Tuleeko KARENSSI? Mitä luulet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja työkkärintäti;26917471:
Laitoinhan linkin suoraan sivulle, jossa nuo säännöt on. Työmatka saa siis kestää kolme tuntia. Polkupyörällä se on noin 45 kilometriä suuntaansa.

Toki meillä on valtuudet tulkita ohjetta. Katsomme, että säännös tarkoittaa, että kesällä työmatka voi olla päivittäin yhteensä 90 kilometriä ja kestää kolme tuntia kun kuljetaan polkupyörällä. Talvellahan tuohon samaan matkaan saattaa kulua vaikka 9 tuntia. Näin esim. maaseudulla jossa on auraamattomia teitä ja saattaa joutua välillä taluttamaan pyörää.
Niin ja talvellahan voi vaikka hiihtämällä kulkea töissä, jos vaan on lunta. paitsi että ei siihen lunta tarvita, kun voi hankkia suksien alle semmoset pyörät. Potkukelkatkin on keksitty, että nyt vaan kuulkaa mielikuvitusta peliin! Alatte nyt vaan säästää suksiin, potkukelkkaan jne, niin pääsee talvellakin töihin vaikka auto hajoais!

anoppille kerran tarjottiin siivoustyötä työkkärin toimesta n. 30 km päästä kotoa.. siihen aikaan ei kulje bussit milloin töissä pitäis olla ja anopilla ei ole ajokorttia.. pyörällä ois pitäny polkea.. ei tarvinu mennä sinne töihin eikä saanu karenssia juurikin tuon takia, kun ei ole julkisilla kulkemiseen mahdollisuutta eikä ole autoa millä kulkea.. :) toivottavasti sulle käy yhtä hyvin asian kanssa :)

[QUOTE="vieras";26917804]Niin ja talvellahan voi vaikka hiihtämällä kulkea töissä, jos vaan on lunta. paitsi että ei siihen lunta tarvita, kun voi hankkia suksien alle semmoset pyörät. Potkukelkatkin on keksitty, että nyt vaan kuulkaa mielikuvitusta peliin! Alatte nyt vaan säästää suksiin, potkukelkkaan jne, niin pääsee talvellakin töihin vaikka auto hajoais![/QUOTE]

kiitos, täytyykin laittaa hakemukset valmiiks, et heti kun tulee lunta ni saa sossusta anottua ne sukset.

Siis totta helvetissä ihmisellä on oikeus asua vaikka sammalmajassa keskellä metsää käymättä koulua tai tekemättä työtä, ihan vapaasti, mutta itsensä elättäminen saa jäädä sitten omalle vastuulle.

Alkuperäinen kirjoittaja eipä tullu karenssia!;26915960:
Jihuu! Jippijaijei! voi vitsi. Voisin seisoo päälläni, vaikka kolmekymppinen jo olenkin :D
Soitin työkkäriin, se muija on tänään ratkassu mun selvityksen ja karenssia ei tuu, koska mulla on pätevä SYY! jihuu... ette ikinä arvaa kuinka onnellinen oon!

Mut kuka se olikaan joka lupas pyöräillä sen 60km/pv? :D
Minä en missään välissä sanonut tuleeko sinulle karenssia vai ei, en edes sanonut että pitäisi tulla. Kävin vain läpi vaihtoehtoja väliaikaiseen ratkaisuun. Joista yksi oli polkupyöräily. Sanoin, että 10km ei ole matka eikä mikään, joten tuon 30km varmaankin jaksaisi jonkun aikaa, vaikka rankka matka onkin. Ja ehdotin myös lukuisia muita vaihtoehtoja, missään välissä en sanonut, että kenen tahansa pitäisi pystyä vetelemään 60km päivässä noin vain. Noita ehdotuksia luettelin, koska oletin (ilmeisesti väärin), että olisit oikeasti halunnut tuohon koulutukseen.

