Tulipa taas sammakko miehen suusta

  • Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti
daa
Alkuperäinen kirjoittaja mies ihmettelee:
Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Mä en tajua mun miestä miksi se mollaa meidän lapsia. Tytöt siis 13 ja 15 vuotiaita.

Esim. tilanne tänään; mies teki remppaa ja pyysi tyttöä (13 v.) tuomaan yhden työkalun. No, tyttö oli lähdössä kaverinsa luokse eikä ehtinyt/viitsinyt hakea sitä johon mies sanoi että "sä oot niin laiska ettei susta koskaan tule mitään ja äitis on opettanut sut tollaseksi" - sanoi siis oikein v ...:llä äänensävyllä. Johon tyttö vastasi kipakkaan tyyliinsä "jos me ollaan niin hirveitä etkä kestä meitä niin mikset lähde pois" ... Mies tähän että "jos joku täältä lähtee niin sinä voit kyllä häipyä". Näin miten tytön silmiin oikein kihahti kyyneleet. Tyttö on tosi kipakka sanoissaan ja murrosikä jyllää täysillä joten sanoo kyllä mitä sylki suuhin tuo mutta miksi aikuisen miehen pitää vastata tytölle noin :(

Muutenkaan ei juuri koskaan kannusta tyttöjä missään, ei kehu, tms. Kun tytär esim. keväänä sai stipendin englannin kielentaidoistaan niin mun piti sanoa miehelle että muista sitten kehua ko. saavutuksesta. Mies tuskin olisi mitään positiivista sanonut vaikka oli iso asia tytölle. Oli tehnyt sen stidentin eteen töitä koko vuoden.

Ja turha varmaan mainitakaan että mies on omasta mielestään ihan täydellinen ja sellaisen kuvan antaa myös ulospäin. Meidän ystäväpiiri & sukulaiset aina kehuu miten hieno mies mulla on. Hah, omiin lapsiinsa ei ainakaan osaa suhtautua oikein. Varsinkin nyt murrosiässä kun olisi äärettömän tärkeää että tytöt saisivat tukea, ymmärrystä, kehuja jne omalta isältään niin niitä on turha odottaa.

Mies osaa sanoa mullekin tosi pahasti, ja silloin vaan jään hiljaiseksi. En vaan osaa antaa samalla mitalla takaisin, sanat juuttuu kurkkuun ja kyyneleet tulee silmiin. Ei mies tietenkään aina ole tuollainen p-pää mutta silloin tällöin ja kyllä ne pahasti sanomiset jää vaivaamaan. Mies tuskin itse edes muistaa mitä on sanonut.

Tulipas purkauduttua :(
Voisitteko naiset vastata yhteen kysymykseen:
MIKSI VALITSETTE NIITÄ MUITA IHMISIÄ ALISTAVIA KUSIPÄÄ NATSEJA MIEHIKSENNE, JA TAJUATTE VIRHEENNE VASTA PERHE-ELÄMÄSSÄ?
Mikäs sulla on hätänä ku pitää oikein etsiä vuoden vanha keskustelu ja tulla sinne huutamaan? Eikö käynyt baarissa flaksi niin tulit tänne sit purkamaan pettymystäsi?
 
minä vain
vähän on samanlaista kun meillä..

mein tyttö toisin on 9v ja sitten 2 poikaa
ukko on laukonut mitä tyhmempiä lauseita tytön kuullen ja mä kiljun veressä että ukko pitäs suunsa kiinni jos ei mitään järkevää sanottavaa oo. tyttö on muutenkin kauheen herkkä ja itkenyt kyllä joillekkin isänsä sanomisille..
tyttö myös isällensä sanonut että jos ei kestä niin saa muuttaa pois ja ukko vaan että jos joku lähtee niin sinä..millon se on lellitty kakara, äpärä, sun ei ois ikinä pitänyt syntyäkkään ,mää vihaan sua ym todella tyhmiä kommentteja välistä mäkin purskahdan itkuun kun ei yhtään ajattele mitä suustaan päästelee.. silti tytön pitää kuitenkin keittää isukille kahvit (jota tekee kyllä harvoin koska mä kiellän keittämästä)
pojat saa tehdä mitä lystää ja isukki ei kiellä mutta anna armias jos toi tyttö jotain tekee niin on hiuksissa kiinni.. =( =(

mutta ärsyttää..
 
minä vain
vähän on samanlaista kun meillä..

mein tyttö toisin on 9v ja sitten 2 poikaa
ukko on laukonut mitä tyhmempiä lauseita tytön kuullen ja mä kiljun veressä että ukko pitäs suunsa kiinni jos ei mitään järkevää sanottavaa oo. tyttö on muutenkin kauheen herkkä ja itkenyt kyllä joillekkin isänsä sanomisille..
tyttö myös isällensä sanonut että jos ei kestä niin saa muuttaa pois ja ukko vaan että jos joku lähtee niin sinä..millon se on lellitty kakara, äpärä, sun ei ois ikinä pitänyt syntyäkkään ,mää vihaan sua ym todella tyhmiä kommentteja välistä mäkin purskahdan itkuun kun ei yhtään ajattele mitä suustaan päästelee.. silti tytön pitää kuitenkin keittää isukille kahvit (jota tekee kyllä harvoin koska mä kiellän keittämästä)
pojat saa tehdä mitä lystää ja isukki ei kiellä mutta anna armias jos toi tyttö jotain tekee niin on hiuksissa kiinni.. =( =(

mutta ärsyttää..
 

Yhteistyössä