Tulevalle äidille vinkkejä! vauvan nukuttamisesta ja omaan sänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26092936]Meillä oli niin, että toisena miehen vapaapäivistä, hän huolehti aamuyön ja aamun syötöistä joko laittamalla lapsen rinnalle+ nostamalla pois ja myöhemmin lämmittämällä pullon. Oli kiva jo etukäteen tietää, milloin saa nukkua pitkään ja nousta valmiiseen kahvipöytään.

jos imetät sylissä tai vauva muuten nukahtaa vain syliin, voit kääriä hänet lakanaan tai peittoon ja nostaa 20 min päästä nukahtamisesta koko käärön vauvan omaan sänkyyn.[/QUOTE]

Josa se herää heti 5min kuluttua..Toimii ehkä vähemmän herkille kun tuo joka oli tosi herkkäuninen. Nukuttiin siin vierekkäin niin kauan kun alko sujua omakin sänky.

[QUOTE="mmmm";26092915]ja toki suunnitella saa, mutta en tunne ketään jolla vauva olisi nukkunut alusta asti omassa sängyssä.[/QUOTE]

Minä tunnen, oman äitini ;) Samalla tyylillä aiotaan mekin mieheni kanssa mennä. Ei me pystytä nukkuun jos vauva samassa sängyssä...

Ja mitä tuohon miehen apuun yösyötöissä tulee, mun mies pitää itsestään selvyytenä et hän syöttää öisin (otti asian itse puheeksi). Mieheni muutenkin valvoskelee öisin ja saattaa mennä vasta 5 aikaan nukkuun (töihin lähtee 9-10 välillä). Hän haluaa olla paljon mukana vauvan hoidossa, ja haluaa myöskin että minä saan levätä ja rentoutua...

[QUOTE="vieras";26093029]

Summa summarum, missä tahansa vauva nukkuukin, suosittelisin oman kokemukseni perusteella ehdottomasti a) totuttamaan aika pian nukahtamaan ilman imetystä, vaikka imetys usein onkin se helpoin keino, ja b) totuttamaan myös toisinaan pulloon, jotta isäkin voi hoitaa öisin. Jos et halua antaa korviketta, voit lypsää omaa maitoa aina silloin tällöin yöksi. Voi tuntua vaikealta, riippuu ihan vauvasta, mutta on varmasti helpompaa pienen vauvan kuin uhmaikäisen kanssa ;-)

Mutta hyvällä lykyllä teille sattuu sellainen helppo vauva, joka nukahtaa itsekseen minne vaan ja nukkua posottaa yönsä läpi parikuisesta lähtien ihan ilman mitään unikouluja ;-)[/QUOTE]

Kiitos vinkeistä! Varmaan nyt tulee lokaa niskaan mutta minusta ei todellakaan ole tulossa mitään täysimettäjää ja pulloa tarjotaan varmasti, ja imetyksestä eroon sitten kun ei ole enään ihan tittarainen.

niinhän mäkin luulin, mutta ei musta ollut 20 kertaa yössä nousemaan sängystä, joten pian sitä pakon edessä siihen vauvan läsnäoloon omassa sängyssä tottui.

No jos vauva nukkuu kopassa sängyn vieressä niin ei siinä paljon ylös tarvi nousta :) Vauvan ei oo turvallista nukkua meidän vieressä koska molemmat ollaan todella levottomia nukkujia, enkä kyl pystyis nukkuun kun koko ajan pitäisi vauvaa varoa...

Yhteistyössä