Tuli sit ekaa kertaa tappelu Joulusta... :(

Sinuna jäisin yöksi anoppilaan ja lähtisin ajelemaan papalle sitten kun kerkeisitte pojan kanssa. Mikä pakko sinne on joutua klo 12? Ainahan porukat tulee vierailupaikkoihin eri aikoihin =) Ootte siellä kuitenkin sitten yön eikä teillä varmaan seuraavana päivänä ole niin hengenhätä sieltä pois... Eli vähän joustoa omiin suunnitelmiisi ja kaikki sujuu ja kaikki saa mitä haluaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
2 eihän sun tarvi niitä kamoja kuiteskaan viedä anoppilaan koska joudut mennä ruokkiin aamusta koirat kotona nii nappaat ruuat ja lahjat sitte mukaan

Jos jään yöksi anoppilaan, niin mietin täs, et moneltakohan miun pitäis nousta ylös ja herättää poju aamupalalle, jos ajomatkaan menee n. 4,5 tuntia ellei vähän enemmänkin. Sit vielä välissä hakemaan kotoota tavarat ja ruokkimaan ja juottamaan koirat... Eli 5 tuntia ainakin eli 6 aikaan pitäis viimeistään herätä...

Entäs sitten? Itsehän haluat väen vängällä ajaa satoja kilometrejä. On muillekin perhe tärkeä ja haluavat olla joulun yhdessä. Nyt kaikki pyörii sinun pappasi ympärillä. Missään ei voi olla kun sinne on pakko päästä.

Mies on tiennyt jo 10 vuotta, että pappani luona vietän ainakin yhden päivän joulusta ja se sopii hälle hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Sinuna jäisin yöksi anoppilaan ja lähtisin ajelemaan papalle sitten kun kerkeisitte pojan kanssa. Mikä pakko sinne on joutua klo 12? Ainahan porukat tulee vierailupaikkoihin eri aikoihin =) Ootte siellä kuitenkin sitten yön eikä teillä varmaan seuraavana päivänä ole niin hengenhätä sieltä pois... Eli vähän joustoa omiin suunnitelmiisi ja kaikki sujuu ja kaikki saa mitä haluaa =)

Sukulaiset ajelevat sinne reilun 100 kilsan päästä vain käymään ja tulevat klo 12 ja lähtevät parin tunnin päästä. Vain mie, poju ja toinen enoni ollaan jäämässä yöksi. Seuraavana päivänä pitää aamusta lähteä ajelemaan kotiin, kun poju menee anoppilaan iltapäivällä ja jää sinne yöksi.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Ymmärrän kyllä ap:ta enemmän kuin ehk muut:D

eikös se mies ole joustamaton jos ei papan luo halua lähteä ja viimeisen 10v aikana ilmeisesti sen 4h siellä viettäny, ja silti ap:ta sanotaan joustamattomaksi jos ei suostu yöksi jäämään.. :whistle:

mä tekisen sen niin et lähtisin kotiin yöks ja antaisin koirille safkat ja lähtisin aamulla lapsen kans. Mies saapi valita jääkö vai lähteekö. Miksei voi jäädä jos kerran papalle ei haluu lähtee?

papallakaan ehkä tuskin kymmeniä jouluja ole tiedossa.

Pappani on 80v, joten en usko, et kovin montaa on jäljellä... Vaikka superpappa onkin, ni huomaa, et viimeisen vuoden aikana on vanhentunu ihan hirveesti...

Alkuperäinen kirjoittaja joustoa puolin ja toisin:
Vaikka se mies ei ole ollut mukana niillä teidän jouluvierailuilla sinne sun sukulaisten luo, niin onhan se vaikuttanut hänenkin joulunviettoonsa että olette siellä olleet ja hän on siis ilmeisesti ollut yksin. Nyt hän sitten on sitä mieltä, että on hänen vuoronsa olla yötä omien sukulaisten luona lapsen kanssa ja sun vuorosi joustaa. Eikä mun mielestä ole liikaa vaadittu, että yhtenä jouluna ja yhtenä yönä olisitte anoppilassa, vaikka sulle sitten tulisi 50 kilsaa enemmän ajomatkaa. Jos nyt sitten ootte tuntia myöhemmin perillä niin ei se nyt paljon tunnu kun olette yöksi jäämässä kuitenkin. Otat tavarat mukaan ja jätät koirista huolehtimisen miehelle, joka hommaa sitten ruokkijan tms. Onhan hän varmaan näitä koiriakin miettinyt kun on yökylään luvannut jäädä.

