Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja attn:
ihan ekaks ottakaa hei huomioon että tää on virtuaalimaailma missä ei ikinä voi mennä takuuseen siitä mitä joku on kirjottanu.
hirvee meuhkaaminen heti kun joku toinen saa jotain , ihan ku se iteltä ois pois. Jos ei tarkemmin tiedä taustoja niin turha alkaa kivittää ketää. Tää meininki on ku jossai päiväkodissa.
ehkä ihmisiä vaan ärsyttää se, että se on joltain oikeasti apua tarvitsevalta pois..
se ei ole minulta pois henkilökohtaisesti, kuka sen lahjan saa.. mutta se on pois siltä lapselta joka ei saa yhtään lahjaa!
Niin mutta mitä jos se toimittaja (sossu tässä kohtaa) ei tiedä "huonompia" tapauksia kun Memmu? Oisko ne pitänyt jättää tyhjän pantiksi koko lahjat? Niinku sanoin niin ne pahimmat tapaukset jää "varjoon". Alkoholismia, huumeita, kaikki salataan ja lapset elää sen keskellä... Ilman joulua, ilman lahjoja. Ilman että kukaan tietää. Ei se ole Memmun vika tai sen sossun...
Jossain oli ihan se määräkin mitä lahjoja olisi tarvinnut että olisi kaikille lahjattomille(!) riittänyt ja jäi tosi pieneen osaan siitä nuo lahjoitukset. Eli kyllä niitä tarvitsijoita varmasti on!
Minä haluaisin nähdä tällaisen lahjattoman lapsen. Minkälaisella perheellä ei ole varaa ostaa edes lahjoja lapselle? Itse olen opiskellut yksinhuoltajana, elänyt opiskelijaperheenä, hoitovapaalla yksinhuoltajana jne. Ja KOSKAAN ei ole ollut edes sellaista tilanneta, että mä oisin joutunut kyseleen, että "koska lapsilisät tulee".
Jos nämä tällaisten lasten vanhemmat jotain tarvitsisivat niin lahjojen sijasta opastusta rahan käyttöön.
ANTEEKSI nyt vaan. Tämä olin mun mielipide. Ja pysyn kannassani.
esimerkki sinulle, joka ei nyt millään onnistu ymmärtämään..
tiedän perheen, missä äiti oli vakavasti sairas ja lapsia kolme. Äiti ei siis töissä kyennyt käymään ja isää ei enää ollut taloudessa. Kaikki rahat menivät elämiseen ja viimeiset pennoset meni äidin lääkkeisiin.. lääkkeet ovat todella kalliita jotkut!
eli hyvät sulle jos olet opiskelijana onnistunut maksamaan lahjoja lapsillesi, mutta kaikilla ei mene niin hyvin! joillakin ei ole yhtään sukulaista joka voisi edes vähän auttaa tms..
ole onnellinen omasta elämästäsi mutta älä tule väittämään että kenelläkään ei voi olla niin vaikeaa että ei olisi varaa edes yhteen lahjaan.
Ja mikähän ylpeys tässä on taas ollut? Tiedätkö, että sossu maksaa lääkkeet. Mutta jos se ylpeys on tärkeempää kuin lasten hyvinvointi niin mun mielestä on helvetin turha parkua!
oletko tyhmä? kyllä sossu maksaa joo tärkeimmät tiettyyn rajaan asti.. mutta mihinkään ylimääräiseen ei jää rahaa!!!! ja ne lahjat kuuluu ylimääräiseen!
millä oikeudella alat haukkumaan ylpeäksi tuota äitiä, joka hoiti kolme lasta viimeisillä voimillaan kunnes nukkui pois?
sulla on oikeus mielipiteeseen joo, mut älä ala haukkumaan ketään ylpeäksi jos ei kertakaikkiaan rahaa tule niin paljon että voisi ostaa lapsilleen mitään!
memmu otti lahjan vaikka saa muutenkin paljon... ja se on VÄÄRIN!
Tiedätkö sä miten paljon 3 lapsen yksinhuoltaja saa sossusta?
Asumiskustannusten jälkeen käteen jäävä osuus on jotain 1200 euroa... Kuinka moni työssäkäyvä yh saa käteen noin paljon asumiskustannusten jälkeen?
Ja ne lääkkeet ei kuulu tohon 1200 euroon, ei sähköt, ei vedet, kotivakuutuksenkin sossu maksaa.
Eli tosta 1200 eurosta tän sun tuttus on pitänyt maksaa ruuat ja vaatteet, mahdolliset harrastukset (nekin on ylimääräistä!) jne.
Jos ei ole riittänyt niin mistä se sitten on johtunut?