Tuli eka sähkölasku uuteen asuntoon, kuukaudesta 360 euroa! Asunto on 90 neliöö ja meillä on takka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuokra maksetaan vuokranantajan LAPSEN TILILLE. Siis noin 30v lapsen, joka sitten makselee omia kulujaan niillä vuokrarahoilla.

Kukakohan sen asunnon oikeastaan omistaa? Veronkiertoa varmaan tuokin.
Vuokratulot olisi liian suuria itse vuokranantajalle ja siitä menisi paljon veroa. Tuo lapsi on varmaankin töissä isänsä firmassa eikä saa palkkaa, joten isukin ei tarvitse maksaa työnantajamaksuja eikä lapsen puolestaan ansiotuloveroja.. "vuokrat" ovat lapsen tuloja mutta eiköhän hänelläkin liene joku hvyä vippaskonsti välttyä vuokratulojen verotukselta.
Aika epämääräiseltä tuo touhu kuulostaa.

hmph. uskoisin tietavani kuka on kyseessa.

mekin kerran tapetoitiin edellisen vuokralaisen jaljilta... ja rikkinaisen ovenkahvan vaihtoon meni 2 kuukautta..

Saako kysyä mistä päin olet? Varkaudesta vai Leppävirralta? Ja millainen mielikuva sinulla on hänestä, jos nyt ollaan samassa miehessä? Ma Vä on tarkemmin nimien alut. JA joo, kyllä tuntuu olevan niin hemmetin hidasta kaikki, mekin on odotettu reilu kuukausi, että tulisi korjaamaan sähköpistorasian, kun kerta ammattilainen on.

Saako kysyä mistä päin olet? Varkaudesta vai Leppävirralta? Ja millainen mielikuva sinulla on hänestä, jos nyt ollaan samassa miehessä? Ma Vä on tarkemmin nimien alut. JA joo, kyllä tuntuu olevan niin hemmetin hidasta kaikki, mekin on odotettu reilu kuukausi, että tulisi korjaamaan sähköpistorasian, kun kerta ammattilainen on.

No sehän ihme jannu on kun kaikkien alojen ammattilainen on :D
varmaan joka alalta ihan tutkintopaperikin että on lupa tehdä alan hommia?

Eli? Mitä ei nää?

Siis päämittari on sähkölaitoksen, mutta kaikki muut mittarit saa ihan itse laittaa haluamaansa paikkaan ja niiden takana on "jotain". Esim mulla on mittari kellarissa ja sen takana on vain lämpöpumppu. Sitä ei paljaalla silmällä näe, mitä kaikkea tuollaisen oman mittarin takana on (keittiö, asunto, koko talo, tms). Ja teillähän pitää olla omat mittarit, kun koko yhtiöön on vain yksi soppari == yksi liittymä.

Mutta ihan itse voit tehdä arvion sähkönkulutuksestasi ja verrata sitä vuokraisännän sanoihin (ja näyttöihin). Olen itsekin laskenut oman omakotitalon kulutuksen, kun joku söi sitä sähköä niin kovasti. Ei ole vaikeata ja siitä saa osviittaa tähän.

Siellä voi hyvin olla vaika 1 mittari jonka lukemia jotenkin jyvitetään ei asuntoihin.

Ei ole mikään pakko, että vuokra-asunnossa on oma sähkömittari. Esim jos olet alivuokralaisena niin sama ongelma.

[QUOTE="vieras";22624607]Taisit kertoa että vuokranantajalla on sähköinsinöörifirma tms. eli on voinut tehdä jos vaikka minkämoiset viritelmät joilla saadaan firmankin sähköt samaan tauluun, josta teidän lukemanne luetaan.[/QUOTE]

Sähköasentaja kyllä asentaa mittarin sinne mihin asiakas sen tilaa. Ei siinä ole mitään vilunkia tai virityksiä. Mutta miten sitä mittaria käyttää, se on eri asia.

[QUOTE="vieras";22624607]Taisit kertoa että vuokranantajalla on sähköinsinöörifirma tms. eli on voinut tehdä jos vaikka minkämoiset viritelmät joilla saadaan firmankin sähköt samaan tauluun, josta teidän lukemanne luetaan.[/QUOTE]

Se firma on eri paikkakunnalla, voiko se silti laittaa firman sähköt meidän mittarin/taulun kautta?

Vähintään vuokrasopimuksessa pitää lukea millä perusteella sähköt ja vesi maksetaan. Jos lukee käytön perusteella niin sitten teidän täytyy saada nähdä se lasku. Vuokranantajan lappu tuskin kelpaa.

varkaudesta. empa olekaan varma onko sama mies, sukunimen toinen kirjain on tai ainakin oli eri.

En tiedä muuta kuin sen mitä olen kertonut. Eli siis meille tuli tänään postissa lasku vuokranantajalta. Hän omistaa sähköinsinöörialan yrityksen, jonka nimissä kaikkien tämän taloyhtiön asuntojen sähkösopimukset ovat. Tässä on paritalo ja erikseen omakotitalo, jossa 4 pienempää asuntoa. Vuokranantaja on sanonut, että hän itse käy lukemassa mittarit ja laskuttaa joka kuukausi mittarin mukaan ja samalla hinnalla kuin mitä sähköyhtiö. Lasku on käsinkirjoitettu, lukee meidän nimet, niiden perään 5.11.-6.12. ja kilowattitunnit sekä kerrottu sähkön hinnalla. Siinä se koko lasku. En tiedä onko sitten käynyt katsomassa mittarit, laskuttaako omasta päästään ja onko mittarit huoneistokohtaiset vai jakaako jollain omalla tyylillään koko taloyhtiön kulutuksen huoneistoja kohti vai miten. Täytyy kyllä ottaa selvää mutta tämä on se mitä minä tiedän.

Sekaan tähän en jaksanu koko ketjua lukea mutta paljonko niitä kilowatti tuntia oli laskussa? Aivan kiinnostuksen vuoksi...

Lasku itsessään kuulostaa erittäin suurelta ja sähkön hinta on pilvilukemia.

Voi sit olla eri. Maksoitteko te lapsen tilille vai omalle tilille vuokrat? Me maksetaan lapsen tilille. Vä....nen on nimi vielä tarkemmin, ei välttämättä tosin auta.

en muista kenen tilille maksettiin, enka tainnut ikina edes kiinnittaa oikeastaan huomiota. eniten kuitenkin oltiin tekemisissa vuokranantajan tyttaren pojan kanssa, joka hoiti periaatteessa kaiken.

en muista kenen tilille maksettiin, enka tainnut ikina edes kiinnittaa oikeastaan huomiota. eniten kuitenkin oltiin tekemisissa vuokranantajan tyttaren pojan kanssa, joka hoiti periaatteessa kaiken.

Ei sit varmaan ole sama mies kyseessä. Mutta mulla vois kyllä olla aavistus kenestä kerrot. :D olisko sukunimi Ojanen? Hänellä nimittäin paljon asuntoja täällä päin ja tyttären poika hoitaa hommia nykyään.

Yhteistyössä