Tuleeko PAPA-KOKEEN tulokset nopeammin jos niissä jotain poikkeavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hädissään.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hädissään.

Vieras
Kävin papassa 21.12 eli pian 3 viikkoa sitten eikä tulokset olleet tänäänkään tulleet. :( Oliskohan niistä jo ilmoitettu jos olis jotain pahasti vialla? Edellinen papa otettu vajaa 3v sitten ja se oli luokka 1.

Itse sain luokka 1 -tuloksen n. neljässä viikossa (mitään ei tule jos mitään ei ole). Riippuu varmaan labrasta, nytkin ollut joulunpyhiä. Voit varmasti soittaa ja kysyä.

Mä taas luulen, että ne tulee ihan normaali protokollan mukaan joka tapauksessa. paljain silminhän ei voi nähdä onko soluissa muutoksia. Normaalit värjäykset ja mikroskopoinnit on käytävä läpi. Laseja tulee päivittäin kymmeniä tutkivaan labraan. Ei sieltä mitenkään voi paljain silmin poimia poikkeavia. ne katsotaan sitä mukaa kuin ehditöön. lääkäri katsoo vielä ne, joissa mahdollisesti on jotain. Toki sitten soitetaan vaikka, jos on kova hätä tai laitetaan kirjettä. Mutta sinänsä sen nopeammin eivät pahanlaatuiset lasit valikoidu muiden joukosta.

• Tykkää
Reactions: Sassykatti
Mä taas luulen, että ne tulee ihan normaali protokollan mukaan joka tapauksessa. paljain silminhän ei voi nähdä onko soluissa muutoksia. Normaalit värjäykset ja mikroskopoinnit on käytävä läpi. Laseja tulee päivittäin kymmeniä tutkivaan labraan. Ei sieltä mitenkään voi paljain silmin poimia poikkeavia. ne katsotaan sitä mukaa kuin ehditöön. lääkäri katsoo vielä ne, joissa mahdollisesti on jotain. Toki sitten soitetaan vaikka, jos on kova hätä tai laitetaan kirjettä. Mutta sinänsä sen nopeammin eivät pahanlaatuiset lasit valikoidu muiden joukosta.

Eihän sitä paljain silmin näekkään, mut luulis että on se näyte jo tutkittu kun pian 3 viikkoa sitten otettu ja jos siinä ois jotain hälyyttävää niin kait ne sieltä ilmoittais nopeemmin tuloksen kuin mitä jos papa ihan ok.

[QUOTE="tii-";25401408]Itse sain luokka 1 -tuloksen n. neljässä viikossa (mitään ei tule jos mitään ei ole). Riippuu varmaan labrasta, nytkin ollut joulunpyhiä. Voit varmasti soittaa ja kysyä.[/QUOTE]

Luokka 1 tarkoittaa mielestäni täysin puhdasta näytettä! Luokkaa 0 ei olekaan, olenko väärässä?

Onko muilla kokemuksia että poikkeava papa-kokeen tulos olisi tullut nopeammin kuin 3 viikossa??

Mä oon jotenkin ihan hysteerinen koko asian suhteen ja soittelen jatkuvasti terkalle että joko tulos on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Hädissään.;25401988:
En käynyt joukkoseulassa, vaan lääkäri otti synnytyksen jälkitarkastuksessa papan.

Voiko sen tosiaan ottaa jälkitarkastuksessa?
Jee, olen ollut huolissani, kun oon ollut viimeiset 5 vuotta joko raskaana tai imettänyt ja olen luullut, ettei papaa voi ottaa raskaana eikä imetysaikana. Pian synnytyksen jälkeen voi siis ottaa kuitenkin? Pitääpä pyytää.

multa otettiin kans marraskuun lopussa papa, mut viel ei oo kuulunu mitään. Kirjettä pitäis kotiin tulla tuloksista.Mut jostain luin et voi mennä useampi kuukausikin.Täytyy sit jossain vaihees soitella vaik jos ei ala kirjettä näkymään.

multa otettiin papa 3 kk synnytyksestä ja sanottiin että se voi aiheuttaa sen että tulos on jotain muuta kuin puhdas vaikka mitään ei olisikaan.Että mieluummin odotetaan 6 kk synnytyksestä. En tiedä mistä johtuu.

[QUOTE="vieras";25402413]Voiko sen tosiaan ottaa jälkitarkastuksessa?
Jee, olen ollut huolissani, kun oon ollut viimeiset 5 vuotta joko raskaana tai imettänyt ja olen luullut, ettei papaa voi ottaa raskaana eikä imetysaikana. Pian synnytyksen jälkeen voi siis ottaa kuitenkin? Pitääpä pyytää.[/QUOTE]

Kyllä multa on ainakin molempien lasten jälkeen otettu jälkitarkastuksessa papa. Molemmilla kerroilla synnytyksestä on kulunut 2kk. Joissakin paikoissa ei vissiin oteta kun vasta 6kk synnytyksestä.

[QUOTE="vieras";25402400]Soita sinne ja kysy tuloksia.

Voi myös olla, että joulu ja uusi vuosi on sotkenut aikataulua.[/QUOTE]

Oon soittanut, viimeksi tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hädissään.;25402442:
Kyllä multa on ainakin molempien lasten jälkeen otettu jälkitarkastuksessa papa. Molemmilla kerroilla synnytyksestä on kulunut 2kk. Joissakin paikoissa ei vissiin oteta kun vasta 6kk synnytyksestä.

aika jännä..mulla otettiin 5vk synnytyksestä eikä kyllä mikään maailman mukavin kokemus niin nopeasti ollut: /