Lueppa edellinen viestini. Mies ei ole kertaakaan viettänyt joulupäiväänsä yksin jos olen ollut papan luona vaan joko vanhemmillaan tai kavereittensa kanssa, joita on kutsunut saunomaan. Meillä on joka vuosi perinteiset tapanintanssit aina järkätty ja jos en itse ole ollut paikalla, ni mies on juhlinu kavereineen.

Mutta sä olet aina saanut viettää kaikki joulun pyhät pojan kanssa ja mies taas ei. Minusta kuulostaa sille että sulla on pakkomielle jatkaa teidän suvun jouluperinteitä ja siinä ei muiden perheenjäsenten mielipiteet ja hyvinvointi paljon paina.

eikös se mies ole joustamaton jos ei papan luo halua lähteä ja viimeisen 10v aikana ilmeisesti sen 4h siellä viettäny, ja silti ap:ta sanotaan joustamattomaksi jos ei suostu yöksi jäämään.. :whistle:

mä tekisen sen niin et lähtisin kotiin yöks ja antaisin koirille safkat ja lähtisin aamulla lapsen kans. Mies saapi valita jääkö vai lähteekö. Miksei voi jäädä jos kerran papalle ei haluu lähtee?

Pappani on 80v, joten en usko, et kovin montaa on jäljellä... Vaikka superpappa onkin, ni huomaa, et viimeisen vuoden aikana on vanhentunu ihan hirveesti...

No todellakin lähdet sinne ja teet niinkuin sulle ja lapselle on helpointa.

No älä muuta viserrä. Mieshän tuossa on ollut joustamaton, ei ap!

Vaikka se mies ei ole ollut mukana niillä teidän jouluvierailuilla sinne sun sukulaisten luo, niin onhan se vaikuttanut hänenkin joulunviettoonsa että olette siellä olleet ja hän on siis ilmeisesti ollut yksin. Nyt hän sitten on sitä mieltä, että on hänen vuoronsa olla yötä omien sukulaisten luona lapsen kanssa ja sun vuorosi joustaa. Eikä mun mielestä ole liikaa vaadittu, että yhtenä jouluna ja yhtenä yönä olisitte anoppilassa, vaikka sulle sitten tulisi 50 kilsaa enemmän ajomatkaa. Jos nyt sitten ootte tuntia myöhemmin perillä niin ei se nyt paljon tunnu kun olette yöksi jäämässä kuitenkin. Otat tavarat mukaan ja jätät koirista huolehtimisen miehelle, joka hommaa sitten ruokkijan tms. Onhan hän varmaan näitä koiriakin miettinyt kun on yökylään luvannut jäädä.

Lueppa edellinen viestini. Mies ei ole kertaakaan viettänyt joulupäiväänsä yksin jos olen ollut papan luona vaan joko vanhemmillaan tai kavereittensa kanssa, joita on kutsunut saunomaan. Meillä on joka vuosi perinteiset tapanintanssit aina järkätty ja jos en itse ole ollut paikalla, ni mies on juhlinu kavereineen.

Mutta sä olet aina saanut viettää kaikki joulun pyhät pojan kanssa ja mies taas ei. Minusta kuulostaa sille että sulla on pakkomielle jatkaa teidän suvun jouluperinteitä ja siinä ei muiden perheenjäsenten mielipiteet ja hyvinvointi paljon paina.

3 joulua takana pojun kanssa ja kahtena jouluna mie oon ajanu joulupäivänä papan luo ja illaksi kotiin, aatot ollaan oltu anoppilassa ja aattoillat kotona. Ainoastaan viime jouluna mies oli mukana aattona papan luona ja sieltäkin ajettiin kotiin illaksi ja ruokittiin koirat ja ajettiin anoppilaan yöksi. Tää ois eka joulu ku jäisin yöksi papan luo.

