tuliainen miehelle

  • Viestiketjun aloittaja keiju
  • Ensimmäinen viesti
keiju
mitä tuliaiseksi parikymppiselle miehelle? haluaisin viedä jotakin romanttista ja hienostunutta...jotain mistä mies todella ilahtuisi...ei mitään kovin isoa tai kallista, mutta jotain pientä, omaperäistä ja suloista..ajattelin jotain syötävää, mutta matka on pitkä eli se on otettava huomioon..shampanjaa ja suklaata? auttakaa!!! vai onko parempi olla viemättä mitään? hämmentyykö mies jos vie jotain?
 
Tuula
Ei hämmenny, se on todella huomaavaista. Kukapa ei tykkäisi.

Joo, kuohuviini on ihan sopiva tai punkkupullo. Kuohuviinin lisäksi voisit viedä vaikka 2 kuohuviinilasia tai kauniita pöytäkynttilöitä kun illat alkaa pimetä.

Meillä on lähes aina tapana viedä/tuoda toisillemme jotain pientä. Minä vien tuliaisina aina pullon kuohuviiniä tai punkkua (6-8 €/pullo), sen lisäksi esim. suklaata, salmiakkia, kynttilöitä, mansikoita, herneitä, kirsikoita.... Ja olen huomannut, että kukista ilahtuu aikuinen mieskin.

 
ann
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
mitä tuliaiseksi parikymppiselle miehelle? haluaisin viedä jotakin romanttista ja hienostunutta...jotain mistä mies todella ilahtuisi...ei mitään kovin isoa tai kallista, mutta jotain pientä, omaperäistä ja suloista..ajattelin jotain syötävää, mutta matka on pitkä eli se on otettava huomioon..shampanjaa ja suklaata? auttakaa!!! vai onko parempi olla viemättä mitään? hämmentyykö mies jos vie jotain?
Siis tuliaisia matkalta vai tuliaisia kun olet menossa miehen luo kylään? Oletko menossa reissuun ja tuomassa miehelle jotain vai oletko matkustamassa kauas miehen luokse vierailulle? Sekin auttaisi jos tietäisi mistä olet tuliaisia viemässä ja mihin. Monesti joka paikkakunnalla ja maassa on jotain tosi mukavaa ja paikallista, mikä voi olla kivaa ja erilaista lahjan saajalle.

 
piitu
Kuka nuori mies OIKEASTI arvostaa kuohuviiniä ja kynttilöitä, ne on naiselle itselleen vietyjä. No joo, sanoohan ne kiitoksia paljon ja miten ihanaa, mutta....

Ilman muuta mies, minkä ikäinen tahansa, ilahtuu tuliaisista. Itse tunnet tapauksen parhaiten, ilahtuuko uudesta Aku Ankka kirjasta, cd-levystä, meisselisarjasta, kivasta t-paidasta, nahkavyöstä, hedelmäkakusta, kyroskoopista? Nämä on kaikki sellaisia mitkä joku tyttö voisi tuoda minun pojilleni ja tykkäisivät kovasti.
 
Tuula
Joo, luin huonosti tuon alkuperäisen tekstin kun otsikko oli "tuliainen miehelle" niin ajattelin tosiaan MIESTÄ.

Juu, kaksikymppinen ei ole mies, on niitä tuonikäisiä mullakin kaksi kotona.
Tuskin tosiaan arvostaisivat ehdotuksiani, joten perun perun.
 
Jorska
1. Jos et tiedä, mitä ostaisit, voit aina ostaa akkuporakoneen. Ei haittaa, vaikka hänellä olisi jo sellainen. Eräälläkin on jo 15 erilaista, mutta hän ei valita. Miehellä ei milloinkaan voi olla liikaa akkuporakoneita. Kukaan ei kylläkään tiedä miksi.

