tulisikohan lihapullista ilman korppujauhoja ja kananmunia mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais lähtä sateeseen tarpomaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hyviä tulee. korppujauhot on turhia jäänne pula-ajoista kun haluttiin jatkaa lihaa. nykyään jatkeaineena käytetään korppujauhoja. ja pysyy koossa hyvin ilman munaakin joka on sidosainetta taikinassa

Miksi ei tulisi hyviä? Teen allergiselle lapselleni aina lihapullia, joihin tulee vain jauhelihaa, 1 rkl perunajauhoja, puoli desiä vettä, 1tl suolaa ja sipulijauhetta. Lapseni on siis allerginen mm. kananmunalle ja kotimaisille viljoille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ei tulisi hyviä? Teen allergiselle lapselleni aina lihapullia, joihin tulee vain jauhelihaa, 1 rkl perunajauhoja, puoli desiä vettä, 1tl suolaa ja sipulijauhetta. Lapseni on siis allerginen mm. kananmunalle ja kotimaisille viljoille.

kiitos, hyvästä ideasta! =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kiitos, hyvästä ideasta! =)

Ole hyvä. :) Jos teet minun ohjeellani, niin lihapullat pitää sitten paistaa uunissa. En tiedä pysyvätkö kasassa, jos pannulla kääntelee. Ja sinähän voit lisätä omiin lihapulliin melkein mitä vaan, kun ei tarvitse allergioita ajatella.

Minä korvaan aina korppujauhot vaalealla leivällä! Kuiva leipä on parhainta mutta hyvin on onnistunut tuoreellakin. Turvotat vaan leivän ensin nesteessä ja sitten vaan jauheliha ja mausteet (sipuli) joukkoon. Ilman munaakin onnistuu kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Minä korvaan aina korppujauhot vaalealla leivällä! Kuiva leipä on parhainta mutta hyvin on onnistunut tuoreellakin. Turvotat vaan leivän ensin nesteessä ja sitten vaan jauheliha ja mausteet (sipuli) joukkoon. Ilman munaakin onnistuu kyllä.

Tätä mä meinasin ehdottaa myös!

Teen aina ilman korppujauhoja ja kananmunia. Sipulikeittopussi (turvota ensin veden kanssa) riittää pelkästään jauhelihan sekaan. Mausteet tulee sopuivasti ja suola. Jos haluaa, voi vielä lisää maustella.

Mä teen aina lihapullat niin, että jauhelihan sekaan raastan porkkanaa oikein pieniksi ja samoin pilkon sipulia oikein pieneksi. Sit mausteet. Jos kaapista löytyy, niin lisään esim. kermaviiliä tai kermaa, mutta ei ole pakollista.

Yhteistyössä