Tulikin tuon alemman lähihoitajakeskustelun innoittamana mieleen, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
harmillista, kun suuntautumisopinnot piti päättää jo huhtikuun puolenvälin paikkeilla, ennen tätä viimeistä työssäoppimisjaksoa, minkä aiheena oli siis "kuntoutumisen tukeminen".

Minä valikoin silloin suuntautumisopinnoiksi "sairaanhoidon ja huolenpidon". Ja nyt kun olin työssäoppimassa mielenterveyskuntoutujien palvelukodissa, niin huomasin, että on tuollainenkin työ hyvin mielenkiintoista.

Toisaalta kyllä moni palvelukodin vakiväki suositteli tätä sairaanhoito ja huolenpito-suuntautumista, koska se antaa hyvän pohjan hoitotyölle.

Joten eiköhän se ensi vuosi toivottavasti mene nopeasti ja mukavasti.

Voihan sitä sitten myöhemmin opiskella vielä vuoden lisää, aiheena mielenterveys ja päihdetyö.

Tai sitten teen ensi syksystä alkaen niin, että opiskelen jotakin kursseja "mielenterveys ja päihdetyön - osiosta iltaopintoina. Joten vaikka minulla olisikin suuntautuvana opintoina tuo sairaanhoito ja huolenpito, mutta olen joitakin kursseja käynyt mielenterveysasioihin liittyen. Ehkä saattaisin päästä johonkin mielenterveyskuntoutujien palvelukotiin myöhemmin töihin.

Suuntaumisen voi aina vaihtaa, jos se ei tunnukaan omalta! Mun kaveri aloitti hammashoidon puolella, mutta ei kokenutkaan sitä omakseen ja vaihtoi sitten lapsiin ja nuoriin :)

Yhteistyössä