2. Jos sinulla ei ole varaa akkuporakoneeseen, osta mikä tahansa muu työkalu. Miehet rakastavat työkaluja: "Hei Arska, voisitko lainata minulle kuusioavaimiasi?" "Joo, tarvitsetko enää ulosvetäjääni?" Taaskaan kukaan ei tiedä miksi.

3. Jos rahat ovat tosiaan vähissä, osta mitä tahansa hänen autoonsa.Vaikka jäänraaputin, pieni pullo jäänestoa tai ilmanraikastin. Miehet rakastavat lahjoja autolleen.Kukaan ei tiedä miksi.

4. Voit aina ostaa yleiskaukosäätimen varalle TV:tä varten. Jos käytettävissäsi on paljon rahaa, osta hänelle isoruutuinen TV, jonka kulmaan voi avata toisen kanavan näkyville. Katsele kuinka hän vaihtaa ja vaihtaa ja vaihtaa kanavia...

5. Älä milloinkaan osta miehelle sukkia. Älä osta hänelle myöskään solmioita. Äläkä ikinä osta hänelle kylpytakkia. Miehiä ei ole suunniteltu käyttämään kylpytakkeja.

6. Osta miehelle tarrakirjoittimia. Tämä on lähes yhtä hyvä lahja kuin akkuporakone. Parissa viikossa mies on kiinnittänyt tarroja lähes kaikkialle. "Sukat, Shortsit, Kupit, Ovi, Lukko, Lavuaari..." Huomaathan idean?

7. Älä osta miehelle deodoranttia, partavettä tai muutakaan hajustetta. Mies ei milloinkaan haise. Hän on ainoastaan maanläheinen.

8. Hyvä paikka ostoksille on rautakauppa. Lähes mikä tahansa käy. Ei haittaa, vaikka mies ei tarvitsisikaan sitä. "Tämähän on istukkasovitin pystyporakoneeseen. Vau, kiitos!"

9. Älä milloinkaan osta miehelle mitään, mikä edellyttää itse kokoamista. Se pilaa vain hänen päivänsä ja osia jää aina yli.

10. Miehet rakastavat vaaraa. Siksi he kokkaavat mieluummin grillillä kuin keittiössä. Osta miehelle kaasugrilli, jossa on jättikokoinen kaasusäiliö. Vihjaise hänelle, että letkussa saattaa olla vuoto. "Vau, tämä on jännää! Kuka haluaa grillatun pihvin?"

11. Liput jääkiekko-otteluun ovat hyvä lahja. Ringette-lipuilla ei ole samaa vaikutusta.

12. Miehet rakastavat moottorisahoja. Älä ikinä milloinkaan osta miehelle moottorisahaa! Jos et arvaa miksi, katso ohjetta numero 6, jossa kerrotaan mitä tapahtuu tarrakirjoittimella.

13. Milloin tahansa on turvallista ostaa kottikärryt tai alumiinitikkaat. Tikkaiden tulee kuitenkin olla jatkettavaa mallia, eikä milloinkaan ns. keittiöjakkaramallia. Kukaan ei tiedä miksi.

14. Köyttä voi aina ostaa. Mikään ei osoita ystävyyttä niin paljon kuin se, että antaa lahjaksi sata metriä kahden sentin paksuista manillaköyttä.
 
piitu
Todella hyviä ehdotuksia, Jorska.
Täytyy kopioida tuo lista, että sitten joulun alla voin vilkaista ennen ostoksille menoa. Pitäiskö tuon köyden kanssa ostaa myös se vaseliinipurkki? Se se vasta olisi tosiystävyyttä.
 
