Tuleeko sinustakin massamummo?

  • Viestiketjun aloittaja tiimityöskentely tyhmentää
  • Ensimmäinen viesti
bnnn
No mitäs muuta voi odottaa, kaikilla massateineillä on pitkät hiukset ja samanlaiset vaatteet, sit jossain vaiheessa kyllästyvät pitkiin hiuksiin ja haluavat vaihtelua ja kas kummaa, sana massamuoti johtaa samanlaisiin leikkauksiin.

Aika harva nainen /tyttö oikeasti poikkeaa massasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Echo:
Mutta ehkä semmoista hyvää yhteenkuuluvuuden tunnetta lujittavaakin tuommoinen?
Toi on just kuitenkin myös ongelma, jos naisen on määrä olla yksilöllinen, eräänlainen omanlaisensa taideteos. Eli tässä on kaksi aika yhteensovittamatonta tapaa olla nainen vastakkain: osa kokonaisuutta, "ratas", vs. itsenäinen yksilönsä, "taideteos". Olen arvostellut juuri sitä, että naiset turhan herkästi siirtävät työelämässä ehkä joskus tarvittavaakin "ratas"-identiteettiä koskemaan myös yksityistä minäänsä ja olemassaoloaan. Sosialismin vaikutusta toki myös osaksi tämä.

Ja ehkä ongelmaa on alettu ainakin pohtia enemmän kuten tässä aloituksessa, se on hienoa :) Samaten tykkään nuorten kaupunkilaisnaisten yleisestä feminiiniyden kasvusta ulkonäössä eli enemmän pitkiä hiiuksia ja muuta itseensä panostamista juuri esteettisesti.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja taas tätä;30051178:
Mikä ongelma se muka on? Ei ole mitään ongelmaa muuta kuin omassa päässäsi.
Täytyy olla aika pipi päästään, jos kokee ongelmaksi sen, miten joku ventovieras nainen itteensä laittaa. No, onhan näitä tämmösiä näköjään vapaanakin.
 
Tavallaan työidentiteetti ei saisi mennä överiksi. Tietääkseni edes Pohjois-Koreassa naiset eivät sekoita työidentiteettiä ja "muuta" identiteettiä keskenään. Vaikka ovat ehkä vielä samanlaisempia toistensa kanssa töissä kuin Suomessa ollaan niin uskoakseni yksityisesti uskalletaan kuitenkin olla olemassa tavalla, joka tekee selvän pesäeron työminään. Suomessa on olennaisinta, että nainenkin on töissä, vasta sitten tulee se, miten nainen on olemassa juuri naisena, miehestä eriävänä sukupuolena ja yksilönä. Tämä tärkeysjärjestys pitäisi kuitenkin vaihtaa ja ehkä se on jo vaihtumassa.
 
Toi on just kuitenkin myös ongelma, jos naisen on määrä olla yksilöllinen, eräänlainen omanlaisensa taideteos. Eli tässä on kaksi aika yhteensovittamatonta tapaa olla nainen vastakkain: osa kokonaisuutta, "ratas", vs. itsenäinen yksilönsä, "taideteos". Olen arvostellut juuri sitä, että naiset turhan herkästi siirtävät työelämässä ehkä joskus tarvittavaakin "ratas"-identiteettiä koskemaan myös yksityistä minäänsä ja olemassaoloaan. Sosialismin vaikutusta toki myös osaksi tämä.

Ja ehkä ongelmaa on alettu ainakin pohtia enemmän kuten tässä aloituksessa, se on hienoa :) Samaten tykkään nuorten kaupunkilaisnaisten yleisestä feminiiniyden kasvusta ulkonäössä eli enemmän pitkiä hiiuksia ja muuta itseensä panostamista juuri esteettisesti.
Tiedätkös mitä? Ota tukeva ja hyvä asento ettet lennä lattialle.





MÄ olen alkanut HIMPUN VERRAN olla samaa mieltä kanssasi. :D

Siis, olen tässä parin kuukauden sisään tavannut kolme virotarta (siis tuttuja oli niistä ennestään 2) ja kyllä, heillä on siro olemus ja kasvot, ja naisellinen käytös.
Ja se naisellisuus on vahvaa, erilaista kuin suomalaisten naisten arkisempi naisellisuus ja vahvuus.
Iloisia, pilke silmäkulmassa.

