Tuli tekstiviesti soskulta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LoruLiisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja ja sitten:
ja sitten on niitä joilla on todella korkea kynnys. Mua kyllä inhottaa myös tuollainen hamstraaminen ja vedätys : (

t. opiskeleva yh jolla ei ole lapselle sukulaisia saati lahjoja

Kyllä mun lapset on aina saanut lahjoja.

T: kahden lapsen opiskeleva yh vailla sukulaisia.'

Kummalla on kirkkaampi sädekehä???

Ja se todella korkea kynnys on YLPEYS, joka mun mielestä pitäis heittää jorpakkoon sitku lapsia tekee. Lapsen etu ensin ja ylpeys vasta perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hymiötär:
kyllä mä voin ihan mustana myöntää ja sanoa suoraan, että itse en tajua miksi pitää hakea noita avustuksia jos kerran saa jo paljon lahjoja niinku memmun lapsi :kieh:

se on ihan sama että ostaako ne itse vai saako ne useat lahjat sukulaisilta, mutta jos niitä on paljon niin miksi hyväksikäyttää avustuksia?

itse en osallistu niihin juuri ton takia koska haluaisin että avustus menisi oikeasti tarvitseville.. ainoastaan ahneille en tasan lahjoita mitään :kieh:

Ihan mustana sanon minäkin että peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Että huomenna saan hakea pojalle joululahjan mll lahjoittaa, eli ilmeisesti siitä joulupuu-keräyksestä! =) Ihana yllätys vaikka saatiin myös 80e lahjakortti seurakunnalta. :heart:

Tuli niin hyvä mieli! =)

siis oletko joku hevosihminen (profiili)? hevosten pitäminen on hirvittävän kallista. Rikkailleko nämä lahjat menevät?

??? Ihan tosi, hevosen pitäminen on kaalliimpaa kuin lapsen. Ihan oikeastiko yh saa aina avustuksen, vaikka olisi joku miljonääri?

???

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:
:laugh: menipä taasen,olen todella pahoillani kun olen ihan järjettömän kamala ihminen. Hyvää yötä! :wave:

Ehkä toi hymy hyytyy, kun menet sänkyyn ja mietit ennen nukahtamista niitä lapsia, jotka ei oikeasti saa lahjan lahjaa ja sun mukula repii noita avustus paketteja auki viikkoa ennen joula.

se voi myös olla hyvin mahdollista. :)

:laugh: menipä taasen,olen todella pahoillani kun olen ihan järjettömän kamala ihminen. Hyvää yötä! :wave:

Ehkä toi hymy hyytyy, kun menet sänkyyn ja mietit ennen nukahtamista niitä lapsia, jotka ei oikeasti saa lahjan lahjaa ja sun mukula repii noita avustus paketteja auki viikkoa ennen joula.

ei kai 1-vuotias edes vielä tajua lahjojen päälle. Pelkkä paperi olisi riittänyt. (jos kaikke on jo tarpeeksi, vaatetta, lelujahan ei 1v vielä tarviste, jokaisella kai helisitin on)

Hyvää yötä, unessa tavataan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh!?:
memmu89: miksi sinun pitää hankkia jotain avustuslahjoja jos kerran lapsesi saa niitä muutenkin jo niin monta ettei ehdi jouluna avata :O
Olisin huomenna vienyt pari lahjaa sinne keräykseen, mutta en vie jos ne tuollaisille päätyvät!

soskuhan sen on päättänyt saanko vai en. ja itse en ole ostanut tytölle kuin pari lahjaa,sukulaaset enempi. :)

Siitä voi myös kieltäytyä ja sanoa että vievät sellaiselle joka ei saa oikeasti lahjoja.

miksi ihmiset hankkivat lapsia,jos ei ole varaa elättää?

Miksi rikkaat saavat noita kortteja? Joilla on muutenkin varaa elättää? hevosihmiset?
Eikö voisi antaa työttömille asuntovelkaisille?

Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Että huomenna saan hakea pojalle joululahjan mll lahjoittaa, eli ilmeisesti siitä joulupuu-keräyksestä! =) Ihana yllätys vaikka saatiin myös 80e lahjakortti seurakunnalta. :heart:

Tuli niin hyvä mieli! =)

mistä seurakunta tiesi antaa

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
häpeä memmu. Olette taatusti sossusta rahaa saava perhe? Ja taatusti tulee fyrkkaa mammoilta ja papoilta joka kuukausi ja vanhemmatkin vielä elättää?

juu ei näin kyllä ole,sossun rahoilla eletään. ei heru mammalta ja papalta senttiäkään. :wave:

No sitten vaan töihin, että saa rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
kyllä mä voin ihan mustana myöntää ja sanoa suoraan, että itse en tajua miksi pitää hakea noita avustuksia jos kerran saa jo paljon lahjoja niinku memmun lapsi :kieh:

se on ihan sama että ostaako ne itse vai saako ne useat lahjat sukulaisilta, mutta jos niitä on paljon niin miksi hyväksikäyttää avustuksia?

itse en osallistu niihin juuri ton takia koska haluaisin että avustus menisi oikeasti tarvitseville.. ainoastaan ahneille en tasan lahjoita mitään :kieh:

Ihan mustana sanon minäkin että peesi!

no mäkin oon kyllä vähän tätä mieltä. raha-avustukset on taas musta asia erikseen, koska niillä saa jo eteenkin päin vähän avustusta vaikka jos ostaa kuivamuonaa, mutta kyllä noi lelut pitäis mennä niille joille ei niitä lahjoja muuten tulisi.

