Tulipas hyvää kasvissosekeittoa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix6"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix6"

Vieras
Laitoin siihen kaikkea sitä mitä satuin jääkaapista löytämään:

muutama peruna
porkkanaa
lanttua
kukkakaalta
kesäkurpitsaa
sipulia
2 dl ruokakermaa

Lapsetki tykkäs :)

mä oon kans miettinyt et haluaisin tehdä kasvissosekeittoa, mutta jokaisessa ohjeessa on älytön määrä kermaa ja siihen se terveellisyys sitten aina kaatuu :D

En ole kertaakaan elämäni aikana kasvissosekeittoa tehnyt..

Juu ei kerma ole pakkollinen tietenkään mutta pehmentää mukavasti makua ja tulee vielä kauniimman väristä. Itse en oikein ymmärrä niitä mihin laitetaan sulatejuustoa.... hyvää toki mutta niin paljon rasvaa.

[QUOTE="a.p";28453547]Juu ei kerma ole pakkollinen tietenkään mutta pehmentää mukavasti makua ja tulee vielä kauniimman väristä. Itse en oikein ymmärrä niitä mihin laitetaan sulatejuustoa.... hyvää toki mutta niin paljon rasvaa.[/QUOTE]

Itseasiassa tuossa mainitsemassasi kermassa voi olla enemmän kuin sulatejuustossa.

Itse käytän kevyt sulatejuustoa ja laitettavan määrän ei todellakaan tarvitse olla iso.

[QUOTE="Laihduttaja";28453593]Itseasiassa tuossa mainitsemassasi kermassa voi olla enemmän kuin sulatejuustossa.

Itse käytän kevyt sulatejuustoa ja laitettavan määrän ei todellakaan tarvitse olla iso.[/QUOTE]

Totta, niin voi olla. Laitoin kuitenki nyt sitä mitä sattui olemaan. Isolle perheelle se 2 dl ruokakermaa ei loppujen lopuksi ole paljoa. Toisaalta voi tosiaan olla niin että siitä sulatejuustosta tulis enemmän makua ja sitä tarvis laittaa vain vähän =)

Yhteistyössä