MUTTA, nuo kolme ovat työteliäitä ja kunnollisia, vaikka tykkäänkin noista kolmesta niin en silti tykkää slaavilaisesta naisen mallista muutoin, koska siinä hoidatetaan lapset isoäideillä jne.ja itse viipotetaan missälie. Ja että korkkarit pitää olla joka paikassa, vaikka lenkkeillessä (semmoistakin olen nähnyt).

Ja mitä suhun tulee niin ei, en edelleenkään ole siinä mielipiteessäni yhtään pehmentynyt, eli sä voisit puhua täällä joskus jostakin muusta kuin naisista, jos et halua saada pakkomielteisen diagnoosia. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mies1
Mun nähdäkseni nuo naiset oli ihan skarppeja ja siistejä. Ei valittamista.

Enemmän mua ahdistaa ajatus jostain "wanna bee young forever" tädistä. Eritoten, jos se haluaa näyttää tosi räväkälle sen kirkuvan punaisessa tukassa ja trikoopuvussa. Sitten muistaa kertoa kaikille joka käänteessä, miten räväkkä ja nuorekas se on. Että mielummin massamummo kun toi toinen vaihtoehto.
 
Ja siis miksi, oi miksi tä on aina tätä?
Voisitteko kuvitella jotain vastaavaa aloitusta jossain miesten palstalla?

Siis hei jätkät, haluukste näyttää tälle 50- vuotiaina. Siis niinkun kaikilla samanlaiset kaljut päät, paksut mahat ja tylsät vaatteet. Hei tosinoloo hei. Meigä ainakin alkaa istuttaa tukkaa ja hei mä en sit ikinä kyl taho näyttää tollaselle sedälle. Siis kyl on mielikuvituksetonta. Et vähän niinkun vois noikin sedät panostaa itseensä.
 
Enpä muuta sano kuin että nainen on naiselle susi.

Mä en tuossa kuvassa näe muuta kuin hyvän porukan, missä juttu lentää ja kaikilla on hauskaa. Jopa - vissiin - työyhteisössä. Kuvan naisia katsoessa en todellakaan kiinnittänyt huomiota heidän kampauksiinsa tai vaatetuksiinsa vaan siihen yleisilmeeseen - kaikki hymyilivät.

Jo on ahdasmielistä. Jos massamummo - luoja näitä teidän termejä :D - on tuota, niin voi, niin mieluusti haluan sitten aikanani kuulua tuohon joukkoon. Mutta sitä hetkeä odotellessani olen ihan just tämmöisenä naisena - en tanttana, matamina tjtn - tämän kuontaloni ja vartalonmallini ja vaatetuksieni kanssa oikein tyytyväinen, kiitosta vaan. Eikä mua vielä tähän mennessä ole mistään paikasta käännytetty pois vaan hymyssä suin otettu joukkoon mukaan ;)!

Entäs sitten sellainen kuva, missä on läjä kolmekymppisiä kaljupäisiä miehiä? Mistä massapappailmiöstä se sitten kertookaan? Kaikilta kun ei karva tahtomattaan tuolloin lähde pois, niin ilmeisesti sitä massaseuraamista sitten on näillä ukkokullillakin....samanlaisine vaatetuksineen ja tatuointeineen, jopa lävistyksineen korvakoruineen kaikkineen...;)?

Oi voi :D
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Echo
"tadaa"
Ja siis miksi, oi miksi tä on aina tätä?
Voisitteko kuvitella jotain vastaavaa aloitusta jossain miesten palstalla?

Siis hei jätkät, haluukste näyttää tälle 50- vuotiaina. Siis niinkun kaikilla samanlaiset kaljut päät, paksut mahat ja tylsät vaatteet. Hei tosinoloo hei. Meigä ainakin alkaa istuttaa tukkaa ja hei mä en sit ikinä kyl taho näyttää tollaselle sedälle. Siis kyl on mielikuvituksetonta. Et vähän niinkun vois noikin sedät panostaa itseensä.
:D Veit sanat suustani :D
 
Enpä muuta sano kuin että nainen on naiselle susi.

Mä en tuossa kuvassa näe muuta kuin hyvän porukan, missä juttu lentää ja kaikilla on hauskaa. Jopa - vissiin - työyhteisössä. Kuvan naisia katsoessa en todellakaan kiinnittänyt huomiota heidän kampauksiinsa tai vaatetuksiinsa vaan siihen yleisilmeeseen - kaikki hymyilivät.

