Tuli eka sähkölasku uuteen asuntoon, kuukaudesta 360 euroa! Asunto on 90 neliöö ja meillä on takka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siitä tulee. Mieheni vanehmmille tuli 800e
Laita pois päältä. Se on järkyttävän kallista vaikka pitäisi minimillä.
Vesikäyttönen ei maksa juuri mitään, mutta tuo sähkö on HUONO ratkasu koska on tosi kallis.

Ei oikein toimiva lattialämmitys (sähkö) maksa millään noin paljoa! Meillä lämpesi edellisessä asunnossa puolet kämpästä sähkölattialämmityksellä ja kuukaudessa oli ihan normaalit sähkölämmitteisen asunnon kulut. Pitäähän se kylppäri jollakin lämmittää kuitenkin...

[QUOTE="Juh";22625169]Ei oikein toimiva lattialämmitys (sähkö) maksa millään noin paljoa! Meillä lämpesi edellisessä asunnossa puolet kämpästä sähkölattialämmityksellä ja kuukaudessa oli ihan normaalit sähkölämmitteisen asunnon kulut. Pitäähän se kylppäri jollakin lämmittää kuitenkin...[/QUOTE]
Hmmmm..olisko teillä ollut sitten joku sähköä säästävä ihme sähkölämmitys, kun kyllä mieheni vanhemmat asuvat ihan uudessa talossa ja siis uudet toimivat lattialämmitykset on, kysyi vielä ja sai vastaukseksi että kyllä se maksaa ja ihan normaali lasku oli.

Niin ja siis tarkotin sitä neljästi vuodessa maksettavaa. Eli melkein samaa hintaluokkaa kun ap, tarkoitti per kk.
Olisko ollu jotain 860e tms...en muista tarkkaa, mutta paljon.

Viimeksi muokattu:
Hmmmm..olisko teillä ollut sitten joku sähköä säästävä ihme sähkölämmitys, kun kyllä mieheni vanhemmat asuvat ihan uudessa talossa ja siis uudet toimivat lattialämmitykset on, kysyi vielä ja sai vastaukseksi että kyllä se maksaa ja ihan normaali lasku oli.

Meillä on koko alakerrassa sähköllä toimiva lattialämmitys, lämmittää myös kodinhoitohuonetta ja pesuhuonetta. Yläkerrassa on neljä sähköpatteria. Heti valmis -kiuas on koko ajan muhimislämmössä. Viime kuun sähkölasku 250 euroa.
Niin, ja talossa neliöitä noin 200.

Voi sit olla eri. Maksoitteko te lapsen tilille vai omalle tilille vuokrat? Me maksetaan lapsen tilille. Vä....nen on nimi vielä tarkemmin, ei välttämättä tosin auta.

Ja lyhyt googletus tämän ketjun tiedoilla niin voikin jo kertoa firman nimen, mitä minä tosin en aio tehdä. Kannattaa kuitenkin miettiä mitä kaikkea paljastaa tällaisissa epämiellyttävissä yhteyksissä ettei joudu syytteeseen kunnianloukkauksesta.

[QUOTE="vieras";22625487]Ja lyhyt googletus tämän ketjun tiedoilla niin voikin jo kertoa firman nimen, mitä minä tosin en aio tehdä. Kannattaa kuitenkin miettiä mitä kaikkea paljastaa tällaisissa epämiellyttävissä yhteyksissä ettei joudu syytteeseen kunnianloukkauksesta.[/QUOTE]

Ahaa, itse en onnistunut googletuksessa. Mutta ei mua voida mistään kunnianloukkauksesta syyttää, kun ihan tosiasioita olen täällä kertonut.

[QUOTE="mimmi";22625400]Meillä on koko alakerrassa sähköllä toimiva lattialämmitys, lämmittää myös kodinhoitohuonetta ja pesuhuonetta. Yläkerrassa on neljä sähköpatteria. Heti valmis -kiuas on koko ajan muhimislämmössä. Viime kuun sähkölasku 250 euroa.
Niin, ja talossa neliöitä noin 200.[/QUOTE]

Tosi kummallista, että niissä on sitten noin suuria eroja. Näin se kuitenkin niillä meni ja meni myös toisella tutulla, vaikka piti lattialämmitystä päällä vaan viikonloput kun oli kotona armeijasta...tosin ei ollut 360e/kk mutta 80e tippui sähkölasku kun oli laittamatta päälle.

ihmetyttää toi vesilaskukin... meillä laskutetaan vesi mittarin mukaan ja n. 10 kuutiota maksaa alle 40 euroa. (Tuo on kahden kuukauden lasku 3 henkiseltä perheeltä.) Eikä kauheasti turhia lotrailla.

[QUOTE="tuittu";22625660]Märkätilojen (esim. kph) lattialämmityksestä, niin sen on oltava aina päällä. Lämmönvaihtelut (laajenemiset ja kutistumiset) repivät vedeneristeet yms. rikki.[/QUOTE]

Meillä on sitä varten myös patterit kylppärissä jotka pitävät sen tarpeeksi lämpimänä.
En halua tuon lämpimämpää kylppäriä, vois tulla vähän kuuma :D

[QUOTE="vieras";22625487]Ja lyhyt googletus tämän ketjun tiedoilla niin voikin jo kertoa firman nimen, mitä minä tosin en aio tehdä. Kannattaa kuitenkin miettiä mitä kaikkea paljastaa tällaisissa epämiellyttävissä yhteyksissä ettei joudu syytteeseen kunnianloukkauksesta.[/QUOTE]

Huomasin saman.

Hanki irto sähkö patteri lisäksi äläkä kerro vuokraisännälle .jos ei ole mittaria niin eipä edes huomaa lisä sähköä. Toiseksi lämmitätkö uunin ja pellit sen jälkeen kiini .jos pellit aina auki niin turhaa puun haaskausta.

Ahaa, itse en onnistunut googletuksessa. Mutta ei mua voida mistään kunnianloukkauksesta syyttää, kun ihan tosiasioita olen täällä kertonut.

Sä valitettavasti annat vuokranantajastasi ikävää kuvaa, varsin julkisesti. Vaikka mä tiedän ja uskon ettet sä sitä pahuuttasi tehnyt, niin suosittelisin laittamaan pyyntöä vaikka modeille että poistaisivat ainakin noin kohdat joissa paljastat vuokranantajasi "nimen".

Suosittelen tutustumaan kunnianloukkauksen määreisiin, tuomioita jaetaan pienemmästäkin..

Näin se itse asiassa menee. Vuokranantajan firma maksaa sähköyhtiölle sähköt mutta me maksetaan ne rahat sitten hänen lapsilleen (joiden tilille myös vuokra maksetaan).

Täähän alkaa kuulostaa siltä, että olemme löytäneet Vuoden veropetos/b] -palkinnon voittajan :D

Eli vuokranantajan firma maksaa teidän sähkölaskun sähköntoimittajalle ja voi tietenkin vähentää sen firman verotuksesta, koska se on ns. tulonhankintakuluja. Te maksatte "sähkölaskun" nimissä osan varsinaisesta vuokrastanne, joten siitä ei tarvitse maksaa 28%:n pääomaveroa. Ja kaiken kukkuraksi maksatte tämän rahan vuokranantajan lapselle, joten siinäkin jää valtiolta lahjaverot saamatta. Aivan loistavaa meininkiä, ei voi kuin onnitella kuvion pääsuunnittelijaa!

Yhteistyössä