Tulipa paha mieli aamupalapöydässä! :( Mies syyttää minua maailman itsekkäimmäksi olioksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä onko nämä seksiasiantuntijat oikeasti tosissaan tälläkin palstalla, mutta on kyllä taas erinomainen neuvo, että kun välit on tulehtuneet niin akka äkkiä tekemään jotain seksipalveluksia hampaat irvessä niin johan siitä ilo irtoaa ja liittokin paranee. Kuitenkin yleensä ne muut ongelmat tulevat sänkyyn, eikä toisin päin. Ja jos ongelma olisi alunperin sängyssä, niin siihen tuskin auttaa väkisillä paneminen.

Mutta joo, turhaanpa sitä maidosta alkaa tappelemaan, kannattaa selvittää ne oikeasti kaihertavat asiat.

en mä ihan noin asiaa tarkoittanut. vaan että jos kaikki onkin alkanut siitä että vaimoa ei kiinnosta seksi ja mies on siitä loukkaantunut(miehillälin saattaa olla tunteet vaikka usein muulta vaikuttaisikin). kyllä meillä ongelmat alkoivat siitä että mies oli seksuaalisesti haluton ja se loukkasi minua, lisää loukkasi se ettei asiasta voinut keskustella.

nämä kaksi asiaa teki minusta lopulta aika äkäisen, just jotain tollasta turhan päivästä maitotilkasta motkotusta sai mies lopulta kuulla. ja yleensä seksi on miehelle se tärkeä asia, kyllä se on niin että jos sillä saralla tulee torjutuksi liian monta kertaa niin se vaikuttaa lopulta ihan kaikkeen muuhunkin

Alkuperäinen kirjoittaja Epäterveellistä;27879081:
Kuka tarjoaa lapsille aamulla kaakaota? Sokerilitkua heti aamusta? Ihmetyttää nää lapsille aamulla kaakaota keuhkoajat...

Minä! Ja itsekin juon joskus kaakaota:D No ei nyt tietenkään joka aamu sitä kaakota ole tarjolla mutta silloin tällöin ja kas kummaa, lapset voi oikein hyvin:D

Äh... Maidosta ei ole meillä tarvinnut tapella, mutta tuo on liiankin tuttua, että kaikki kääntyy aina jotenkin minun syyksi. Ihan sama mitä tapahtuu, niin mies vääntelee sen jotenkin niin, että se oli minun vika, ihan järjettömimmätkin asiat. Jos "vähän" kärjistää, niin jos autosta menee jokin rikki, niin se johtuu siitä että minä (silloin 8vuotta sitten) halusin semmoisen auton jossa se osa ei kestä, vaikka se olikin mies joka sen auton halusi ostaa. Ja keskustelu? Ei mitään toivoa... Välillä persettää tämä touhu niin kovin, että alkaa oma kämppä siintää mielessä :(

Sopii ämmä yrittää. Jos alat heilumaan sen kuppisi kanssa löydät itsesi pihalta.

Ei tuollainen Matti ja Mervi -meininki hyödytä ketään.

Sen sijaan miehen tai naisen, joka saa kahvikupin otsaansa, kannattaa käydä lääkärillä ja poliisilla tekemässä asianmukaiset ilmoitukset. Jos liitto on finaalissa, saattaa tuollaisilla asiakirjoilla olla arvaamatonta arvoa, varsinkin miehille, jotka lähtökohtaisesti ovat heikommassa asemassa huoltajuusasioissa.