Jo on ahdasmielistä. Jos massamummo - luoja näitä teidän termejä :D - on tuota, niin voi, niin mieluusti haluan sitten aikanani kuulua tuohon joukkoon. Mutta sitä hetkeä odotellessani olen ihan just tämmöisenä naisena - en tanttana, matamina tjtn - tämän kuontaloni ja vartalonmallini ja vaatetuksieni kanssa oikein tyytyväinen, kiitosta vaan. Eikä mua vielä tähän mennessä ole mistään paikasta käännytetty pois vaan hymyssä suin otettu joukkoon mukaan ;)!

Entäs sitten sellainen kuva, missä on läjä kolmekymppisiä kaljupäisiä miehiä? Mistä massapappailmiöstä se sitten kertookaan? Kaikilta kun ei karva tahtomattaan tuolloin lähde pois, niin ilmeisesti sitä massaseuraamista sitten on näillä ukkokullillakin....samanlaisine vaatetuksineen ja tatuointeineen, jopa lävistyksineen korvakoruineen kaikkineen...;)?

Oi voi :D
Niinpä, mullekin tuli tuosta kuvasta ekana mieleen että tuon kuvan naiset ovat iloisia ja varmasti hauskaa seuraa, oli tukka- ja pukukoodi mikä tahansa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: krut
oijoijoi
Enemmän mua ahdistaa ajatus jostain "wanna bee young forever" tädistä.
No tämä!

Kuvan naisissa ei ole vikaa, erittäin tyylikkäät vaatteet, vaikka ilmeisesti onkin vain työpukeutumisesta kyse. Ihan iän mukaan arvokkaasti pukeuduttu.

Pitäskö leideillä olla crop toppia päällä jossa #swag -teksti, pillifarkut ja kotona värjätyt ombre värjäys hiuksissa? unohtamatta pinkkiä huulipunaa ja mega luokan ripsipidennyksiä. Edellä mainittuhan on nyt nuorten keskuudessa kovaa huutoa (aivan helvetin kauheeta katsottavaa kun ei ole ihan joka vartalo tyypille sopiva muoti tuo napatopit+korkeevyötäröiset pöksyt, ja silti väenvängällä pukeudutaan semmosiin koska muoti ja koska ei haluta olla vahingossakaan "tätimäisiä")
 
"Vieraana"
Provo tai ei mutta suututtaa se että naisen ulkonäköä on lupa arvostelka ja hänen pukeutumistaan. Oli kyse sitten ministeristä tai firman aulaemännästä. Miespoliitikot pääosin välttyvät kilojensa tai hiustyylinsä arvostelulta ja keskitytään siihen mitä ihminen sanoo.

Samoin naisten ikääntyminen tuntuu olevan tabu. Ensin tytötellään ja siitä siirrytään miltei suoraan tädittelyyn. Ennole havainnut että miespuolisten kollegojen kohdalla puhuttaisiin sedistä. Mutta jotenkin on niin että vanhemman naisen mielipiteitä voi vähätellä koska hän on täti tai mummoiässä.

Minusta nuo naiset ovat kuvassa iloisia ja naisellisia olkoonkin että kaikilla on valkoiset paidat. Tummaa ja vaaleaa tukkaa, yhdellä ainakin eri hiusmalli ja toisen hiukset eivät edes kuvassa näy. Miten tuostakin joku keksii arvosteltavaa?

Outoa jos on Nainen vain korkokengillä ja pitkällä tukalla, melkoisen stereotyyppistä.
 
-.-
Kävin tässä yksi päivä erään keskikokoisen kaupungin kaupungintalolla, ja aamukahvin aikaan nämä massamummot pelmahtivat tauolle kaikki samaan aikaan kotkottamaan.
Oikeasti alkoi ahdistaa jo ajatus siitä että mitä jos joutuisikin tekemään töitä tuollaisen lauman seassa, kamalaa! :O


Itse olen miesvoittoisella alalla, ja meitä naisia on vain muutama. Kaikki pitkätukkaisia eikä todellakaan mitään kälättäviä kanoja joiden on pakko massan mukana kulkea :)
 
Niinpä, mullekin tuli tuosta kuvasta ekana mieleen että tuon kuvan naiset ovat iloisia ja varmasti hauskaa seuraa, oli tukka- ja pukukoodi mikä tahansa. :)
No meilläpä sitten harittaa silmät samaan suuntaan :D

Enkä mä muutenkaan ensimmäisenä reksteröi ja hetiperään luokittele ihmistä sen ulkoisen olemuksen mukaan, että miten on hiukset ja mitkä vaatteet, vaan mun silmät ensimmäisenä huomaa sen ihmisen ilmeen. Mä olen vissiin sitten kasvotyyppi :D.

