Tuleeko KARENSSI? Mitä luulet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jihuu! Jippijaijei! voi vitsi. Voisin seisoo päälläni, vaikka kolmekymppinen jo olenkin :D
Soitin työkkäriin, se muija on tänään ratkassu mun selvityksen ja karenssia ei tuu, koska mulla on pätevä SYY! jihuu... ette ikinä arvaa kuinka onnellinen oon!

Mut kuka se olikaan joka lupas pyöräillä sen 60km/pv? :D

no olen minä kin jättänyt koulupaikan, koska kulkemiset olis ollut niin hankalia (ei ajokorttia) julkiset kulki niin huonosti että olisin aina ollut 1tunti 30min myöhässä!(vähintään).

Alkuperäinen kirjoittaja eipä tullu karenssia!;26915960:
Jihuu! Jippijaijei! voi vitsi. Voisin seisoo päälläni, vaikka kolmekymppinen jo olenkin :D
Soitin työkkäriin, se muija on tänään ratkassu mun selvityksen ja karenssia ei tuu, koska mulla on pätevä SYY! jihuu... ette ikinä arvaa kuinka onnellinen oon!

Hyvä juttu, mutta mites jatko? Koulutus meni sivu suun?

On silläkin väliä, mikä koulutus se on. Ei taida olla valtion, jos et saa op.tukea, joten selvitäpä vielä. Ihan asiallisesti vaan, kyllä "niilläkin" on tolkku ja mahdottomaltahan tuo tilanteesi kuullostaa.

Hieno homma..Nyt sitten jokainen joka väitti,että voi polkasta(tai,että matka oo mikään) sen 30km suuntaansa pyörän selkään ja menoksi..Määränpäässä 8h tauko ja eiku takas..

Mä en pystys kyllä moista määrää päivässä polkemaan..

Kun sitä rahaa ei kertakaikkiaan just nyt ole uuteen autoon ni onko se teidän rikkaampien niin vaikea ymmärtää. Kyllä me pärjätään mainiosti se 4kk kun säästän autoon ja ruokaa saadaan lähikaupasta, mutta se ei auta just nyt tähän tilanteeseen, vaan nuo parisataa mitä kerkesin uuteen autoon jo säästää, menee nyt elämiseen karenssin aikana.

Täällä on nimenomaan annettu sinulle "ei-rikkaiden neuvoja". kerroin, että kaverini osti auton suunnilleen sataselle - eihän se mikään huippupeli ollut, mutta kyllä se taisi yli vuoden kestää ennen kuin hajosi. Eikö olisi järkevämpää käyttää tuo säästämäsi pari sataa euroa johonkin vaikka väliaikaiseenkin kulkupeliin ja säästää sitten pikkuhiljaa rahaa joko varsinaisen auton korjaamiseen tai uuden auton ostamiseen? Esim. jos otat tavoitteeksi säästää 500 eur käytetyn ihan hyvä auton ostamiseen, niin ei ehkä haittaa, jos rahan kertymiseen menee vähän pitempi aika, jos sinulla on siihen asti väliaikainen auto, pystyt opiskelemaan eikä mitään karenssia tule. Varsinkin, jos opiskelu tosiaan kiinnostaa ja on sinulle tärkeä, kutne kirjoitit - olisihan se tosi ikävää jättää se väliin tällaisen syyn takia!

Hieno homma!

Mutta kannattaa varman miettiä tota jatkoa.... Nyt kun et ole koulussa, olet varmaan työtön työnhakija. Ja seuraavaksi saattaa tulla työhön osotus siihen 30km päähän... tai vielä pitemälle. Että varmaan kannattaisi ne autorahat kaapia pikimiten kokoon. Eivät he varmaan kovin monta kerta sitä sama selvitystä päästä näin läpi.

Mitä ihmeen työhönosoituksia te luulette tänä päivänä olevan, kun ei halukkaillekaan ole työtä? Tuskin se työnantaja ottaa ihmistä joka ei pysty kulkemaan edes töihin ja on yksinhuoltajanakin päälle. Ihan höpöhöpöä puhutte. Ei tosiaan pelkoa, että "joutuisi" jonnekin.

Hyvä juttu, että asia ratkesi. Ja mun mielestä parempi näin, että auto hajosi nyt eikä esim puolen vuoden päästä. Nyt joku toinen saa opiskelupaikan, mutta puolen vuoden päästä tilalle ei olisi enää voinut ottaa toista opiskelijaa.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="vieras";26916116]Mitä ihmeen työhönosoituksia te luulette tänä päivänä olevan, kun ei halukkaillekaan ole työtä? Tuskin se työnantaja ottaa ihmistä joka ei pysty kulkemaan edes töihin ja on yksinhuoltajanakin päälle. Ihan höpöhöpöä puhutte. Ei tosiaan pelkoa, että "joutuisi" jonnekin.[/QUOTE]