[QUOTE="heluna";27879298]en mä ihan noin asiaa tarkoittanut. vaan että jos kaikki onkin alkanut siitä että vaimoa ei kiinnosta seksi ja mies on siitä loukkaantunut(miehillälin saattaa olla tunteet vaikka usein muulta vaikuttaisikin). kyllä meillä ongelmat alkoivat siitä että mies oli seksuaalisesti haluton ja se loukkasi minua, lisää loukkasi se ettei asiasta voinut keskustella.

nämä kaksi asiaa teki minusta lopulta aika äkäisen, just jotain tollasta turhan päivästä maitotilkasta motkotusta sai mies lopulta kuulla. ja yleensä seksi on miehelle se tärkeä asia, kyllä se on niin että jos sillä saralla tulee torjutuksi liian monta kertaa niin se vaikuttaa lopulta ihan kaikkeen muuhunkin[/QUOTE]

Miten kaikki on voinut alkaa haluttomuudesta? Ihan tyhjästäkö se haluttomuus tuli? Eiköhän se homma alkanut jo siitä asiasta, joka aiheutti haluttomuutta (ellei jo aiemminkin). "Anna sille" ei nyt vain ole mikään kunnollinen neuvo, kun ne syyt on vähän syvemmällä. Kyllä minua ainakin ahdistaisi jos puolisoni jostain velvollisuudesta harrastaisi minun kanssani seksiä, vaikkei oikeasti olisi haluja, ihan vaan sen takia etten sitten vittuilisi hänelle aamiaispöydässä. Hyi.

Ei tuollainen Matti ja Mervi -meininki hyödytä ketään.

Sen sijaan miehen tai naisen, joka saa kahvikupin otsaansa, kannattaa käydä lääkärillä ja poliisilla tekemässä asianmukaiset ilmoitukset. Jos liitto on finaalissa, saattaa tuollaisilla asiakirjoilla olla arvaamatonta arvoa, varsinkin miehille, jotka lähtökohtaisesti ovat heikommassa asemassa huoltajuusasioissa.

Mitä sössötät, haluuko luukkupöksy turpaan?
Häh?

Sitä miekii, että oo hiljaa.

Sillälailla mies on nuija ja sinä rankaiseet esikoista hylkäämällä hänet. Ja erottamalla sisarukset. Hienoa toimintaa kertakaikkiaan.

ei kyllä tohon tilanteeseen on molemmat syypäitä! mutta ei sekään tarkoita sitä että yhdessä elo ei voisi muuttua paremmaksi,eikä edes sitä että se olis toivotonta.

mä kannatan seurakunnan tarjoamaa pariterapiaa(itse en uskaltantu hakea siitä apua kun liitto oli vielä jotenkuten kasassa, olisi pitänyt! sillä luultavasti olisimme vielä yhdessä ja onnellisempia kuin koskaan ennen, otin nimittäin sinne yhteyttä eron jälkeen oli pakko vielä yrittää, mies ei enään halunnut mutta mäopin uutta sekä itsestäni että miehestäni,että suhdekiemuroista).

lisäksi pikkulapsi aika verottaa, joo lapset on ihania,mutta myös vaativia, äkkiäkös heistäkin johtuva väsymys ja ärtymys puretaan siihen puolisoon,tuttuun ja turvalliseen. niin minäkin joskus tein(tosin en tietoisella päätöksellä, mutta tuli kuitenkin ärähdettyä turhistakin) no tuliko ajateltua miltä siitä puolisosta tuntuu ja näyttää tuo tilanne? ei!

minunkin mies koki että vihaan häntä ja luovutti, en vihannut,mutta asiat vain kärjistyi siihen, sitä jotenkin sokeutui kokonaan omalle toiminnalleen. no nyt ei ole enään miestä ärsyttämässä ja miltä minusta tuntuu? tyhjältä,surulliselta,välillä ahdistaakin, nyt tekin kaiken toisin! nyt ymmärrän paljon miestäkin, kun olen joutunut kohtamaan omat virheeni kun on vatvonut uudestaan ja uudestaan asioita.

minä olen vakuuttunut että asiat on aika helppo korjata, mutta mies ei, joten lapset menetti perheensä ja minä mieheni. aika iso hinta virheistä,mutta sen joudun nyt maksamaan koska mieheni ei usko että mikään muuttuisi.

