tulevia mammalomailijoita Helsingistä?

Tervehdys kaikille odottajille,


itse odottelen ensimmäistä saapuvaksi elo-syyskuun taitteessa, ja mammaloman aloituskin häämöttää jo hyvin lähellä.

Ystäväpiiri on lisääntymiset suorittaneet jo sumassa aikaisemmin ja nyt olisikin kiva saada muita samassa elämänvaiheessa olevia tulevia mameja kaveriksi jakamaan odotuksen iloja ja jännityksiä :)

Yhteyksiin siis :wave:
 
Tuttuja nimiä tuosta syyskuisten joukosta? =)

Maha kasvaa ja "loma" lähenee ihan kauheaa kyytiä - kuukauden päästä kesälomille ja siitä sitten mammalomailemaan. Uskomatonta tätä ajanjuoksua! Vasta plussailua testin kanssa ja nyt päivä päivältä lähempänä laskettua.. Alkaa vaatevaihtoehdot aamuisin käymään jo vähille =)

Itse asuillaan (vielä) ihan keskustassa - jossain vaiheessa toivottavasti vähän jossakin rauhallisemmassa..

Mikä on valittu teillä synnytyspaikaksi? Me päästiin heti ekalla neuvolakäynnillä valitsemaan ja vähän puskista joutui kokemattomana yllättäen vastailemaan ja neuvolatädin pienellä jelpillä valittiin sitten kättäri ja nyt on sitten Haikaranpesän valmennuksetkin jo edessäpäin - Sinne siis.

:wave:
 
Syyskuisistahan sitä ollaan :)

oon tällä hetkellä saikulla tän viikon loppuun, jatkosta en vielä tiedä. Ä-loma alkaa vasta 15.8. ja heinäkuun alussa on 3viikkoa lomaa. Selkä kuitenkin senverran kipeä, etten taida töihin voida mennä :( Katsotaan mitä neuvolassa sanovat keskiviikkona.

Kättärille ollaan menossa tälläkin kerralla. Kaksi kertaa siellä jo synnyttänyt ja tykännyt tosi paljon! ihan tavallisella osastolla oltu. Tosin haluan kotiutua mahdollisimman nopeasti ja tämä ei Haikarassa ole mahdollista. Kakkosen kanssa kotiuduin 30tunnin päästä synnytyksestä ja nyt toivon pääseväni vielä nopeammin.

Santtu ja Tirriäinen 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka kauan ne sitten siellä Haikarassa pitää? Toisaalta näin ensikertalaisena on taas kaikki tieto mitä alkuun vaan voi saada enemmän kuin tarpeen..

Nyt vaan saan pitää peukkuja pystyssä,että suunnitelmat pitää loppuun asti. Sinnehän ei oteta jos ilmenee mitään "poikkeavaa" ja 4d:ssä meillä katsottiin jo tulokkaan menevän kasvukäyrän yläpäässä sillä hetkellä. Sokerirasituksessa ei kuitenkaan ilmennyt mitään kummallisuuksia, että kai se sitten on vaan nämä geenit-mies kun on tuollainen parimetrinen on se kai mahdollista,että sekin tuohon kasvuun vaikuttaa... No ei auta kun toivoa, että jossain vaiheessa kasvu kuitenkin normaaliksi menisi tasoittumaan :confused:
 
Tuttujapa hyvinkin!

Minä menen Naistenklinikalle, tyttö syntyi siellä -07 ja siksipä suunta sinne tälläkin kertaa.

Ja tosiaan, kesäloma alkaa 20.6 ja siitä suoraan mammalomalle eli tämän viikon jälkeen enää 3 viikkoa töissä!! :O Vinot pinot Vauva- ja Kaksplus- lehtiä hommattu sadepäivien piristykseksi, jeij!

Me asutaan muuten Oulunkylässä :wave:
 
miirikki Kurranummi on meidän "lähipuisto" vaikkei kovin vieressä asutakaan. Täällä toisella puolen Tapanilaa ;) Sinne kävelee vajaa puoli tuntia. Mutta helposti tavattavissa ollaan kun noin hyvin bussikin kulkee :D
 
Kiitos linkeistä Santtu

Taas ollaan vähän valaistuneempia =)

Miirikki sulla tosiaan ei ole kauaa kun pääset kesälaitumille - tällä kertaa en nyt vaan tiedä toivoako kovin kuumaa kesää ;)

