11kk yöheräilyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti on vähän väsynyt..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti on vähän väsynyt..

Vieras
Meillä 11kk lapsukainen herää "parhaimmillaan" 3kertaa yössä maitoa vaatimaan ja muutaman kerran tuttiakin vaatii yön aikana, oon yrittänyt että en ainakaan maitoa antaisi yöllä, mutta huonoin tuloksin... Oon itse niin väsynyt etten jaksa kauaa antaa hänen itkustaa ja muutenkin musta tuntuu tosi sydäntä särkevältä kuunnella kun toinen surkeana itkustaa.. ei auta silittely ja päivisin/iltaisin syö todella hyvin eli nälkääkään en usko itkevän.. Alkaa olla todella toivoton olo kun oon yksin lapseni kanssa ja toinen on syntymässä joulukuussa, ennen toisen syntymää olisi niiiin ihanaa kun saisi tämän esikoisen nukkumaan yönsä kunnolla...
Olisko kellään mitään hyviä vinkkejä miten saisin meidän yöt sujumaan niin että saisin välillä itsekkin unta? Enpä ole 11kuukauteen nukkunut kuin maksimissaan 3h/yö, eli todella vähissä on mun yöunet..

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti on vähän väsynyt..:
Meillä 11kk lapsukainen herää "parhaimmillaan" 3kertaa yössä maitoa vaatimaan ja muutaman kerran tuttiakin vaatii yön aikana, oon yrittänyt että en ainakaan maitoa antaisi yöllä, mutta huonoin tuloksin... Oon itse niin väsynyt etten jaksa kauaa antaa hänen itkustaa ja muutenkin musta tuntuu tosi sydäntä särkevältä kuunnella kun toinen surkeana itkustaa.. ei auta silittely ja päivisin/iltaisin syö todella hyvin eli nälkääkään en usko itkevän.. Alkaa olla todella toivoton olo kun oon yksin lapseni kanssa ja toinen on syntymässä joulukuussa, ennen toisen syntymää olisi niiiin ihanaa kun saisi tämän esikoisen nukkumaan yönsä kunnolla...
Olisko kellään mitään hyviä vinkkejä miten saisin meidän yöt sujumaan niin että saisin välillä itsekkin unta? Enpä ole 11kuukauteen nukkunut kuin maksimissaan 3h/yö, eli todella vähissä on mun yöunet..

Ei tuossa auta kun se päätös että yösyönti loppu. Lapsella ei ole hätää vaikka itkee maitoa. Niinkauan hän jatkaa vaatimista ja heräilyä kun sorrut antamaan sitä mitä hän vaatii. Maidon voi myös vaihtaa veteen, tuskin viitsii herätä sen takia.

Peesailen leijonaa. Tiukka päätös vaan, ja pysyt siinä! Mulla on itseasiassa ihan sama ongelma :ashamed: Tyttö nukkuu meidän välissä ja vaatii rinnalle monta kertaa yössä. Ja äitihän antaa.. Mä vaan en jaksa kuunnella sitä huutoa, haluan nukkua :snotty: Ja lisäys vielä että tää on meiän kolmas lapsi, esikoinen ja kakkonen on vierotettu yösyötöistä (olivat tosin pullolla) n. 8 kk:n iässä.

Mun poika piti vierottaa yömaidosta ja kyllä se vaati muutaman yön protestia+vanhempien päättävisyyttä jaksaa silittää, sylitellä, taputella jne. Sulla on kyl rankka tilanne kun yksin olet ja toinen tulossa tänävuonna.

Me lopetettiin pojan yösyönnit siinä 5kk:n iässä.Tyttö lopetti ne itse jo pari kuuukautta aikaisemmin.Enskiksi loptettiin ottamasta sängystä pois ja tarjottiin sänkyyn pulloa.Siitä jo harveni.Kun sitä maitoa ei kulunut juuri nimeksikään niin ajateltiin ettei se nälkäänsä huuda vaan on "paha tapa".Sitteen tarjottiin kin vaan vettä.Sekin harvensi heräämisiä.Sitten alettiin pikkuhiljaa pidentämään aikaa milloin mentiin luokse eli ei ihan ensimmäisestä inahduksesta hypätty viereen.Reilun viikon se vaati mutta sen jälkeen onkin nukkunut yönsä kunnolla.

Yhteistyössä