Näin juuri.

KUn mies ei suostu lähtemään. Ei halua.

otat ja lähdet yöks kotiin. se on helpointa niin sinulle kuin lapselle. :D

Juu näin iteki tekisin. Meilläki on mun omat sukulaiset kauempana ja nyt on vuorossa viettää joulu anoppilassa (ei sama tunnelma). Ja jos meillä ois koiria, niin en haluis jättää niitä yksin pitkäks aikaa.

Mut toivottavasti teille löytyis riidaton ratkaisu :(

Alkuperäinen kirjoittaja :

Näin juuri.

3 joulua takana pojun kanssa ja kahtena jouluna mie oon ajanu joulupäivänä papan luo ja illaksi kotiin, aatot ollaan oltu anoppilassa ja aattoillat kotona. Ainoastaan viime jouluna mies oli mukana aattona papan luona ja sieltäkin ajettiin kotiin illaksi ja ruokittiin koirat ja ajettiin anoppilaan yöksi. Tää ois eka joulu ku jäisin yöksi papan luo.

Jos poika jää anoppilaan miehen kanssa ja sinä käyt pappalla yksinäsi, jos kerran taas papan luota poika olisi kuitenkin menossa anoppilaan. Näin poika saisi viettää rauhassa yhdessä paikassa joulua eikä joutuisi ajelemaan koko ajan edes takaisin anoppilan, kodin, pappasi ja taas anoppilan väliä.

otat kamat mukaan ja lähet aamulla ajelee, mies huolehtii koirat kun tulee kuitenkin vähemmän ajeltavaa hälle. KUNNON HALAUS JA SOVITTE ETTÄ JOULUSTA EI TAPELLA!!! ongelmia joulun vietosta tulee aina kun on kyseessä enemmän ihmisiä j asilloin pitää jokaisen joko joustaa tai sitten jokainen tekee omalla tavallaan

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Jos poika jää anoppilaan miehen kanssa ja sinä käyt pappalla yksinäsi, jos kerran taas papan luota poika olisi kuitenkin menossa anoppilaan. Näin poika saisi viettää rauhassa yhdessä paikassa joulua eikä joutuisi ajelemaan koko ajan edes takaisin anoppilan, kodin, pappasi ja taas anoppilan väliä.

kannatan.antakaa pojalle yksi rauhallinen joulu nnenkuin saa kammon pyhiä kohtaan..j ataas me ajellaan j ataas jne..millon saan leikkiä rauhassA YHDESSÄ PAIKASSA..

mä ajattelisin kuitenki sitä et pappa on jo 80v ja ilmeisemmin huonomassa kunnossa alkaa olemaan. Olisin ehkä sen verran itsekäs et lähtisin kotia yöks ja pojan kanssa papalle aamulla. Poikaa en jättäis matkasta pois. JOs tää oliski viimenen joulu papalle niin voi sitä katumuksen määrää jos nyt päätettäis olla menemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ajat vaikka yöllä aattona kotiin - voi kai joskus tehä niinkuin mieskin haluaa?

missä kohtaa ei olla tehty niinkuin mies haluaa jos ei 10 VUODEN AIKANA ole ollut kuin 4h papalla ja EIKÄ HALUA lähteä nytkään.

kaipa mieskin vois joskus tehä niin et lähtis mukaan jolloin ei tarttis miettiä miten tekis..

Alkuperäinen kirjoittaja ukonpuolella:
Minä olen aina ollut jouluna....minä en halua tehdä sitä ja tätä...minä en halua ajaa...Kuulostaa tosiaan siltä että taitais olla sun vuoro joustaa eikä aina vaan mennä noin kuin kirjoitit että minä olen aina tehnyt näin ja tulen tekemään piste. Kuuntele hetki itseäsi ja vilkaise peiliin...ehkä ymmärrät että jotkut asiat voisi olla tärkeitä sun miehelle ja anopillesikin.