Mulla olisi tosiaan työviikkoja edessä vielä viisi, mutta koska nyt isosta ylityösumasta koitan hankkitua eroon ennen äippälomaa, teen vain nelipäiväistä vikkoa, tarkoittaen siis yhteensä tuollaista 20:tä työpäivää enää - aika juoksee :whistle:
Yhdessä miehen kanssa meinattiin lomailla kolmisen viikkoa tuossa heinäkuussa mökkeillen ja vielä kaksinolosta kaiken irti ottaen. Täytynee vaan toivoa,että loppuunasti saa mennä voimissa! Tuossa jossain kohdin sain jo työkiireessä pientä(?)supistelua aikaiseksi ja kun ne sitten muuttui kivuliaiksi pääsin vaikka niin mihin tutkimuksiin. Onneksi ei mitään kuitenkaan ollut tapahtunut, ja opinpa ainakin se pelon keskellä kuuntelemaan kroppaani paremmin.

Huomenna olisi neuvola ja ihan vaan hemoglobiinin mittaus - mun neuvolatäti kun ei ole sitä vielä kertaakaan muistanut(!)ottaa.. Ja itse ihan sitten soitin ja pyysin päästä kyseiseen mittaukseen... Hajamielistä sorttia tuntuu täti muutenkin vähän olevan... : /

Huomenna ansaittu vapaapäivä, josko sitä vaan LEPÄISI ja nauttisi niiden vauva-lehtien ja suklaalevyn kanssa sitten =) Ja illallla mammajoogailemaan,mikä on muuten ihan huippujuttu!
 
Heippa kaikille,

täällä täysin ummikko palstan käyttäjä...laskettu aika olisi heinäkuun lopussa 27.päivä ja mammaloma alkaakin jo kuukauden päästä!:) Pitäjänmäessä asutaan ja Kättärillä olisi synnytys. Olisi kyllä kiva tutustua muihinkin Helsingissä ja lähettyvillä asuviin tuleviin ja jo oleviin äiteihin.
 
Täällä!

Esikoista odotetaan saapuvaksi elokuun puolivälin jälkeen. Mammaloman aloitan luultavimmin ihan viime tipassa ellei jotain radikaalia tapahdu sitä ennen.

Asun Helsingin keskustassa ja täällä olen ajatellut pysyä lapsen synnyttyäkin. Bussit ja junat kulkee, joten tavata voi muuallakin!

Oliivimaria, missä käyt mammajoogassa? Käyn itse Shantin päivätunneilla.

Kuulemiin & toivottavasti myös näkemiin!
 
Tervehdys Ryynäri

Kalevankadun alkupäässä sijaitsevalla Zen jooga centerillä mammajoogailen aina keskiviikkoisin. Nyt tän kerran jälkeen ei enää ole kuin yksi kerta jäljellä ja mielellään touhua jatkaisin kun se ei ihan omatoimisesti tunnu lähtevän käyntiin... :rolleyes:

Eli millainen paikka,missä,onko kurssiluontoinen/kertamaksuinen? Jospa sitä innostuisi jatkamaan, kun tuntuu,että muu liikunta(töissä juoksua) lukuunottamatta on jo vähän niinkun jäänyt...

=)
 
Kiva kun saatiin uusia mukaan! Vauvojen synnyttyä sitten kunnon vankkuriajelut jonnekin ;) Miksei myös Babybioon :D
Tulee toi kesä tohon niin ei varmaan ennen elokuuta ehdi..?

Kävin aamusella neuvolassa ja kelan paperit sain mukaan. MYös soittoaika lääkärille saikun jatkamista varten.

-Santtu ja Tirriäinen 21+5
 
Tsemppiä Santtu :hug:

Mä kanssa alan valmistautumaan neuvolareissuun. Pirunmoinen väsymys vaan alla. Nyt kun ilmat on alkaneet taas lämmetä, muuttuu meidän paksukiviseinäinen talo saunaksi ja yöt samalla unettomiksi... Sitten vielä siihen päälle kauhea jano=jatkuva vessaravaaminen, kuorsaava mies ja koira vieressä, oli yö taivaallinen :D

Aurinkoista päivää kaikille,

Oliivimaria 25+6 (kyllä aika tosiaan rientää...)
 
Wohoo, täällähän alkaa olla porukkaa! :wave: Ja todellakin tehdään vankkuri-retki kahvitteluineen jonnekin päin kaupunkia =)

Tää aika todellakin menee nopsaan! Taas poksuu viikot
miirikki ja pööpö 24+0 ja seitsemännelle kuulle pompsahtaa siis (kö??!)
 
tervehdys Tiltu :wave:

tervetuloa joukkoon.

