipäiviltä eli jos teet töitä sunnuntaisin ja pyhinä niin saat tienata vaikka kuinka paljon eikä vaikuta päivärahaan. Arkisin sitten maksetaan tuo minimi riippumatta kuinka paljon tienaat. Itse menen pääsiäisenö töihin, neljä päivää ja niistä vain lauantailta putoaa minimille kun muilta päiviltä ei muutenkaan sais mitään. Tota Kelaan ilmottamista en oo vielä selvittänyt.
 
Pitää ilmoittaa kelaan vapaamuotoisella kirjeellä että olen ollut töissä silloin ja silloin. ( Laita kirjeeseen nimi, osoite, puh nro ja sosiaaliturvatunnus ) Kun ne tietää päivät jolloin olet ollut töissä, saat niiltä päiviltä minimipäivärahaa. Olen itse töissä ollut ja näin on ohjattu toimimaan.
 

Yhteistyössä