Minkäs ikäinen kuopus?
Ei toi enään tissällä käy, mutta puremista tapahtui 1-2 vuotiaana.
Minkäs ikäinen kuopus?
Eli esimerkiksi kun menet parturiin, hän antaa sinulle jatkuvasti pieniä tukkapöllyjä? Tai kun teen tyttärelleni lettejä, käytänkö samalla ruumiillista kurittamista? :OOnko tukkapölly sitä, että revitään hiuksista? Mä oon luullut, että riittää että otetaan hiuksista kiinni, jolloin päähän sattuu jos liikkuu. Tuossa esimerkissä esim. tukkaa ei revitä.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26879019:Eli opitko asian siksi, ettet halunnut enää tukkapöllyä, vai siksi, että tajusit tukkapöllyn ansiosta, että tielle meneminen on vaarallista?
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26880942:Eli esimerkiksi kun menet parturiin, hän antaa sinulle jatkuvasti pieniä tukkapöllyjä? Tai kun teen tyttärelleni lettejä, käytänkö samalla ruumiillista kurittamista? :O
Tuohan on kiinni pitämistä (jota minä olen tässä ketjussa suositellutkin moneen tilanteeseen), mutta miksi sekään siis tehdään hiuksista, en oikein tajua? Minä ymmärrän tukkapöllyn hiuksien vetämisenä.
No onko opettaja sitten koulussa tosissaan eri asioiden kanssa, kun hän ei voi käyttää ruumiillista kuritusta?Ehkä hän tajusi, että isä on ihan oikeasti tosissaan asian kanssa.
No on. Siksi minusta onkin kummallista sanoa tukkapöllyn yhteydessä, että "minähän vain pidän hiuksista kiinni, en edes vedä".Jos se lapsi on siinä mielentilassa, että rimpuilee, on mielestäni tilanne ihan eri kuin silloin kun letitetään tukkaa.
No höpönlöpön. Eiköhän ne, jotka vievät kurinpidon niin pitkälle kuin lapsi sitä vaatii, ole niiden hyväkäytöksisten lasten vanhempia. Useimmiten onneksi riittää keinot ilman mitään tukistamisia (tähän asti meillä riittänyt aina), mutta jos joskus ei riitä, niin onneksi keinot ei sitten lopu. Ja jos jollakin menee ongelma siinä, ettei osaa lopettaa väkivaltaista käytöstä, niin kannattaiskohan mennä juttelemaan ammattiauttajalle? Se ei mielestäni kuulu tähän ketjuu, tukistamista en näe väkivaltaisena käytöksenä.Alkuperäinen kirjoittaja läps;26881141:Joo. Onpa nähty, millaiset sankarit lapsiaan läpsii ja tukistelee. Samat huutavat pää punaisena kurittomille kakaroilleen. Mikään ei enää tehoa, kun on karjuttu, läpsitty ja tukistettu tarpeeksi. Koiriakaan ei enää kasvateta väkivallalla, miksi sitten lapsia? Turha n*ssia pilkkua siitä, mikä on tukistamista, kun raja väkivaltaan on ylitetty, on aina helpompi tempaista vähän enemmän.