Tuli vaan mieleen että jos on varaa tietokoneeseen ja maksaa netti niin miten EI voi olla varaa ostaa lapselleen lahjaa.
En tiedä mitä sosku nykyään maksaa, mutta me ei olla rikkaita mutta kuitenkin tullaan toimeen omillamme. Olen muutaman lahjan nyt antanut tätä kautta. Tosin herää kysymys kuinka mini ihan OIKEASTI tarvitseva jää ilman.

mielestä on älytön surku lukea tämmösiä. Me opiskelijaperheenä ostimme tuollaisen joulupuulahjan jollekin lapselle ja voin kyllä suoraan sanoa, että jos tuollaiset memmut niitä saa, niin eipä laiteta enää ensi vuonna. Oltaisiin näköjään sitten itsekin tarvittu sitä lahjaa enemmän, meidän lapsemme (3kpl) kun eivät saa kuin yhden paketin per nenä. :headwall: Mä olen oikeasti luullut, että ne menevät VÄHÄVARAISILLE, joilla on tosi tiukkaa, eikä lapsi ole saamassa edes sitä yhtä joululahjaa. Mutta väärässä näköjään olin.

Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Memmu, vielä naurat tälle? Missä sun myötätunto on muita kohtaan? Siis niitä kohtaan jotka ei oikeasti saa mitään? Tahdot itselle muttet muille? :o

No hän sentään vastailee, oikeasti rikkaat kuten ap on vaan hiljaa.

kyllä mä oon entisestään varmistunut tätä palstaa lukiessa siitä, että en jatkossakaan anna avustuksia minnekään.

JOS ne avustukset menis sinne, minne niiden väitetään menevän, niin asia olisi aivan toinen.. sitten auttaisin varmasti vaikken itsekään mikään rikas ole..

kyllä mä oon entisestään varmistunut tätä palstaa lukiessa siitä, että en jatkossakaan anna avustuksia minnekään.

JOS ne avustukset menis sinne, minne niiden väitetään menevän, niin asia olisi aivan toinen.. sitten auttaisin varmasti vaikken itsekään mikään rikas ole..

Avustukset menevät sinne, jotka niitä kehtavat pyytää (röyhkeille ) tai niille, jotka vaan on laiskoja eivätkä halua itse tehdä mitään.

tai niille, joille tarjotaan, koska ovat tunnettuja, vaikka olisivat rikkaitakin (yh)

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Tuli vaan mieleen että jos on varaa tietokoneeseen ja maksaa netti niin miten EI voi olla varaa ostaa lapselleen lahjaa.

Arvaapa paljon maksaa käydä kaupungissa maksamassa laskut automaatilla kun maksat aikuisen+lapsen+vaunut edes takaisin vaikka neljä kertaa kuussa. Arvaa paljon säästää puhelinlaskuissa kun voi pölistä skypelä tai kirjoittaa mailin... Arvaa paljon säästää lääkekuluissa kun ei hajoa pää olla lasten kanssa ilman aikuisten seuraa kuukaudesta toiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja häh!?:
memmu89: miksi sinun pitää hankkia jotain avustuslahjoja jos kerran lapsesi saa niitä muutenkin jo niin monta ettei ehdi jouluna avata :O
Olisin huomenna vienyt pari lahjaa sinne keräykseen, mutta en vie jos ne tuollaisille päätyvät!

soskuhan sen on päättänyt saanko vai en. ja itse en ole ostanut tytölle kuin pari lahjaa,sukulaaset enempi. :)

nii mut siis saa lahjoja ja itse sanoit että ei ees ymmärrä juuri niiden päälle ni MIKSI siis ottaa? ei antaa jollekki joka tarvii?

mä en tarkota itseäni, oon minimi tuloil ja oon ostanu ehkä liikaakin lapsilleni ja ei oo ees normi elämästä pois.. hyvis ajoin enne jouluu alottanu ostelut.

oikeesti lueppa eka mitä kirjotat ja lähetä teksti vast sit.. tuo nimittäin kuulotaa törkeeltä!

ei olisi tarvetta, mut otin ku sain eli et ajatellut niitä jotka tarvitsisi. lapsesi ei vielä edes ymmärrä lahjojen päälle ja on saamassa useammankin lahjan niin sinä otat koska sait?!?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä