tuleekohan kutsu minullekin häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mieheni pyydettiin bestmaniksi (suostui) , sulhanen hänen työkaveri. Tunnen itse myös sulhasen , on entinen luokkakaveri. Emme ole vapaa-ajalla tekemisissä. Kumpikaan ei ole nähnyt morsianta. Miehen kanssa ihmeteltiin pyyntöä koska ei olla mitään ystäviä tai edes tekemissä heidän kanssaan.

Kunnon käyttäytymisetiketin mukaan sinutkin pitäisi seuralaisena kutsua mukaan, mutta tiedä sitten ihmisten tavoista järjestää asioita. Käytännössä bestmanille on kiva, että häissä on joku joka hoitaa hänen asioitaan jos hän joutuu itse hoitamaan kovinkin paljon hääparin asioita. Oma mieheni oli joskus bestmanina suurissa häissä. Hänen aikansa meni edeltävästä illasta hääpäivää seuraavaan aamuun asti sulhasen ja hääparin asioiden järjestelijänä. Jos minä en olisi ollut avustamassa miestäni niin hommasta tuskin olis tullut mitään. Kun könysi kotiin viimeisestä illanvietosta ennen häitä (ei polttarit, ne oli vietetty jo aiemmin vaan pojat vaan saunoivat keskenään kun morsian kavereineen nukkui lapsuudenkodissaan vikan yön) niin olin kotona valmiina auttamaan pukemisessa ja muistuttamaan, että muistaa puheen ja morsiamen sormuksen ottaa mukaansa. oli vieläpä frakkihäät joten mieskin tarvitsi pukijaa. Ajoi morsiusparin autoa, joten minä hoidin juhlapaikalle lahjan ja muutamia muita tarvittavia asioita.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
suurta merkitystä, kyselen vain yleistä käytäntöä. Ei todellakaan ole mikään hinku saada kutsua juhliin jossa ei tunne ketään (vain sulhasen sekä tietysti mieheni). kyllä tuntisin itseni vaivaituneeksi.

Minä kyllä tunsin hääparin hyvin niissä häissä jossa mieheni bestmaninä oli, mutta isoissa häissä usein on tapana istuttaa merkkitehtävissä olevat istumaan erikseen ja heidän seuralaisensa tietysti myös, joten siellä en omia tuttujani juuri tavannut. Mutta puheliaana ihmisenä tietysti juttelin muiden samassa pöydässä olevien kanssa. Olenpa ollut kerran mieheni työkaverin häissä joissa minä en tuntenut koko hääparia ja mieskin vaan sulhasen töiden kautta, mutta nykyään olemme ihan hyviä tuttuja. Sitä voi tavata ihmisiä hassuissa paikoissa, jopa toisen häissä tai omissaan. Että jos saat kutsun niin mene iloisella mielellä juhlimaan!

no onhan asialla sinulle suurikin merkitys kerran olette yhdessä miettineet asiaa ja pohdit sitä jopa täällä. :laugh:

olet :( Mikä sua oikein riivaa, peräpukamat? Aina jäkättämässä jotain epäolennaista. Pysyppä asiassa.

Ja aloittajalle.
Sinun kuuluisi ehdottomasti olla häissä mukana, bestmanin seuralaisena. He tiesivät varmaan,että miehelläsi on vaimo/tyttöystävä, asuttekin yhdessä eikö?
Ja kohteliasta on laittaa kutu tulemaan miehen ja sinun nimellä tai sitten miehellesi avec-kutsuna

olet :( Mikä sua oikein riivaa, peräpukamat? Aina jäkättämässä jotain epäolennaista. Pysyppä asiassa.

Ja aloittajalle.
Sinun kuuluisi ehdottomasti olla häissä mukana, bestmanin seuralaisena. He tiesivät varmaan,että miehelläsi on vaimo/tyttöystävä, asuttekin yhdessä eikö?
Ja kohteliasta on laittaa kutu tulemaan miehen ja sinun nimellä tai sitten miehellesi avec-kutsuna

onhan tässä tullut naimisissa oltua jo 26v ja todellakin sulhanen tietää asian. No katsotaan tuleeko kutsua.

Ja aloittajalle.
kiitos kysymästä, peräpukamat ei vaivaa kun en ole syönyt nyt poppamiehen mausteita, mutta huomenna varmaan vaivaavat kun ajattelin avata ruumisarkun tänään.

Yhteistyössä