Tulin auttamaan siskoa vauvanhoidossa ja sisko lähtikin baariin! Nyt ei vastaa puhelimeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hiphei";28878519]Että ulkoistetaan kaikki nykyään? Kyllä perheen täytyy antaa tukensa ensin, jos se ei auta niin sitten vasta ilmoitus! Kyllähän tuon sanoo jo maalaisjärki!
Ihan uskomatonta menoa jos kukaan läheinen ei halua auttaa!
Sisko onneksi tuli järkiinsä, hieno juttu :)
Kyllä autan ja olen auttanut niin ystäviä, siskoa ja vanhempiani jos apua tarvitsevat.
Ja olen saanut apua, eikä kenenkään ole tarvinnut tuntea olevansa yksin heikossa tilanteessa <3[/QUOTE]

TAJUATKO ETTÄ tuossa on jo autettu ja kauan ja pitkään äitiä!!!! Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää :D :D

Auttaminen, lähimmäisenrakkaus ja välitäminen on tosi tärkeää. Perhe on sitä varten. MUTTA kun on autettu jo eikä se enää auta ja vauva kärsii, ei auta kun tehdä LS-ILMOITUS.

Taidetaan Hiphein kanssa olla vähemmistössä ajatuksinemme. Ei ihme että ls on aika ylityöllistetty. On on tuossa autettu sossu ja ensikoti, en sitä kielläkään. Vaan silti minä käsitän äidinrakkauden vähän eri tavalla. Ja sisko on kyllä toiminut mielestäni hyvin.

Minäkin tulin 18-vuotiaana äidiksi. Tarvitsin apua, lapsen isältä sitä en saanut. Vauvalla oli koliikki. Onneksi sain olla äitini luona ja hän auttoi minua vauvan hoidossa ja teki ruokaa yms. Muuten en olisi pärjännyt. Kun vauva kasvoi pärjäsin jo kahdestaan vauvan kanssa.

Oli siinä välillä muitakin auttamassa, esim. äitini miesystävä, siskot, isä. Minulla oli ihanat auttajat.

[QUOTE="vieras";28878787]Minäkin tulin 18-vuotiaana äidiksi. Tarvitsin apua, lapsen isältä sitä en saanut. Vauvalla oli koliikki. Onneksi sain olla äitini luona ja hän auttoi minua vauvan hoidossa ja teki ruokaa yms. Muuten en olisi pärjännyt. Kun vauva kasvoi pärjäsin jo kahdestaan vauvan kanssa.

Oli siinä välillä muitakin auttamassa, esim. äitini miesystävä, siskot, isä. Minulla oli ihanat auttajat.[/QUOTE]

On eri asia auttaa lapsen hoidossa, niin kuin sisko nyt on tehnyt, kuin hylätä lapsi ensimmäisenä päivänä turvakodista pääsystään siskolle, jotta voi mennä ryyppäämään.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Tekisin ls-ilmon. Sisko ei ota vastuuta jos ap hoitaa kotityöt ja vauvaakin osan päivää. Mene ap siskosi kanssa kauppaan, näytä hänelle muten toimia mutta älä tee itse. Vauva-raukka, hän ansaitsisi rakastavat vanhemmat. Mua pelottaa mitä sisko olisi tehnyt jos ap ei olisi mennyt hoitamaan vauvaa. Lähtenyt baariin ja jättänyt vauvan, juonut kotona vai kiukutellut vauvalleen..? Huonoja vaihtoehtoja kaikki.

[QUOTE="vieras";28878966]Tekisin ls-ilmon. Sisko ei ota vastuuta jos ap hoitaa kotityöt ja vauvaakin osan päivää. Mene ap siskosi kanssa kauppaan, näytä hänelle muten toimia mutta älä tee itse. Vauva-raukka, hän ansaitsisi rakastavat vanhemmat. Mua pelottaa mitä sisko olisi tehnyt jos ap ei olisi mennyt hoitamaan vauvaa. Lähtenyt baariin ja jättänyt vauvan, juonut kotona vai kiukutellut vauvalleen..? Huonoja vaihtoehtoja kaikki.[/QUOTE]

Tai sitte se vaan olis ollu vauvan kanssa ihan normaalisti kotona.

Todennäköisesti ap:n sisko on ollut sossun asiakkaana jo raskausaikana, jos on ollut vasta 17 raskaaksi tullessaan niin asiakkuus tulee yleensä automaattisesti ja ennen synnytystä mietitään tukiverkot valmiiksi. Tietysti jos sisko on ollut kovin vastahankainen ottamaan apua vastaan ulkopuolisilta ja sitä sukulaisverkkoa kuitenkin on, niin voi hyvin syntyä tämänkaltainen tilanne että äiti pääsee vauvoineen kotiin ja sossut luottavat että kyllä sukulaiset sitten auttavat minkä tarvitaan. Mutta ei perheeltäkään voi ihan rajattomasti sitä tukea odottaa, aloittajalla on oma lapsi ja ehkä työkin, kaksivuotiaan kanssa arki on ihan riittävän kiireistä jo muutenkin. Ja voisin kuvitella että tytön äiti taas on jo joutunut raskausaikana jeesimään niin paljon ettei enää jaksaisi varsinkin jos tyttö tosiaan on kovin vaativa ja kiittämätön ollut tähänkin asti.

Mun mielestä on hienoa että autat, mutta vedä raja johonkin kohtaan. Mua ihmetyttää todellakin sun vanhempien asenne. Miten voi olla noin kylmä ja välinpitämätön suhtautuminen ensinnäkin omaan lapseen ja sitten vielä tämän viattomaan vauvaan! En käsitä, mutta ehkä ei tarvitse miettiä mistä siskosi on ottanut mallia välinpitämättömään käytökseensä...

Hienoa ap, että jaksat auttaa. Minäkin ihmettelen äitinne asennetta, mutta ehkä siskosi käytös äitiänne kohtaan on sen aiheuttanut. Moni sanoo, että siskosi pitäisi pärjätä itse tiskata yms., mutta monelle vanhemmallekin äidille suodaan lapsivuodeaika tuossa vaiheessa. Silti mielestäni lastensuojelunkin olisi hyvä olla apujoukoissa olettaen, että ovat kuitenkin jo asiakkaina. Entä lapsen isän vanhemmat, ovatko missään tekemisissä vauvan kanssa?

Yhteistyössä