Voiko eines lihapullista saada mitään vähähiilarista aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Oon viimeaikoinan yrittänyt vähentää hiilareita, mutta nyt mun pitäis lihapullista tehdä ruokaa, enkä sitten millään keksi mitään hyvää vähähiilarista niiden kanssa.

Olisko kellään vinkkejä, vai onko ihan toivoton tehtävä?

Kaalipataa. Hauduta hartaasti kaalia ja sipulia, sipulla niitä lihapullia (toivottavasti ei ole paljon korppujauhoja mukana) sekaan tai laita kokonaisina ja tarjoa perheelle.

öö, eineslihapullista ei voi saada mitään vähähiilarista aikaan koska niissä on ihan sikana hiilareita. mutta siis jos niille jotain lisuketta, niin kukkismuusi on paras...

No niissä voi tosiaan aika paljon olla hiilareita, kannattaa tehdä itse lihapullat jos haluaa vähähiilarista. Mutta teet vaikka kastikkeen niistä ilman jauhoja ja ainakin itsellesi kasvislisäke siihen. Muu perhe voi sitten syödä perunaa tai pastaa. :)

Kyllä mä ne mieluummin ite tekisinkin, mutta ei viitsi käyttämättä jättää, kun saatiin kilon paketti :)

Täysin hiilarittomalla linjalla mä en ole, mutta vähentänyt kyllä reilusti. Tyyliin neljän perunan sijasta otan yhden pikkuruisen perunan, ja loput lautasesta täytän lihalla ja kasviksilla eri muodossa.

Mutta voi ei, nyt alkoi ihan sikana tekemään mieli spagettia :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Kyllä mä ne mieluummin ite tekisinkin, mutta ei viitsi käyttämättä jättää, kun saatiin kilon paketti :)

Täysin hiilarittomalla linjalla mä en ole, mutta vähentänyt kyllä reilusti. Tyyliin neljän perunan sijasta otan yhden pikkuruisen perunan, ja loput lautasesta täytän lihalla ja kasviksilla eri muodossa.

Mutta voi ei, nyt alkoi ihan sikana tekemään mieli spagettia :snotty:

:D ET SAA SYÖDÄ SPAGETTIA!! :D Hommaa tummaa spagettia, se on ainakin parempi vaihtoehto. =)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:D ET SAA SYÖDÄ SPAGETTIA!! :D Hommaa tummaa spagettia, se on ainakin parempi vaihtoehto. =)

No mutta kun ite puhuit pastasta :snotty:
Kun olis niiiin hyvää sellasen tomaattisen kastikkeen kanssa :p

Mutta nou hätä, spagetti meillä yleensä onkin täysjyvä versiota :)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

No mutta kun ite puhuit pastasta :snotty:
Kun olis niiiin hyvää sellasen tomaattisen kastikkeen kanssa :p

Mutta nou hätä, spagetti meillä yleensä onkin täysjyvä versiota :)

No sitä saat syödä ihan vähän. =) Mua ei kyllä enää saa syömään pastaa millään. :/ Onhan se hyvää, mutta mulla on nyt niin loistava olo kun on hiilarit vähänä etten halua sitä riskeerata.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
muistattehan että tumma ja täysjyvä ovat eri asioita. ja täysjyvän pitää olla 100%, suurin osa täysjyvänä myytävistä on jotain 50%

ai, mä en muuten tiennyt tätä, kiitos tiedosta :)

Juu kannattaa siitä "täysjyvästäkin" tarkistaa ne hiilarit, usein niissä on silti yllättävän paljon hiilareita.

Huomaa kyllä heti eron, vaikka ei täysin hiilariton olekaan ollut.
Mutta nyt viikonloppuna on tullut syötyä mitä sattuu, ja hiilareita mättänyt lähes kaksin käsin, niin olo on kuin ilmapallolla.

Yhteistyössä