tulipa yhtäkkiä mieleen :D kuinka moni pesee tiskirättejä pyykkikoneessa?

• Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Kyllä ja moppeja ja mikrokuituliinoja. Tietty semmosen koneellisen jälkeen pestään kone aina kerran tyhjänä, kun niist voi tulla aika paljon hiekkaa ja semmosta.

Pesen niitä perus Wettexin rättejä. Hyvin kestää monen monta pesua. Ei tulisi mieleenkään heittää pois ja olla koko ajan ostelemassa uusia. Tiskirättien kutominen bambulangasta käynyt myös mielessä.Tosi kauniitakin rättejä saisi. =)

Helekutti
Mulla vino pino mikrokuituisia siivouspyyhkeitä. Pidän semmoista tiskirättinä ja vaihdan n 2 päivän välein ja nakkaan pyykkiin. Pesen sitten ehkä kerran viikossa 90 asteessa käsipyyhkeiden kanssa. Musta kertakäyttöiset on ihan hirveetä tuhlausta, noi kestää ainakin 200 pesukertaa ihan priimana.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mulla vino pino mikrokuituisia siivouspyyhkeitä. Pidän semmoista tiskirättinä ja vaihdan n 2 päivän välein ja nakkaan pyykkiin. Pesen sitten ehkä kerran viikossa 90 asteessa käsipyyhkeiden kanssa. Musta kertakäyttöiset on ihan hirveetä tuhlausta, noi kestää ainakin 200 pesukertaa ihan priimana.
Tuosta kertakäyttöisyydestä voidaan olla varmaan montaa mieltä. Joku kun tosiaan nakkaa semmosen wettexin hetken käytön jälkeen roskiin ja joku taas pesee monen monta kertaa. Ei sitä rättiä voi ihan kertakäyttöiseksi sanoa kun olen niitä rättejä kymmeniä kertoja pessyt.

Oma pyrkimykseni on kyllä kokonaan ihan tekstiilisiin kestorätteihin kunhan nuo entiset varastot ehtii kulua käyttökelvottomiksi. Mikrokuituliinojakin löytyy mutten ole niitä tajunnut tiskirättinä pitää. Voisihan niitä ottaa sellaiseenkin käyttöön. :)

mm
mä kiehautan jos alkaa haisee, ku toi mies ei aina tajuu että ei se rätti kuivu mytyssä märkänä. ni oon tiukkoina kausina kiehauttanu niin monee kertaa ettei haise enää eli pöpöt kuolleet

toi on muuten metka homma, miten moni pöpökammoinen ihminen makuuttaa tiskiharjaa ja rättiä ja sientä märkänä koko ajan - ei vissiin iljetä koskea niihin. Siis koulutettujakin ihmisiä, joitten pitäis periaatteessa ymmärtää, että märässä pöpö pesii. Sit vaan esitetään, ettei se haittaa kun niitä vaihtaa x viikon välein. Kiesus...

.
Mä yleensä pesen siinä vaiheessa kun alkaa näyttää vähä huonommalta, sen jälkee se siirtyy vessanpesurätiks. Mul on joku ihme fiksaatio että mun rätin pitää näyttää nätiltä keittiön hanan päällä :ashamed: Sitä mä en ollu ikinä tienny että porukka pesee tiskiharjoja, oli mulle ihan uutta kun meijän äiti oli meillä ja nakkas harjan astianpesukoneeseen kun laitto keittiötä kuntoon :D

oooo
Pesen, ja rätin vaihdan heti kun alkaa vähääkään haiskahtamaan eli aika usein, olisi hirveää tuhlausta ostaa aina uusi tilalle. Hyvin kestävät montakin pesua ehjinä. Käytän sellaisia cifonet tyyppisiä reikäliinoja.

vieras
Pesen. Meillä on Ruohonjuuresta "bamburättejä", jotka pesen aina päivän - kahden käytön välein pesukoneessa. Pesen vauvan harsojen kanssa 90 asteen pesussa, joten siellä kuolee kyllä kaikki mahdollinen ja mahdoton.

Yhteistyössä