Ja kukapa voi sanoa tuosta kuvan naisporukasta loppujen lopuksi yhtään mitään muuta kuin viihtyvät keskenään. Ei tuosta kuvasta irtoa mitään ihmisten hiustyylien yhtäläisyyksille vedettävää viivaa, mitä lähteä tulkitsemaan. Yhdellä voi olla jopa peruukkikin - nykyään tehdään todella taidokkaita luonnonhiusperuukkeja! - toinen on huomannut omassa elämässään vain helpommaksi ja käytännöllisemmäksi hieman lykäisemmän mallin jne.

Plaah sentään, vaikka olisivat kaljuja niin varmasti kuva olisi muutoin samanlainen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tiedätkös mitä? Ota tukeva ja hyvä asento ettet lennä lattialle.





MÄ olen alkanut HIMPUN VERRAN olla samaa mieltä kanssasi. :D

Siis, olen tässä parin kuukauden sisään tavannut kolme virotarta (siis tuttuja oli niistä ennestään 2) ja kyllä, heillä on siro olemus ja kasvot, ja naisellinen käytös.
Ja se naisellisuus on vahvaa, erilaista kuin suomalaisten naisten arkisempi naisellisuus ja vahvuus.
Iloisia, pilke silmäkulmassa.

MUTTA, nuo kolme ovat työteliäitä ja kunnollisia, vaikka tykkäänkin noista kolmesta niin en silti tykkää slaavilaisesta naisen mallista muutoin, koska siinä hoidatetaan lapset isoäideillä jne.ja itse viipotetaan missälie. Ja että korkkarit pitää olla joka paikassa, vaikka lenkkeillessä (semmoistakin olen nähnyt).

Ja mitä suhun tulee niin ei, en edelleenkään ole siinä mielipiteessäni yhtään pehmentynyt, eli sä voisit puhua täällä joskus jostakin muusta kuin naisista, jos et halua saada pakkomielteisen diagnoosia. :rolleyes:
Joo, tota mäkin tarkoitan :) Ja kyllä vaan yleisesti se on mukavampaa muille ja inhimillisesti, että nainen on yksityisesti "elävä". Toki töissä voi olla ahkera, mutta työ on kuitenkin vähemmän tärkeä asia isossa kuvassa ja miksei myös siinä viehätyshetkessä. En minäkään ole suinkaan liputtamassa "tout court" slaavilaisen tai minkään muunkaan yksittäisen naisellisuuden puolesta, mutta lisääntynyt estettisyys on myös lisääntynyttä yksilöllisyyttä "henkisemmillä" tasoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
"Minttu"
Kävin tässä yksi päivä erään keskikokoisen kaupungin kaupungintalolla, ja aamukahvin aikaan nämä massamummot pelmahtivat tauolle kaikki samaan aikaan kotkottamaan.
Oikeasti alkoi ahdistaa jo ajatus siitä että mitä jos joutuisikin tekemään töitä tuollaisen lauman seassa, kamalaa! :O


Itse olen miesvoittoisella alalla, ja meitä naisia on vain muutama. Kaikki pitkätukkaisia eikä todellakaan mitään kälättäviä kanoja joiden on pakko massan mukana kulkea :)
Pitkätukkaisuusko sen määrittää onko joku kälättävä kana?
 
(=
Eikö oikeasti ole näiden mielestä muuta vaihtoehtoa? Joko oot lyhyt hiuksinen = instana kauhee tantta, tai pitkähiuksinen super bööna iästä huolimatta? Pitkät hiukset kun lupaa heti että kaikki muutkin puitteet on sitten kunnossa? Selvä.
 
-.-
[QUOTE="Minttu";30051282]Pitkätukkaisuusko sen määrittää onko joku kälättävä kana?[/QUOTE]

No toi pitkätukkaisuus piti mainita kun tän ketjun aika iso juttu on nuo lyhyet hiukset :D Ei kai sillä ole niin väliä onko kalju vai pitkätukkainen, kaipa sitä osaa kotkottaa oli miknälaiset hiukset tahansa :) Mutta jostain syystä noissa kanalaumoissa vain naisilla on tuo lyhyehkö hiustyyli, en oikeastaan tiedä että miksi.

Meilläkin päätoimistossa on naiset lyhythiuksisia, ja me sivutoimistoissa pitkätukkaisia. En oikein tiedä onko se joku hierarkiajuttu? Että hiukset lähtevät pois sitten kun ollaan tarpeeksi "hienossa ja tärkeässä" asemassa ehkäpä?
 

Yhteistyössä