:D
Ja eikös ole kummaa, että toisille tarjotaan töitä, vaikka niitä olisi jo omastakin takaa ;) Ja ei ainakaan minun työnataija tai niitä tahoja, jotka töitä ovat tarjonneet, ole millään tavalla kiinnostanut, onko minulla lapsia tai parisuhdetta ja miten meinaan töihin päästä.... Kenties sen takia, että siitä ei ole tehty ongelmaa? Ja tottakai, töihin pääsy mahdollisuudet saatta pikkaisen laskea, jos ensimmäiseksi rupea vatvomaan työnantajan kanssa työmatka-ja lasten hoito-ongelmia.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="vieras";26916116]Mitä ihmeen työhönosoituksia te luulette tänä päivänä olevan, kun ei halukkaillekaan ole työtä? Tuskin se työnantaja ottaa ihmistä joka ei pysty kulkemaan edes töihin ja on yksinhuoltajanakin päälle. Ihan höpöhöpöä puhutte. Ei tosiaan pelkoa, että "joutuisi" jonnekin.[/QUOTE]

Työnantajaa ei periaatteessa kiinnosta sinun autot tai lapset jos olet pätevä työhön ja teet työsi hyvin. Tietysti jos ensimmäisenä työnnät listan käteen, että näitä vuoroja en sitten tee, koska Henriikka-Elisabethilla on jumppa ja Naapurin Ritvalla kampaaja, niin eihän kukaan sellaista töihin ota jos on muitakin ehdokkaita tulossa.

Mä kuljin toissa syksynä skootterilla töihin 50km suuntaansa.. Kylmä oli ja olin vielä raskaana, mutta asennekysymys se on. n.2,5h meni aina työmatkoihin.
Ja sinä talvena. kun oli ne jäätävät pakkaset, mopoilin 15km töihin myöskin. Olihan se kaoottista kun oli pikkuinen mopo,pimeä maantie, hirveä viima, 30 pakkasta ja 25km/h vauhtia ku ei kovempaa uskaltanu ajaa liukasta kun oli. Ei, ei sitä tunnetta voi kuvailla, kyl se pitää ite kokee. Koko kylmä talvi..

[QUOTE="vieras";26916234]Mä kuljin toissa syksynä skootterilla töihin 50km suuntaansa.. Kylmä oli ja olin vielä raskaana, mutta asennekysymys se on. n.2,5h meni aina työmatkoihin.
Ja sinä talvena. kun oli ne jäätävät pakkaset, mopoilin 15km töihin myöskin. Olihan se kaoottista kun oli pikkuinen mopo,pimeä maantie, hirveä viima, 30 pakkasta ja 25km/h vauhtia ku ei kovempaa uskaltanu ajaa liukasta kun oli. Ei, ei sitä tunnetta voi kuvailla, kyl se pitää ite kokee. Koko kylmä talvi..[/QUOTE]

No kyllä sä olet sitten hieno ihminen

[QUOTE="vieras";26916322]No milläs säästät jos et ole töissä? Et kai muiden veronmaksajien rahoilla aio autoa hankkia?[/QUOTE]

Tietenkin.
Ja ihan puolustuksena...olen mäkin ennen lapsia ja niiden välissä niitä töitä tehnyt ja joka kuukaus meni 500e veroja. 10vuoden ajan. että onko se nyt suurikin rikos?

[QUOTE="vieras";26916561]Joo aina muka "veronmaksajien" rahoilla. Kun ensin tekee kymmeniäkin vuosia duunia, eiköhän ihan niitä omia veroja silloin jo käyttele.[/QUOTE]

Näinpä. Sitäpaitsi jokainen joka täälläkin palstailee ni käyttää enemmän tai vähemmän koko ajan niitä veronmaksajien rahoja.

[QUOTE="vieras";26916605]Tulee karenssi.
jos ne tarjoo vaikka 100km päästä työtä ja kieltäydyt matkan takia, tulee karenssi joka tapauksessa.[/QUOTE]

No eipä tullu.

työssäkäynti alue on 80km, juuri tarkistin työkkärin ämmältä. sinne pitäs suoria kuunteleen kuinka ikävä ihminen olen ku en mene siivoamaan enää, onneksi en koska lääkäri kirjotti lapun että käetön tullee jos vielä reppii itteänsä. enne ku käsi taas kunnossa. hmmp kiertjäkalvosin systeemi revenny vasemmasta olkapäästä.

Valehtelet.
Työkkärissäkään ei ohjata ihmistä pyöräilemään 30-60 kilsaa suuntaansa korvauksen menettämisen pelossa.

:)

Laitoinhan linkin suoraan sivulle, jossa nuo säännöt on. Työmatka saa siis kestää kolme tuntia. Polkupyörällä se on noin 45 kilometriä suuntaansa.

Toki meillä on valtuudet tulkita ohjetta. Katsomme, että säännös tarkoittaa, että kesällä työmatka voi olla päivittäin yhteensä 90 kilometriä ja kestää kolme tuntia kun kuljetaan polkupyörällä. Talvellahan tuohon samaan matkaan saattaa kulua vaikka 9 tuntia. Näin esim. maaseudulla jossa on auraamattomia teitä ja saattaa joutua välillä taluttamaan pyörää.

Yhteistyössä