-Manteli-
Myös liki mikä tahansa lehti käy, avomiestä (25 v) ei saa kaupassa ujutettua lehtihyllyn ohi millään. Autolehti, pelit, pc, metsästys, juoksu, aku ankka, tunnistat itse tapauksen! Siihen vielä halutessa suklaapatukka tai limpparipullo mukaan niin pääse edullisesti ja toinen ilahtuu taatusti :)
 
ap
ehkä on parempi tarkentaa...eli mies (tai poika) on trendikäs ruotsalainen ja ruotsiin olen siis menossa. Ehkä joku suomalainen juttu olisi kiva, ehkä jotain suomalaista ruokaa? mikä olisi romanttista ruokaa? ajattelin, että tuliainen voisi olla lähinnä sellainen josta nautittaisiin yhdessä.
 
Meikämaija
Suomalainen makkara on hyvää, paljon parempaa kuin ruotsalaisen, joten tuo lenkkimakkara-idea on loistava. Omat tutut ruotsalaiset ottavat hyvää suomalaista lenkkiä aina kotiinviemisiksi.
 
Makkaraa!
Muista, että mies on yksinkertaianen olio, joka ei ymmärrä noista romanttisista höpsötyksistä juurikaan mitään, korkeintaan hämmentyy.

Vatsan kautta miestä puhutellaan. Reilulla eväällä, ei hypistelyillä. Sellainen ilahduttaa varmasti.

Lenkkiä, mustaamakkaraa, meetwurstia tms. Suklaa ja sen semmoiset ovat romantiikannälkäisille tyttösille.
 
n27
Ruotsalainen mies ei kyllä ole niin yksinkertainen olento ettei ymmärtäisi muun kuin makkaran päälle. Ja kyllä suomalaisetkin nuoret miehet paljon muutakin nykyään harrastavat kuin kaljaa ja makkaraa. Kalja ja makkara ja penkkiurheilu on niiden miesten juttu, joilla on pelkät viikset ilman partaa.

Ruotsalainen mies on hyvinkin avoin, aikaansa seuraava ja trendikäs. Hän ei pelkää että avoimuus, puhuminen tai itsestään huolehtiminen tekisi hänestä homon.
 
mies
heh, nyt naurattaa. Minä kuvittelin ap:n provoksi ja heitin sen lenkkimakkaran tietämättä, että se on menossa Ruotsiin. Ihan totta ruotsalaiset EIVÄT OSAA tehdä makkaraa. Jälkikasvu nappasi pätkän ruotsalaisesta nakista ja syljeskeli hotellin vessanpönttöön suunsa puhtaaksi. Aivan kamalaa moskaa.

Vie siis kaksi pakettia Ukkopekkaa.
 
Balle Ramstedt
Alkuperäinen kirjoittaja n27:
....Ruotsalainen mies on hyvinkin avoin, aikaansa seuraava ja trendikäs. Hän ei pelkää että avoimuus, puhuminen tai itsestään huolehtiminen tekisi hänestä homon.
Joo! Pelko olisikin jo myöhäistä. Turha enää yskiä, kun on paskat jo housuissa.
 
N27
Alkuperäinen kirjoittaja Balle Ramstedt:
Alkuperäinen kirjoittaja n27:
....Ruotsalainen mies on hyvinkin avoin, aikaansa seuraava ja trendikäs. Hän ei pelkää että avoimuus, puhuminen tai itsestään huolehtiminen tekisi hänestä homon.
Joo! Pelko olisikin jo myöhäistä. Turha enää yskiä, kun on paskat jo housuissa.
Taas yksi mies, joka pelkää itse olevansa homo. Muiden homottelu ja homofobia kertoo kuulemma juuri siitä, että pelkää itse olevansa homo tai muuten miehistä tykkäävä mies.
 
Makkaraa!
Jukranpujut, millaista sontaa jotkut viitsivätkin kirjoittaa. No, itsensähän sillä ilmaisee..

Niin, makuhermot antavat mielihyvää ja suomalainen lenkkimakkara todellakin on ruotsissa suurta herkkua. Sitä ei sieltä saa ja heidän omat makkaransa ovat surkeita. Lenkkipaketti on FIKSU tuliainen, MIES heitti todella hyvän ja toimivan idean.

 

Yhteistyössä