sinulla ap ja miehelläsi on vielä mahdollisuus! älä mokaa sitä, se ero ei ehkä tunnukkaan kovin hyvältä. taidatte molemmat tehä samaa kuin minä ja mieheni,nimittäin naamioitte tuskanne johonkin muuhun, joko tietoisesti tai tiedostamatta. jos toisi koko haavoittuvuutensa esille voisi sattua, ja jos tuntee ettei toinen välitä, ei halua ottaa sitä riskiä. Mutta se pitää ottaa, toisin kuin me.

sä saatat kokea että mies on kaiken pahan alku ja juuri... mutta miehelläkin on syynsä käytökseen,hän ehkä kokee että sinä olet aloittanut. no mun mielipide on se että molemmat on varmasti tehnyt vääriä valintoja, mutta kysymys kuuluu tehdäänkö niille jotakin? vai pyöriikö ne vaan epämääräisenä möykkynä, pahana olona mukananne?

onko mies kenties väsynyt? minulla jo väsymys aiheuttaa äkäisyyttä etenkin jos toinen ei edes kykene hieman antamaan empatiaa. Mitä jos sinä et ottaisi itseesi mistään tälläisestä pikku asiasta? ei aina tartte olla oikeessa. mä ymmärrän että susuta tuntuu ettei mies ajattele sua yhtään. ootko kentise mustasukkainen tämän toisen lapsen saamasta huomiosta?

mitäpä jos ensi kerralla kokeilisitkin halata miestä kun hän on kiukkunen? hän ei ehkä pysty ottamaan sitä just sillä hetkellä vastaan,mutta uskon että se auttaa pidemmän päälle. ja joku tulee nyt tänne huutelee että eihän naisen yksin kuulu, no ei niin. mutta jos mies ei osaa eikä ymmärrä käytöstään muuttaa(eikä varmaankaan ole tullut ajatelleeksi vaimonsa tunteita ainakaan sillä hetkellä kun oma pahaolo purkaantuu) niin vaimo voi kuitenkin valita oman käytöksensä, tämä ei tarkoita että hän unohtaa omat tunteensa. mutta erilainen suhtautuminen saattaa saada aikaan sen että miehenkin käytös muuttuu! välit olisivat vähemmän tulehtuneet ja kun asioista voisi alkaa viimein keskustelemaan, saattaakin pari tajuta että se rakkaus ja onni ei olekkaan kadonnut kokonaan. vaan on em. väsymyksen jalkoihin jäänyt

[QUOTE="vieras";27879257]Ei ole ihme että on ongelmia kun asenne on tämä :O[/QUOTE]

Meillä ei ole mitään ongelmia. Meillä on tasa-arvoinen suhde jossa kummankaan ei tarvii toista syyttä suotta syytellä. Ja tommoisessa tilanteessa mun mies ois sen maidon kulkiessaan illalla tuonut ja ihan ilman tappelua tai muutakaan hämminkiä.

Miten kaikki on voinut alkaa haluttomuudesta? Ihan tyhjästäkö se haluttomuus tuli? Eiköhän se homma alkanut jo siitä asiasta, joka aiheutti haluttomuutta (ellei jo aiemminkin). "Anna sille" ei nyt vain ole mikään kunnollinen neuvo, kun ne syyt on vähän syvemmällä. Kyllä minua ainakin ahdistaisi jos puolisoni jostain velvollisuudesta harrastaisi minun kanssani seksiä, vaikkei oikeasti olisi haluja, ihan vaan sen takia etten sitten vittuilisi hänelle aamiaispöydässä. Hyi.

hehheh,lueppas vaikka tuo alla oleva tekstini. sähän voit käsittää tän miten vaan haluat, mutta enpä tarkoita sitä ihan noin.

kyllä haluttomuus voi tulla "tyhjästä" se ei välttämättä liity puolisoon mitenkään(mutta usein puoliso ottaa siitä itseensä niinkuin minäkin tein! ja kun asiasta ei edes keskustella se satuttaa vielä enempi)

-kato kun haluttomuus voi olla kiinni hormoneista(testosteronia liian vähän,kilpirauhasen toimintahäiriö), se voi olla kiinni huonoista sokeriarvoista(diagnosoimaton diabetes), se voi olla kiinni välittäjäaineista(masennus), se voi johtua lääkkeistä.

