Tulin uskoon, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskoontulo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uskoontulo

Vieras
Uskoon tulo ei ollut mikään pamahtaminen, vaan hiljainen ja pitkä prosessi. Työstin asiaa lähinnä yksinäni.

Asun vantaalla, olen käynyt jumalanpalveluksissa, lähinnä p.h.laurin kirkossa, koska pidän keskiajasta. Se kirkko viehättää :)

Mutta ei siellä saa mitään kontaktia ihmisiin. Toki olen muuallakin käynyt. Ihmiset vaan on omissa oloisaan, ei ole kukaan koskaan (vuoden) aikana ole tullut edes tervehtimään :(

Luulisin olevani luonteeltani rauhallinen luterilainen, enkä innostu "hihhuloinnista".

Mistä vantaalla löytäisi seurakunnan, olen n 40v ja mies, sinkku, lapseton. Nämä mainitsin siksi, että toimintaa on yh ihmisille, lapsipiiriä ja ties mitä. Ja nuorille vaikka mitä. Mutta ikäiselleni ei oikeen ole mitään, jotain "äijien" saunailtoja.

No, jatkan matkaa yksin jos ei mitään löydy.

Olisi kiva löytää oman ikäisiä uskovia.

Moi ja Onnea... oman paikan löytäminen on ainakin minulle epäsosiaaliselle ollut vaikeaa aikuisiällä. Pitkään en käynyt missään, nykyään kirkossa mutta en pienryhmissä. Tutustunut en ole varsinaisesti muihin mutta samoja tuttuja naamoja kivasti näkyy ja henki on hyvä. En tiedä olisiko joku muu foorumi parempi kysellä näitä, jotkut seurakunnan facesivut?

40v sinkku on väliinputoaja näissä piireissä. Ei ole enää nuori aikuinen, eikä valmis vielä senioreihin.

Kandee käydä vilkasee kuitenkin vaikka vantaan vapis ja hellarit. Ei se synti ole ja silti voi olla luterilainen.

Vapaissa suunnissa yleensä (toivottavasti) uusi tulokas huomioidaan ja juttusille tullaan melko helposti.

Normi jumis on jees, mut onhan se sellasta jäpittämistä penkissä, ei siinä juuri sosialisoida, valitettavasti.

[QUOTE="a.p";30728306]No mikähän sitä "aitoa" sitten on?[/QUOTE]

Mielestäni aito uskovainen on Jeesuksen sovituksen vastaanottanut ihminen, kuului sitten mihin seurakuntaan tahansa. Vain Jeesus on tie taivaaseen, ei seurakunta. Seurakunta on parhaimmillaan vertaistukiryhmä. Kannattaa rukoilla johdatusta oman paikan löytämiseksi.

Yhteistyössä