Vastaan tähänkin, että riippuu tilanteesta. Jos aktiivisesti sairastaisi syöpää tai uusimisriski olisi suuri, niin en ehkä aloittaisi uutta suhdetta ko. Henkilöön, menettämisen pelko olisi liian suuri, voisi olla vaikea kiintyä, kun sairaus olisi ikäänkuin aika läsnä siinä. Ystävyyssuhde olisi eri asia. Toisaalta hankalaa ajatella, voihan syöpään sairastua kuka vaan milloin vaan, kuten psykoosiinkin, en minä jättäisi aviomiestäni syövän vuoksi, tuskin psykoosinkaan. Tietyllä tapaa psykoosi voisi olla parisuhteelle isompi kriisi kuin syöpä, koska mielen sairaudet voi olla niin käsittämättömiä, syöpä on somaattisena sairautena jollain tapaa helpoimpi käsittää, mutta sitten taas, molemmat vakavia sairauksia.. Ei kai näihin osaa vastata, kuin vasta sitten jos tilanne tulisi kohdalle.