Siis hetkinen!!!!! Se äijähän ei ole kymmenen vuoden aikana menny paapalle ku yhren ainuan kerran ja joka Jumalan-joulu on perheen äiti joustanu ja menny anoppilaan. Minkä takia on AINA naisen joustettava ja venyttävä ettei vaan anopin hellan-teltun mieli mustene???
Ja jos naisen harteille on viä sälytetty kaikki huolehtimiset(jouluruuat, lahjat, koirien hyvinvointi, yms) niin totta jumalauta siinä pitää vähä aatella sitä käytännöllisyyttäki!!!!! Rekkahan siinä pitää olla, että sä kaikki mahdolliset kamat saat kuletettua jos sen suunnittelee tekevänsä...

Sympatiat ap:lle. Älä anna periksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eiköhän ihmisten muistaminen noin muutenkin ole tärkeää eikä vaan se joulu..milloin vain voi aika loppua keltä vain..oisko esim. mahdotonta hakea pappa joskus vaikk aviikoksi kylään ni sais aikaa olla rauhassa pojun kanssa jne...miksi se on aina se joulu jok aniin tärkeää..vuodessa on 364 muutakin päivää..

Okei, tämä selventää paljon. Ilmeisesti jos siis olette nyt poikkeuksellisesti jäämässä yöksi sinne papalle niin hänkin haluaisi olla siellä vanhemmillaan yhden yön. Edelleen mä en näe tässä mitään ihmeellistä, kun tää joulunvietto sukulaisissa on aina ja ikuisesti järkyttävää vääntöä siitä että saahan kaikki sukulaiset varmasti yhtä paljon ja tasapuolisesti huomioita. Ja se on muuten yhtä lailla joustoa että antaa perheensä olla poissa kotoa toisen sukulaisten luona jouluna joka on siis perhe- eikä sukujuhla, vaikka ei itse olisikaan mukana, IMHO.

Kyllä mä oikeestaan ymmärrän sua tosi hyvin. Ihan samanlaisia vääntöjä on käyty meilläkin tässä kuluneen kymmenen vuoden aikana. Meillä on nyt päätetty että ensi jouluna pakataan koirat ja lapset autoon ja painellaan koko joulunpyhiksi jonnekin kelomökkiin. Sukuloinnit hoidetaan sitten välipäivinä. Ei käydä kenenkään luona jouluna ja pilataan tasapuolisesti kaikkien perinteet niin loppuu tämä ikiaikainen vääntö.

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja ukonpuolella:
Minä olen aina ollut jouluna....minä en halua tehdä sitä ja tätä...minä en halua ajaa...Kuulostaa tosiaan siltä että taitais olla sun vuoro joustaa eikä aina vaan mennä noin kuin kirjoitit että minä olen aina tehnyt näin ja tulen tekemään piste. Kuuntele hetki itseäsi ja vilkaise peiliin...ehkä ymmärrät että jotkut asiat voisi olla tärkeitä sun miehelle ja anopillesikin.

Siis hetkinen!!!!! Se äijähän ei ole kymmenen vuoden aikana menny paapalle ku yhren ainuan kerran ja joka Jumalan-joulu on perheen äiti joustanu ja menny anoppilaan. Minkä takia on AINA naisen joustettava ja venyttävä ettei vaan anopin hellan-teltun mieli mustene???
Ja jos naisen harteille on viä sälytetty kaikki huolehtimiset(jouluruuat, lahjat, koirien hyvinvointi, yms) niin totta jumalauta siinä pitää vähä aatella sitä käytännöllisyyttäki!!!!! Rekkahan siinä pitää olla, että sä kaikki mahdolliset kamat saat kuletettua jos sen suunnittelee tekevänsä...

Sympatiat ap:lle. Älä anna periksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeah!!!

:heart: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
eiköhän ihmisten muistaminen noin muutenkin ole tärkeää eikä vaan se joulu..milloin vain voi aika loppua keltä vain..oisko esim. mahdotonta hakea pappa joskus vaikk aviikoksi kylään ni sais aikaa olla rauhassa pojun kanssa jne...miksi se on aina se joulu jok aniin tärkeää..vuodessa on 364 muutakin päivää..

ja siis nyt mä ajattelen sen lapsen joulua ..mikä olis sille mukavin vaihtoehto..aikaa leikkiä syödä ja olla...missä se viihtyy parhaiten?

Yhteistyössä