V
"vieras"
Vieras
Rollo, ihan kaikella hyvällä.. Mä olen lukenut usein aloituksiasi, ja viime aikoina joistain tykännyt paljonkin. Mutta tätä aloitusta mä en ymmärrä 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
minä olen nähnyt keittiöillä viakak mitä, joskus olen ihmetettlyt miten se paikka sa toimia, mutta kummasti van ne toimivat. kun ihmiset eivät tiedä Vaan olettavat etä kun on vähän parempi paikak esim hotellin keittiö että siellä noudatetaa hygieniamääräyksiä. ei s eihan niin mene kuitenkaan. Oikeasti sillä kortilla voi -asioita voi pyhkiä persensä, ihan hyödytön kortti. kyllä njiitä hygienia-asioita voi noudatta ilman korttiakin. kortti on vaan kortti, ei se takaa mitään, kuten ei kaikki ajokortinkaan omaavat osaa ajaa
Olikohan tämä provo, vai oletko nyt oikeasti tosissaan? Ei elintarvikeliikkeet tilaa tuottajilta mitään minkään kaukoliikenteen bussin mukana. Kuljetukset tapahtuvat erikseen elintarvikkeiden kuljettamiseen valmistetuilla autoilla, jossa todellakin on kylmäkoneet (yleensä sellainen valkoinen iso pömpeli auton katolla). Toisekseen hygieniapassia vaaditaan, jos työskentelee pakkaamattomien elintarvikkeiden parissa. Toisinsanoen K-marketin kassa ei hygipassia tarvitse, mutta lihamestari siellä tiskin takana tarvitsee.
Jos jonkun bussin mukana jotain elintarvikkeita kulkee, niin kyse on varmasti yksityishenkilöiden välisistä kuljetuksista. Jos siis kumpikaan osapuoli ei ole elinkeinonharjoittaja, ei keltään mitään hygipasseja vaadita.
Loppuun vielä se että mitään bensaa ja räjähteitä nyt ei todellakaan kuljetella miten sattuu ja missä sattuu. Olet katsonut liikaa elokuvia, kun sulla on noin vilkas mielikuvitus.
Ei niiden kuljettaminen ole laitontaAlkuperäinen kirjoittaja määä;28908688:No olis kyllä jo velvollisuus tehdä ilmoitus jos näkee pullia tienposkessa tai poronlihaa bussikuljetuksessa.
kyllä tätä on tapahtunut ihan mujuallakin kuin Rovaniemellä.
Pihvi vain puhtaaksi ja lautaselle.
ei yrityksillä ole varaa jokaista pudonnutta pihvipalaa roskiin heittää
Ja oon kyllä miettiny mitä sillä tekee esim mun ammatissa missä sitä korttia nykyään vaaditaan monessa paikkaa. Emme tee työtä keittiössä ja lasten ruoan osaa jakaa jos yhtään on älliä asiasta. Emme vastaa ruokien säilytyksestä ja mistään muustakaan. Paitsi siitä jakamisesta kun köksä on kärryn pakannut ja purkaa sen ruoan jälkeen.
miksi tikarikin tarvii hydgieniapassin, se van tunkee astioita koneeseen ja ottaa tosiesta päsät ulos. Useimissa isoimmissa paikoissa on sellinen iso kone missä toisesta päästä tungetaan tiskit ja toisesta päästä otetaan ulos. Moni siivoojakin tarvitsee hygieniapassin jos työhön siältyy ruuaanjakoa, eikö hän se onnistu ilman passiakin
Ei niiden kuljettaminen ole laitonta
Ei niiden kuljettaminen ole laitonta
miksi tikskari tarvii hygieniapassin, se vaan tunkee astioita koneeseen ja ottaa tosiesta päästä ulos. Useimissa isoimmissa paikoissa on sellinen iso kone missä toisesta päästä tungetaan tiskit ja toisesta päästä otetaan ulos. Moni siivoojakin tarvitsee hygieniapassin jos työhön sisältyy ruuaanjakoa, eikö hän se onnistu ilman passiakin
Meillä ainakin siivooja tietää enemmän (haitallisten) mikrobien tuhoamisesta pinnoilta kuin minä sairaanhoitajana. Mikrobit ruokaan ja sitä myötä elimistöön voi päästä vaikka pöydän pinnalta tai huonosti puhdistetuista ruokailuvälineistä.
eipä siihen hygieniapassiin tarvii mitään mikrobeista lukea, on enemmän RUAN säöilyttämiseen,lämmittämiseen ja kuljettamiseen liittyvä.
sulla ei taids kyseistä passia olla lainkaan?
eipä siihen hygieniapassiin tarvii mitään mikrobeista lukea
Ei olekaan kun minulta ei sitä vielä vaaditaTiedän toki että hygieniapassi osaamiseen liittyy ruoan kuljettamiseen ja säilyttämiseen liittyviä asioita. Samoin kun tietoa siitä miten mikrobit leviää ja miten ruoan kontaminaatiota ehkäistään.
Purtavaa puhtaasti - Oppimateriaalietusivu
toki sitä mikrobiologiaa kokeillekin on opetettu, mutta ei sekään mitän avaruustiedettä ole
Jos johonki myyntiin menee noin kuljetettua poronlihaa, niin kyllä terveystarkastaja siihen puuttuu jos saa tietää. Kylmäketju tuos on katkennu ja kyllä sun luulis sen tajuavan.