tulevia mammalomailijoita Helsingistä?

Täällä toista odotellaan saapuvaksi elokuun lopulla. Esikoinen (poika) on 5-vuotias. Tällä hetkellä asutaan vielä Tikkurilassa, mutta kämppä on haussa Oulunkylän suunnalta.

Sammeli & Sintti 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Niin joo, tosiaan. Kolmatta kun odotellaan niin olisihan ne isommatkin voinut mainita tarkemmin ;)
Esikoinen (tyttö) on 6v, täyttää syksyllä 7v ja aloittaa siis koulun elokuussa. Kakkonen (poika) täytti helmikuussa 5v.

Niin ja Tervetuloa Sammeli !!
 
Tämähän onkin virkeä pino :D

Mulla on ollu tänään joku ihme ärsytyspäivä, kaikki ottaa pattiin ja pahasti :headwall: Lienee näitä raskauden hormooni-juttuja ja väsymystä? Ihanku joku olis vieny mun limppareista kofeiinit viimeset 2 viikkoa!! Yhtäkkiä ihan tajuton väsymys, vaikka hb pitäis olla ihan ok ja rautaakin olen popsinut jo pari kuukautta.

Tervetuloa Oulunkylään Sammeli :wave: Toivottavasti mieluinen kämppä löytyy!

Meillä esikoistyttö täyttää elokuussa 4-vuotta ja poikaa meille tosiaan on syyskuulle lupailtu :heart:

Mulla ei oo Naistenklinikasta pahaa sanottavaa, erittäin asiallista toimintaa ja mulle osui tosi mukavat hoitajatkin osastolla, vaikken varmaan ollut kaikkein helpoin asiakas :rolleyes: Imetyksen aloitukseen oisin ehkä sillon ekakertalaisena kaivannut enemmän apuja, mutta muutoin tosi jees!
 
Moi,

Oliivimaria, Shantin tunneille voi mennä ilmoittautumatta. Kertamaksu 1,5 tunnin sessiosta on 15 egee, kymppikortilla 10 egee. Viikkoaikataulun ja sijainnin voit tsekata täältä: Joogakoulu Shanti. Joku pohti, mahtaako tunnit jatkua myös kesällä. En kyllä osaa sanoa, täytyy kysästä ens kerralla. Toivottavasti jatkuvat, sen verran hyvää jooga tekee ololle!

Sain eilen pestyä, tuuletettua ja pakattua laatikoihin kaikki talvivaatteet ynnä ne, jotka ei sattuneesta syystä mahdu tällä haavaa päälle - vaatekaappi ammottaa tyhjyyttä! Vähälläkin toki pärjää, mutta esim. takit ei mahdu kohta enää päälle ja farkkuja on tasan yhdet, joten äkkiä tänne se leppoisan lämmin kesä, pliis!

T: Ryynäri + bump (27+6)
 
Täälläkin alkaa takit käydä pieniksi! Sadetakki mahtuu hyvin (mutta näyttää kamalalta teltalta), ja äidiltä lainasin ulkoilutakin mihin maha mahtuu, mutta mitään siistiä kaupunkitakkia ei oikein ole... töissä käyn siis takki auki, tai villaponchossa. ;)

Ostin keväällä useat mammafarkut kun olen farkkujen suurkuluttaja. Huutonetistä sai halvalla ihan hyviä, vaikka onhan niissä aina se riski että koko ei olekaan just oikea. Mut kaikki nää mammavaatteethan on enemmän tai vähemmän stretchiä joten ihan hyvin on toistaiseksi mahtuneet.

t. Silja 28+3
 
Mulla takki kävi pieneksi jo muutama viikko sitten ja ihan syksyä silmällä pitäen ostin jo reilu kuukausi sitten Polarn O. Pyretiltä takin joka menee mahan päälle helposti :D pari vuotta aiemmin olen ostanut samaisest apaikasta windwleecen, jossa on säätövara sivuilla. Aivan ehdottomat on noi takit!!