Sä oletkin sitten jo ihan loppumetreillä. Ensimmäinenkö tulossa vai löytyykö jo ennalta muitakin?

Itsellä siis eka tulossa ja kaikki onkin niiin jännää..

:)
Heippa taasen!

Ensimmäinen on tulossa ja nyt alkaa jo täälläkin pikkuhiljaa jännittämään kun laskettuun aikaan on kaksi kuukautta!:D
Kiva nähdä, että tähän ketjuun löytyy ihmisiä!

Kaikille teille hyviä vointeja ja unia|O, itsellä alkaa olla jo luonnon oma koulu tulevia valvomisia ajatellen kovasti käynnissä. Öisin kyllä nukuttaisi, mutta vessaheräämiset tihentyvät koko ajan ja pikkukaveri on ehkä jo kääntynyt ja potkii kylkiluihin:D
 
Heippa kaikille! Ilmoittaudun mukaan joukkoon. :wave: Meille on ensimmäinen vauva tulossa, tosin myöhemmin kuin teille muille elikkäs vasta lokakuussa. Ja Helsingin keskustassa asutaan ja meinataan asua vauvan synnyttyäkin.
 
Tervehdys,

ja kiva tosian,että poppoo vaan kasvaa (ninkun mekin ;) ).

Vapaapäivä alka olla takanapäin. Neuvolareissu poiki apteekkikäynnin rautalisän hakuun - nyt kun se neuvolatäti näin viimein vkolla 26 otti sen mun Hb:n.. Ja alhainenhan se oli,98, ihme kyllä ei ole kummemmin ollut väsymystä :confused:

Mammajoogailu oli taas kerran ihanaa :heart: Nyt kun vaan saisi itse alettua tekemään noita rentoutumisharjoituksia ihan omatoimisesti kotoakäsinkin.

Mukavia illanjatkoja.

Onko vaunut jo hankittu?

Me vielä mietitään brion happyjen ja emmaljungien välillä.. Kokemuksia?
 
Vaunuista Meillä mennään kesäkuun puolivälissä ostamaan. Esikoisella oli Brio Kombit kovalla kopalla, kakkosen syntyessä hankittiin Emmaljunga Twin Ceroxit pehmeällä kopalla ja nyt on tulossa Emmaljunga Edge duo combit sport rungolla. Noissa siis yhdistyy noiden kahtien aikaisempien vaunujen hyvät puolet :) Tykkäsin ehdottomasti enemmän tosta kovasta kopasta, ja erillinen koppa menee pidempään kuin istuinosan päälle laitettava. Lisäksi heittoaisa ( ts. käännettävä aisa) on ihan ehdoton!

Kylläpäs oliivimarialla oli hemppa alhaalla!! :O Mulla oli esikoista synnyttämään mennessä 103 ja tippui niine ttä oli synnytyksen jälkeen vajaa 80. Sillon kyllä huippas ja menin pitkin seiniä muutaman päivän. Vauvalle voinut edes vaippaa viahta akun ei voinut seistä sen aikaa :(
 
hei tähän ketjuun voisin minäkin ilmoittautua! Ekaa kauan toivottua lasta odotetaan syntyväksi elokuun puolivälissä, ja lähes kaikki ystävät ovat jo lapsensa tehneet ja mammalomansa pitäneet, tai ainakin loppusuoralla. Eli uusia kavereita olisi oikein kiva löytää!

Minäkin olen käynyt Shantin mammajoogassa pari kertaa, ja ehkä loppuraskaudesta sitten useamminkin (vai järkätäänköhän sitä kesällä...?) Kesäloma alkaisi jo parin viikon päästä ja siitä sitten suoraan äitiysvapaalle. Huh välillä vähän kauhistuttaa, vaikka tätä on vuosia odottanut, tuntuu että se silti tulikin tosi nopeasti ja jotenkin yhtäkkiä. On siinä totuttelemista, olen ollut työelämässä niin pitkään jo ilman mitään pidempiä vapaita. Mutta innolla odotan uutta elämänvaihetta!

Naistenklinikalle ollaan menossa kun täällä länsipuolella kaupunkia asutaan. Ei mullakaan ollut hajuakaan mikä sairaala kannattaisi valita, kaikista olen kuullut sekä hyviä että kurjia kokemuksia (eikä ne kurjat sairaalavalinnasta johtuneet, sattumaa vaan jos jotain ikävää sattuu).
 

Yhteistyössä