niin no siksi sen haluttoman puolison velvollisuus on tehdä asialle jotakin!se ei tarkoita mitään säälipanoja,vaan sitä että avaa suunsa ja vastaa toisen kysymyksiin asiasta(ottaa toisen tunteet huomioon). se voi tarkottaa sitä että varaa lääkäriajan ja menee tutkituttamaan lääketieteelliset syyt. ja kyllä se haluton voi hyväillä puolisoaan,esim. selästä ym ja antaa mielihyvää.

sä oot tällänen haluton nainen vissiin, mutta tajuatko kun sillä toisellakin ihmisellä on tunteet! mua sattui aika pahasti kun mies ei halunnut mua ja torjui minut,eikä asiasta keskusteltu minkä koin taas torjumisena. tottakai mä olin äkäinen,koska mun tunteita ja taroeita ei huomioitu. mutta minäkin tein väärin.

et sä voi elää niin että kun mua ei huvita niin olkoon sit toinenkin ilman, mitä se nyt tossa mulle äksyilee enhän mä mitään ole tehnyt. ei haluttomuus ole syy satuttaa toista

Kiva, miten jonkun elämä on aviokriisissä normaalin aamuäreyden vuoksi. Olisin taputtanu ukkoa päähän ja toivottanut hyvää työpäivää. Lapselle tuntui olevan kaappi täys muutakin tarjottavaa.

Suosittelen, ettet jatkossa provosoidu joka jutusta. Ei kannata mennä mukaan. Sopikaa mieluummin, miten vois opetalla pitämään suunsa aamuisin kiinni jos ei ole ystävällistä sanottavaa. Toimii meillä.

Kiva, miten jonkun elämä on aviokriisissä normaalin aamuäreyden vuoksi. Olisin taputtanu ukkoa päähän ja toivottanut hyvää työpäivää. Lapselle tuntui olevan kaappi täys muutakin tarjottavaa.

Suosittelen, ettet jatkossa provosoidu joka jutusta. Ei kannata mennä mukaan. Sopikaa mieluummin, miten vois opetalla pitämään suunsa aamuisin kiinni jos ei ole ystävällistä sanottavaa. Toimii meillä.

No jos välttämättä haluaa mustan silmän niin menee vaan taputtelemaan sitten :whistle:

Siinä ei ollut sitä vertaa maitoa, että olisi riittänyt yhteen mukilliseen kaakaota.
Minä juon kahvini vain maidolla.

olisihan siinä ollut! sanoit juoneesi jo yhden kupin ennen tuota. jos et olisi juonut sitäkään, siitä olisi lapselle riittänyt mukilliseen, eli desin verran.

kauhee mistä ihmiset saa riitoja aikaseks. ei ihme että lapsetki nykyään niin huonovointisia jos aikuiset vaan riitelee pikkuasioista. nyt marssitte kauppaan ostamaan sitä maitoa ja annat lapselle sitä kaakaota ja sinä juot kahvisi sillä maidolla.

Ompa hienoja diagnooseja tehty sillä aikaa kun olin poissa. :O

Mies on lähetellyt "rakas"-viestejä yms yms. Hyvitelläkseen.
Niin ja sitä maitoa ei ollut sitä desiä vaan suunnilleen puoli desiä, plus että jos esikoiselle olisi riittänytkin siitä määrästä, niin joka tapauksessa kuopus olisi jäänyt ilman.
Oletteko juoneet oboy:ta (mitä mies meille kantaa) veteen sekoitettuna? Ei meillä lapset suostu sellaista juomaan.
Pointti ei nyt ollut siinä kaakaon juonnissa eniveis, vaan siinä, että miehen mielestä rohmusiin itsekkäästi kaiken maidon, mistä olisi kai Jeesuksen lailla pitänyt sitten taikoa mukillinen kaakaota(käytännössä kaks, kun kuopus olisi jäänyt ilman)!!!

Yhteistyössä