Takki Product detail - Polarn O. Pyret
Fleece tämän vuoden malli Product detail - Polarn O. Pyret

Vahoista takeista yksi musta lyhyempi siisti menee päälle löysähkön helmansa ansiosta, mutta kuinka fiksulta siinä sitten mahan kanssa näytän, sen kuvitelkoot jokainen itse ;)

Kävin tänään Jumbossa ja löysin KappAhlista hihattoman paidan (topin päällä pidetttävä) jossa niin löysä ja alaspäin levenevä helma että menee helposti tällaisen isommankin mahan yli :D
 
Ryynärilleiso kiitos Joogavinkistä! Mulla tosiaan on ensi viikolla vika kerta Zen centerin järjestämää joogaa ja seuraavat kurssit siellä jatkuu vasta elokuun puolivälissä,joten vähän myöhäistä taitaa olla silloin - vaavin kun pitäisi niillä main alkaa olemaan jo tulomatkalla ;)
Lähden kyllä mielellään siis kokeilemaan joogailua kyseiseen paikkaan, mutta tosiaan jos vaan viitsit kysäistä vielä sitä niiden kesäaikataulua?

Vaatteista; kesää ja lämmintä tosiaan odotellessa... Trenssin napit killuu jo melkein irtonaisina ja ei niitä nappeja muutenkaan saa enää kun puoliväliin kiinni.. : / Muu vaatevarasto on ihan mallillaan,työpaikka kun on sellainen,että väkisinkin tulee kannettua jotain vähän turhankin tiuhaan kotiin.. Leggingseillä(mielipiteitä jakavilla) ja perustunikoilla pärjää mainiosti ja niitä voi käytellä mammamahan jälkeenkin...jos se nyt tosta menee ylipäätänsä normimittoihinsa takaisin pienenemään :D

Huoh-nyt kotisohvalle x-asentoon kera Ben&Jerry`sin :popcorn:
 
Hei kaikki!

Täällä kans yksi ummikko ilmoittautuu mukaan. Esikoisen laskettu aika on elokuun puolivälissä, ja Kätilöopistolle ollaan menossa synnyttämään. Puotilassa siis asustellaan. Olisi mukava tutustua! =)

terkuin Merituuli & Pampula 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Santulle kiitos hyvistä linkeistä! Mistä kävit ostamassa ko takit? Haluaisin kovasti sen windfleecen, sille olisi käyttöä varmaan koko kesä! Ainakaan heidän webbisaitillaan ei näy ostomahdollisuutta (koon voi valita mutta siitä eteenpäin ei pääse). Onkohan Kampin myymälässä mamavaatteita...?

Ryynäri ja oliivimaria, ehkä törmätään siis Shantissa :), mulla on sinne vielä monta kertaa jäljellä 10 kerran kortissa. Missäs tuo Kirppanat tunnit tarkalleen on, pilateskin olisi kivaa. Olen myös käynyt edelleenkin ihan tavallisissakin jumpissa ja joillan tanssitunneilla, jättänyt vaan isot painot ja hyppelyt pois. Tuntuu että nyt jaksan liikuntaa paremmin kuin aiemmin koko raskauden aikana. Aluksi oli pitkään pahoinvointia, sen jälkeen supisteluja aina liikunnasta ja mieletön väsymys kun hemppa niin alahaalla, sitten olin muuten vaan kipeänä monta viikkoa, mut nyt on ollut kiva pitää taas pitkästä aikaa vähän "kuntokuuria".

Oliivimaria, mä olen ekaa kertaa elämässäni nyt raskausaikana alkanut käyttää legginsejä. Olen aina ajatellut että ne ei Yhtään sovi mulle, mut näköjään tän jättimahan kanssa eivät näytä sen huonommilta kuin muutkaan vaatteet. Kevättalvella ostin mustat pitkät, ja nyt vähän aikaa sitten kesää varten valikoiman capripituisia eri väreissä, eli on nyt joka tunikaan vaihtelua. ;D Mut en mä töihin voi niissä mennä, ovat kesää ja vapaa-aikaa varten. Onhan ne kyllä ihan super-mukavat päällä, se täytyy myöntää. Ihan kuin joissain yöpuvussa hiihtelisi ympäriinsä kun niitä käyttää, jotenkin hassua. :)
 
Heippa!

Täälläkin olisi yksi helsinkiläinen odottaja, syyskuussa toista poikaa syntyväksi odottava. (Täällä olikin jo tuttuja syyskuisista!) Viikissä asutaan, esikoispoika täyttää juuri kaksi vuotta.

Kättärille minäkin lähden synnyttämään, Haikaranpesässä syntyi esikoinen ja toivottavasti myös toinen. Siitä jäi tosi hyvät fiilikset, henkilökunta oli mukavaa, joskin kiireistä. Joku mainitsikin että Haikaranpesästä ei pääsisi nopeasti pois - käsittääkseni kuitenkin jos ei ole esikoinen kyseessä, ei siellä pidetä kuin yksi yö? Esikoisen kanssa olimme kaksi vuorokautta osastolla, joten ei sekään kauhean pitkä aika ollut.