Kyllä minä todellakin pyöräilisin sen 60km päivässä jonkun aikaa, jos sillä saisin pidettyä itselleni mieluisan opiskelupaikan. Toisaalta olisin ensin kuitenkin yrittänyt muuttaa lähemmäs opiskelupaikkaa, kysynyt autoa lainaa, kysynyt kimppakyytiä, ottanut selvää josko julkiset kulkisivat vaikka siinä 10km:n päässä tai josko jostain saisi autonrotiskon vaikka satasella. Mutta jos nämä kaikki vaihtoehdot oikeasti kosahtaisi, niin kyllä, polkisin tuon matkan (mikäli lastenhoidon kannalta ei mene mahdottomaksi). Oletin kuitenkin, että ap ei aio olla loppueläämänsä ilman autoa siellä 30km:n päässä opiskelupaikastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eipä tullu karenssia!;26915960:
Jihuu! Jippijaijei! voi vitsi. Voisin seisoo päälläni, vaikka kolmekymppinen jo olenkin :D
Soitin työkkäriin, se muija on tänään ratkassu mun selvityksen ja karenssia ei tuu, koska mulla on pätevä SYY! jihuu... ette ikinä arvaa kuinka onnellinen oon!

Mut kuka se olikaan joka lupas pyöräillä sen 60km/pv? :D

Tarkalleen ottaen milloin sinä sen selvityksen työkkäriin teit?Eilenkö?Jos eilen, niin ihmeen nopsaan asia käsiteltiin...työkkkärin virkailijako sen yksinään ratkaisi?
Yleensä menee n viikko ennen kuin selvityspyyntö käsitellään; riippuen toki milloin toimikunta kokoontuu.

Alkuperäinen kirjoittaja työkkärintäti;26919874:
Jalallaanko miehesi opiskelee? Ei kai sillä aivot murtuneet?

Sairasloma on kyllä pätevä syy, kuljepa itse kyynärsauvoilla ja kanna samalla painavaa laukkua joka on täynnä kirjoja ja kansioita. Vielä kun et saa varata YHTÄÄN sille murtuneelle jalalle. Mä vähän luulen että siinä saattaa sulta ne aivot just murtuakin :xmas:

Sun teksteistä ap huomaa että sä et halua edes mennä töihin tai kouluun vaan lorvailla kotona. Uskottele itsellesi ihan mitä tahansa.
Mikä pakko sun on asua jossain korvessa mikä rajoittaa sun työssäkäyntiäsi? Jos haluaa asua jossain jumalan selän takana, on myös oltava rahaa auton yllättäviin korjauksiin niin se vain on.
Sun logiikalla jokainen maalla asuva voisi perua karenssit ja jatkaa lorvailua vaan vetoamalla työmatkaan.

Oletko ikinä kuullut siitä että ihmiset muuttavat työn tai opiskelun perässä??

[QUOTE="vieras";26919896]Sairasloma on kyllä pätevä syy, kuljepa itse kyynärsauvoilla ja kanna samalla painavaa laukkua joka on täynnä kirjoja ja kansioita. Vielä kun et saa varata YHTÄÄN sille murtuneelle jalalle. Mä vähän luulen että siinä saattaa sulta ne aivot just murtuakin :xmas:[/QUOTE]
Oletko koskaan kuullut repusta? Kyllä useampi koulukaveri kävi koulua kipseineen. Ei tietenkään heti kipsauksen jälkeen, mutta ei siinä montaa päivää mennyt poissaoloihin.

[QUOTE="vieras";26919988]Oletko koskaan kuullut repusta? Kyllä useampi koulukaveri kävi koulua kipseineen. Ei tietenkään heti kipsauksen jälkeen, mutta ei siinä montaa päivää mennyt poissaoloihin.[/QUOTE]

Yleensä se on kaksi viikkoa se aika mikä pitää leikkauksen jälkeen olla varaamatta, että ei ihan muutama päivä vaan. Ai niin, mutta palstan mukaanhan suoraan sairaalasta pitää pystyä jo menemään töihinkin, ja tottakai pitää pystyä vaikka fillaroimaan sillä kipsatulla jalalla :xmas:

