Tulehdus raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Eli onko kellään muulla ollut virtsanäytteessä selkeätä tulehdusta?
Soitin tänään tuloksia viikon takaisesta näytteestä, ja minulle kerrottiin että sielä näkyy verta ja jotain muuta, eli selkeä tulehdus?
Odottelen tässä lääkärin soittoa, mutta siis onko tämä kuinka yleistä?
Olen ihan huolesta sykkyrällä.. Onko syytä huoleen?
Oireita ei ole.. tai en minä tiedä kun ei ole koskaan ennen ollut mitään, että mitä oireita pitäs sitten olla?

rv 15 menossa

mulla oli myös joskus noilla viikoilla pissatulehus. kolmen päivän antibioottikuurin söin ja meni sillä ohi. oireet yksilöllisiä minusta niintä oli viakee raskaana ollessa oikee tietää mikä johtu siitä ja mikä vaikka raskaudesta..

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas:
Oliko tästä mitään haittaa lapselle? Itse pelkään noita lääkkeitä käytää raskauden aikana..
huoli on kamala, lasta on yritetty 5,5 vuotta

ei ole ollut mitään haittaa! sanot vain lääkettä määrävälle läkärille että olet raskaana itselläni oli nitrofur c kuuri. pahempi se tulehdus on raskaana ollessa ja aiheuttaa haittaa enempi entä kuin se lääke :) parempi mitä nopeammin saat hoidettua sen pois.

oli ihan kunnon tulehdus soitin terveyskeskukseen ja kysyin tulosta niin sanoivat että ei näy mitään sitten myöhemmin lääkäri soitti mulle että pakko mennä heti hakee lääkkeet!ei oo lapselle mitään haittaa mutta jos ei hoida niin voi olla

Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Kertooko vakavuudesta se että olivat löytäneet verta näytteestä, vaikka itse en sitä todellakaan huomannut?

sitä on niin vähän kuitenkin siinä yleensä tulehduksen aikana että ei sitä paljalla silmällä näe! mutta hyvin yleistä että tulehduksen aikana on verta pissassa.

Kauhee kun olen niin peloissani täällä, etten saa ajateltua muuta, ja lääkärikin soittaa 16 mennessä.. Sanoin kyllä hoitajalle että muistuta lääkärille että olen raskaana. Ja hän lupasi tämän tehdä.. Mutta onko vaarallista että vasta viikon päästä tosta näytteestä saan lääkkeet?

Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Kauhee kun olen niin peloissani täällä, etten saa ajateltua muuta, ja lääkärikin soittaa 16 mennessä.. Sanoin kyllä hoitajalle että muistuta lääkärille että olen raskaana. Ja hän lupasi tämän tehdä.. Mutta onko vaarallista että vasta viikon päästä tosta näytteestä saan lääkkeet?

miksi saisit vasta viikon päästä?

Mulla on ollu molemmissa raskauksissa tulehdus, ekan kohdalla streptokokki ja tokan kohdalla streptokokki+sitkeä virtsatientulehdus, johon söin ainakin 2 antibioottikuuria raskauden aikana.

Molemmat ovat syntyneet ennenaikojaan juuri tästä syystä, lapsivesi mennyt. Esikoinen syntyi rv 30 ja toinen rv 34.

Tarkoittaako antibioottikuuri siis aina ennenaikaista synnytystä? :(
Vai missä vaiheessa raskautta näitä antibiootteja söit?

Mä söin poikaa odottaessa kaks antibioottikuuria poskaritulehduksiin, poika syntyi 42+2 kolmen päivän käynnitelyjen jälkeen.

ei ab-kuuri mitään ennenaikasta synnytystä aiheuta, vaan mahdollinen hoitamaton tulehdus.
ja ab-kuureja on sellaisiaa mitä raskaana voi ihan hyvin käyttää.

turha huoli nyt vaan pois.

Piti vielä sanoa, että tietysti ensimmäinen laatuaan meikäläisellä, ja tietysti raskauden aikana.
Tai siis enhän mä tiedä missä se tulehdus on, mutta kuitenkin tulokset olivat jotenkin hälyttävät. Edelleen odotan sitä lääkärin soittoa..

Tarkoittaako antibioottikuuri siis aina ennenaikaista synnytystä? :(
Vai missä vaiheessa raskautta näitä antibiootteja söit?

Siis ei antibioottikuuri aiheuta ennenaikaista synnytystä vaan just se tulehdus, kun mulla ei meinannu siihen lääkkeet tehota ja siksi se pääsi tekemään "tepposet". Mulla kuitenkin pääongelmana just toi streptokokkibakteeri kohdunsuulla, joka ärtyy aina raskauden aikana, eikä siihen ole lääkitystä, tai sellasta ei käytetä, kun vasta sitten synnytyksessä laitetaan antibioottitippa, jotta se ei tartu lapseen.

Toisessa raskaudessa mulla vaan sattu olemaan lisäksi vielä tuo virtsarakontulehdus, johon ei mainannu lääkkeet tehota ja hoitamattomana voi aiheuttaa ennenaikasuutta.

Yhteistyössä