Vaatteista näkyi olleen juttua täällä. Toivon, että mahdun takkiini vielä syksyllä, tai että olisi lämmin syksy... Ei millään viitsisi ostaa uutta takkia vain muutaman kuukauden vuoksi. Katsellaan, kuinka käy. :) Muutenkin yritän hillitä itseni niin äitiysvaatteiden kuin vauvanvaatteidenkin suhteen. Esikoisen odotusajalta ja siskolta perittynä on kuitenkin noita mammavaatteita ihan riittävästi, samoin esikoisen jäljiltä varsinkin ihan pieniä, vähälle käytölle jääneitä vaatteita. Täytyy yrittää vähän hillitä kulutusjuhlaa! :p Vaan kun ne pienet vaatteet on niin suloisia...

Lomia odotellessa, juhannuksesta alkaisi kesäloma, välillä pariksi viikoksi töihin ja sitten elokuun puolessa välissä äitiyslomalle. Kyllä alkaa jo loma houkuttaa!

-Jerika 23+6
 
Moi,

SiljaTii: Kirppanoitten nettisivuilta löytyy lisää tietoa mm. ryhmistä ja liikuntapaikoista: kirppanat.net. Itse olen käynyt keskustan salilla, joka sijaitsee rautatientorin vieressä.

Mun maha kasvoi tai ainakin lantio leveni tosi aikaisin, joten alaosia jouduin hankkimaan jo tosi varhaisilla viikoilla. Oon ostanu lähes kaikki mammavaatteet Kampin Po.P-liikkeestä, ja voin suositella lämpimästi. Vaatteet on tosi mukavia ja istuvia. Esim. sitä farkkuhametta pidin koko kevään, nyt alkaa kiristää.

Mukavaa, että olet löytänyt legginsit! Talvipakkasilla meinasin jo turhautua, kun en päässyt pitämään niitä. Olen niitä tottunut käyttämään muutenkin, ja tarpeeksi siistin mekon kanssa ne menevät mainiosti toimistossa. Esim. Mamalicious-mallistosta löytyi myös hieman paremman näköiset legginssit. Po.P:n legginsit puolestaan ovat supermukavat, mutta melkoisen paksut.

Toivottavasti teet Kampissa hyviä löytöjä! :)
 
Wau kun meidän porukka kasvaa - tervetuloa siis uudet :wave:

Olipas työpäivä taasen...No kiire pitää virkeänä ;) Huomenna olisi vielä yksi päivä edessä, ennen päivän lepoa. Mutta sitten tosiaan neljä viikkoa enää - ihan todella kummallista,tähän asti kun työ on täyttänyt koko elämän.. No toisaalta olen kuullut,että mammaloma juoksee(!),eikä sillä ajalla muuta ehdi ajatella kun sitä perheelämää-eikä haluakkaan,ja sitten kun se töihinpaluu taas koittaa, on tosia vaikea jättää niin pikkuista hoitoon. Uskon sen :heart:

Täytyy kyllä koota porukka kasaan ja keksiä sitten kivaa mammatekemistä pitkälle syksylle ja talvelle =)

Vaatteista vielä; leggingsit on niin parhaat! Monta kertaa olen kyllä jo miettinyt kuinka niitä joku kaunis päivä pitää niiiiiiin vitsinä, mutta siihen asti nautin kyllä täysillä :D
Nyt keväällä niden pariksi tullut osteltua varmaan sata mekkoa, mutta osa niistä alkaa kyllä näyttämään aika teltalta kyllä niiden leikkausten ja tän super-mahan kanssa. Se varmaan mammavaatteissa juuri onkin erona,että ne on tehty juuri siihen ajankohtaan istuviksi. Huomannu olen myös sen, että kun aikaisemmin alkuraskaudessa halusi "piilotella" kasvavaa vatsakumpua, on nyt tullut kunnolla osteltua jotain sellaista missä vaavimasu tulee kivasti esille. Naiset..... :D

Nyt tää lähtee vaunuostoksille. Löydettiin netistä Sellossa oleva vaunuliike, joka myy Brioa ja Emmaljungaa niin pääsee kunnolla vertailemaan samanaikaisesti molempia.