"Yleensä se on kaksi viikkoa se aika mikä pitää leikkauksen jälkeen olla varaamatta, että ei ihan muutama päivä vaan. Ai niin, mutta palstan mukaanhan suoraan sairaalasta pitää pystyä jo menemään töihinkin, ja tottakai pitää pystyä vaikka fillaroimaan sillä kipsatulla jalalla "

Tuota yllä olevaa en ymmärrä, miksi pitää sen takia lopettaa koulun käynti kokonaan jos joutuu vaikka poikki menneen jalan takia olemaan poissa sen pari viikkoa tai vaikka vähän pidempäänkin? Kyllähän kaikesta voi nykyään sopia kun on pätevä syy poissaololle, ei mikään koulu varmaankaan halua että opiskelija lopettaa opiskelut kokonaan sen takia että joutuu olemaan jonkun aikaa sairauslomalla. Kyllä ne varmaan siellä koulussakin kannustavat siihen että jatkaa opintoja heti kun terveys antaa myöden.

[QUOTE="öö";26920217]"Yleensä se on kaksi viikkoa se aika mikä pitää leikkauksen jälkeen olla varaamatta, että ei ihan muutama päivä vaan. Ai niin, mutta palstan mukaanhan suoraan sairaalasta pitää pystyä jo menemään töihinkin, ja tottakai pitää pystyä vaikka fillaroimaan sillä kipsatulla jalalla "

Tuota yllä olevaa en ymmärrä, miksi pitää sen takia lopettaa koulun käynti kokonaan jos joutuu vaikka poikki menneen jalan takia olemaan poissa sen pari viikkoa tai vaikka vähän pidempäänkin? Kyllähän kaikesta voi nykyään sopia kun on pätevä syy poissaololle, ei mikään koulu varmaankaan halua että opiskelija lopettaa opiskelut kokonaan sen takia että joutuu olemaan jonkun aikaa sairauslomalla. Kyllä ne varmaan siellä koulussakin kannustavat siihen että jatkaa opintoja heti kun terveys antaa myöden.[/QUOTE]

Joskus voi käydä niin että koulu erottaa oppilaan pitkän sairasloman vuoksi. Näin kävi minulle.Teoriat sain suoritettua, mutta työssäoppimiseen en sillä hetkellä voinut osallistua ja sitten ilmoitettiin, että minut erotetaan.

[QUOTE="vieras";26919896]Sairasloma on kyllä pätevä syy, kuljepa itse kyynärsauvoilla ja kanna samalla painavaa laukkua joka on täynnä kirjoja ja kansioita. Vielä kun et saa varata YHTÄÄN sille murtuneelle jalalle. Mä vähän luulen että siinä saattaa sulta ne aivot just murtuakin :xmas:[/QUOTE]

Polkupyörälläkin pääsee kouluun. Ei yhdellä jalalla polkeminen ole kovin vaikeaa. Ja jos vain toinen jalka on murtunut, voi aivan hyvin kävellä kainalosauvoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;26919947:
Sun teksteistä ap huomaa että sä et halua edes mennä töihin tai kouluun vaan lorvailla kotona. Uskottele itsellesi ihan mitä tahansa.
Mikä pakko sun on asua jossain korvessa mikä rajoittaa sun työssäkäyntiäsi? Jos haluaa asua jossain jumalan selän takana, on myös oltava rahaa auton yllättäviin korjauksiin niin se vain on.
Sun logiikalla jokainen maalla asuva voisi perua karenssit ja jatkaa lorvailua vaan vetoamalla työmatkaan.

Oletko ikinä kuullut siitä että ihmiset muuttavat työn tai opiskelun perässä??

Niin kun aikaisemmin mainitsin, myös minä alias nykyinen kelapummi, olen tehnyt töitä. Ja 500e maksoin veroja joka kuukausi yli kymmenen vuoden ajan, joten sallitaan nyt tämä väliaikaisesti.

Yhteistyössä