Voiko lihapullat tehä ilman korppujauhoja???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23477040]Naudanlihasta tehdyt pysyy.Itse laitan kyllä lisäksi munaa.[/QUOTE]

Mäkin teen aina naudan jauhelihasta.. en edes muista milloin olis ollut sikaa joukossa. :x Mutta mä käytän aina tuota munaa, mun mielestä pysyy paremmin koossa. Tai sitten kermaviiliä.

[QUOTE="vieras";23477065]no ei mun pullat oo mihinkään levinnyt.Naudasta teen.[/QUOTE]

Mulla kyllä kanssa leviää, jos ei ole mitään muuta kuin lihaa. Naudan lihaa, jos nyt vielä selvennykseksi sanon. :D Jauhelihapihvit sen sijaan teen useinkin ilman mitään lisäkettä, sen saa paremmin jo pysymään koossa kun on vähän isompi köntti. No en tiedä, mutta mun mielestä jotain kannattaa laittaa lihapullien sekaan että niistä tulee parempia. :)

[QUOTE="jepjep";23477087]Tää toimii, eikä leviä käsiin. Nesteeksi ja samalla mausteeksi 1dl vettä + lihaliemikuutio(niitä fody juttuja)[/QUOTE]

Hyi lihaliemikuutio. En kyllä sitä myrkkyä laita. :/ (sorry)

Kyllä voi, jauhelihan kaveriksi me laitetaan vain sipulikeittopussi. Ei olla koskaan korppujauhoja eikä munia. Tehdään aina lihapulliin myös kastike, josta saa sitten enemmän makua ja kaikille maistuu aina :)

[QUOTE="Vieras";23477254]Kyllä voi, jauhelihan kaveriksi me laitetaan vain sipulikeittopussi. Ei olla koskaan korppujauhoja eikä munia. Tehdään aina lihapulliin myös kastike, josta saa sitten enemmän makua ja kaikille maistuu aina :)[/QUOTE]

Pelkkää suolaa noi pussit sisältää. Tuore sipuli, oikeat mausteet on parempia.
Ootko ikinä kattonu paljonko on suolapitoisuus tuossa pussissa????

[QUOTE="äiti";23477378]en mäkään käytä kumpaakaan ja varsinkaan lihaliemikuutiota. Oon parikertaa käyttäny luomu sipulikeittoa joten uskon sen olevan turvallinen ku siinä oli kaikki luomua. sysmän luomusipulikeitto kyseessä.[/QUOTE]

Ahaa. :) Sitä voiskin joskus kokeilla, noi perinteiset sipulikeitot on aika täynnä kaikkea mitä mä en halua.. : / Vaikken nyt mitenkään uskollisesti vahdi lisäaineita, niin pyrin toki niitä välttämään, samoin kuin aromivahventeita.

Ahaa. :) Sitä voiskin joskus kokeilla, noi perinteiset sipulikeitot on aika täynnä kaikkea mitä mä en halua.. : / Vaikken nyt mitenkään uskollisesti vahdi lisäaineita, niin pyrin toki niitä välttämään, samoin kuin aromivahventeita.

joo kannatan. :) en oo muita kokeillutkaan niin en tiiä mitä ne sisältää mut voin kyllä kuvitella..:/ meiläki kierretään mm. aromivahventeet kaukaa. syödään mahdollisimman puhdasta ruokaa. ei käytetä marinadijuttuja vaan kaikki liha/kala tuoretiskiltä. :)

Yhteistyössä