Ja oikeasti sinne Shantiin lähden mielelläni kokeilemaan ensi viikon jälkeen, joten tehdäänkö sinne jo porukkatreffit? :)


Oliivimaria 26+1
 
Nonni, nyt ei mee enää takin napit kiinni. Onneksi kesä alkaa tällä viikolla ;)

Mulle sopii porukkatreffit Shantin salilla. Mikäs päivä sopis mahdollisimman monelle? Mä oon käyny tiistaisin klo 12.30 - 14, mutta muutkin ajat käy (tosin lauantai voi olla epävarma, sillä saatetaan mennä mökille). Olis kyllä kiva rupatella raskausjuttuja samassa tilanteessa olevien kanssa!

Mekin käytiin ihmettelemässä vaunuja lauantaina. Koska talossamme on varsin pieni hissi (ja asutaan 5. kerroksessa), valikoima supistui kahteen malliin, mikä toisaalta tekee valintaprosessista hyvin yksinkertaisen :) Nyt tarttis vain päättää, minkä nettikaupan kautta systeemi tilataan.

T: Ryynäri 28+3 (parhaillaan satelee potkuja niin jotta koko kuula hytkyy :D)
 
Takin napit paukkuu täälläkin,jokaikinen roikkuu sellaisen löysän langan varassa - mutta ei niitä voi ommella tiukemmallekkaan,kun sitten nappeja ei saa olenkaan kiinni :D

Me käytiin nyt sitten vkonloppuna vaunuostoksilla ja tarttui Maxi Cosin turvakaukalokin sitten samassa matkaan kun kimppaostokslla sai ihan hyvää alea. Nyt sitten on siis Brion Happyt ilmakumirenkailla tilauksessa. Kauan mietittiin niiden ja emmaljungien välillä,mutta pihiys kuitenkin iski ja pelkkää hyvää olen noista Brioista kuullut Suomen talvea ajatellen.

Mulla olisi keskiviikkona ihka ensimmäinen neuvolalekuri aika. Mitä siellä on odotettavissa te joka sen olette jo kokeneet?

Mulla on muuten ensi tiistaina sopivasti vapaapäivä töistä,joten tälle siis ainakin sopisi se päivä joogailuun :)
 
Moi!
Kävin eilen Shantin joogassa ja kyselin tunnin jälkeen, olisko jollakin treffit mun kans, mutta kukaan ei ainakaan myöntänyt. Tai sit mä oon niin pelottava, ettei uskaltanut tunnustaa ;) No, ehtiihän tuota tavata myöhemminkin.

Perjantaina eka lääkäri koko raskausaikana. Mitähän tuo mahtaa tehdä?

Nyt se mun toivoma "takiton keli" alko, jee! Onneksi on pari päälle sopivaa hellemekkoa kaapissa, joten bring it on!

Voikaahan hyvin,
Ryynäri 29+5
 
Mä voin tunnustaa etten ainakaan eilen paikalla ollut :D
Raahauduin siskon aknssa Itikseen ja selvisin kuin selvisinkin hengissä :) Käytiin Anttilassa ja Stockalla sekä Lastentarvikkeessa. Autokin oli Stockan vieressä parkissa, joten matka ei huima ollut, mutta mulle ihan sopiva ;)

Nyt vielä tuli tää penteleen helle joka vie viimeisetkin liikkumishalut :( Kun vauhti on hidas ettei selkään satu niin toi helle ei todellakaan houkuttele. Itiksessä oli mukavan vilpoista ;)

23+5
 
Onpahan tullut vietettyä vähän hiljaiseloa,mutta jos nyt taas saisi tämän kirjoitusvaihteen päälle... :)

Mun vapaapäivä kaatui eilen työvuoren alle,joten siinä jäi mun joogailut,mutta tänään tämä lähtee nauttimaan auringosta ja lämmöstä ja toivottavasti saa vähän väriäkin lisää pintaan - kesä on niin ihanaa aikaa :heart: Täytynee toivoa,että siitä tänä vuonnakin saa nautiskella,eikä käy helteet tuskaisiksi..

Mulla oli viime viikolla ihkaensimmäinen neeuvolalekuri. Eipä siellä muuta kun kurkattiin kohdunsuun tilanne,mikä huoh-oli normaali mun supisteluista huolimatta ja otettiin sf-mitta,mikä oli kanssa yläkäyriltä hypännyt keskikäyrälle. Mukava käynti siis oli kaikinpuolin :)

Mutta tää neito lähtee nyt Hietsun kirppiksen kautta puistoon makailemaan iiiiison masun kanssa.

Hyviä vointeja myös täältä ja Kuulemisiin-ehkäpä nyt vähän tiheämmin :)
 

Yhteistyössä