Tuleeko KARENSSI? Mitä luulet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuwa

Vieras
Eli.. hain opiskelemaan ja sain paikan. koulun pitäisi alkaa tän kuun lopussa. Mä oon yksinhuoltaja ja mulla hajos auto, ts. huoltamolla sanottii ettei mitää järkee korjata kun on niin vanha ja kulut niin suuret jne. No oon nyt ollu työttömänä ja ilmotin työkkäriin että joudun jatkamaan toistaiseksi työttömänä työnhakijana koska auto hajos ja korjata/uuteen autoon ei ole rahaa. No työkkärin akka tempas sitte selvityspyynnön ja sen takia kelasta katkes tuet ennen ku on selvityspyyntö käsitelty. Voiko tästä tulla karenssia?
Asun siis maaseudulla, jossa julkista liikennettä ei ole ja kouluun matkaa 30km.

[QUOTE="ööö";26914289]Mutta jos te jossain korvessa asutte niin tarvithan sä auton, vaikka työttömänä olisitkin...[/QUOTE]

Sanos muuta, mutta mun pitää saada aikaa säästää siihen, es 3-4kk...

No ensiksikin, sun on työttömänäkin oltava valmis kulkee se matka töihin jos sitä työtä saat. Toiseksi, miten pärjäät siellä korvessa ilman autoa? Kolmanneksi onko sulla kirjallinen lausunto autostasi?

• Tykkää
Reactions: as if
No ensiksikin, sun on työttömänäkin oltava valmis kulkee se matka töihin jos sitä työtä saat. Toiseksi, miten pärjäät siellä korvessa ilman autoa? Kolmanneksi onko sulla kirjallinen lausunto autostasi?

ei oo autosta ku romutustodistus. Tartten autoa, mutta joudun säästää siihen 3-4kk. ei helvetti voida olettaa että pitää kulkee töihin 30km päähän, jos ei oo autoa.

Kysy pankista joku 2000e autolaina, kuukausierä on tosi pieni ja kyllä sen hintaisella autolla 60km päivässä ajelee.
Ostat vain sellaisen joka on katsastettu lähiaikoina niin ei tule pakollisia remonttikustannuksia ihan heti.

[QUOTE="vieras";26914329]Kysy pankista joku 2000e autolaina, kuukausierä on tosi pieni ja kyllä sen hintaisella autolla 60km päivässä ajelee.
Ostat vain sellaisen joka on katsastettu lähiaikoina niin ei tule pakollisia remonttikustannuksia ihan heti.[/QUOTE]

en pysty enkä saa lainaa..
vastaileekohan nyt yks ja sama mun kyssäriin. on niin älyvapaita vastauksia.............

No ei kukaan jätä opiskelupaikkaa väliin vain sen vuoksi, että auto hajosi.

Mitä tuo tarkoittaa, että asut maalla, jossa ei ole kulkuyhteyksiä? Eli olet nyt lasten kanssa jumissa siellä metsän keskellä, syötte sieniä, marjoja ja metsästätte lassolla jäniksiä? Jos pääsette jollain ilveellä kaupoille, niin miksei sillä samalla ilveellä pääsisi kouluun tai ainakin niiden kulkuyhteyksien päähän?

Kaverini aikoinaan asui myös "maalla" - sieltä tosin oli kulkuyhteydet, mutta ne olivat niin huonot, että hän hankki jonkun autonrämän jollain pikkusummalla (tyyliin satasella). Ja ihan ok-kuntoisen käytetyn auton voi ehkä saada vaikka 500 eurolla.

No mä oon vastannut vaan tällä nikillä. Voithan säyrittää, ettei tuu karenssia, mutta en luottaisi siihen,että ei tulisi. Eikö mistään reitin varrelta mene julkisia?

No ihan selvä tekosyy toi on jättäytyä pois töistä, ei kai kukaan oo niin tyhmä että jos asuu korvessa ja auto on ainoa kulkupeli niin ei ole varautunut siihen että se voi hajota?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26914345:
No ei kukaan jätä opiskelupaikkaa väliin vain sen vuoksi, että auto hajosi.

Mitä tuo tarkoittaa, että asut maalla, jossa ei ole kulkuyhteyksiä? Eli olet nyt lasten kanssa jumissa siellä metsän keskellä, syötte sieniä, marjoja ja metsästätte lassolla jäniksiä? Jos pääsette jollain ilveellä kaupoille, niin miksei sillä samalla ilveellä pääsisi kouluun tai ainakin niiden kulkuyhteyksien päähän?

Kaverini aikoinaan asui myös "maalla" - sieltä tosin oli kulkuyhteydet, mutta ne olivat niin huonot, että hän hankki jonkun autonrämän jollain pikkusummalla (tyyliin satasella). Ja ihan ok-kuntoisen käytetyn auton voi ehkä saada vaikka 500 eurolla.

Että sillein.
Asun pienen kunnan keskustassa, jossa kaks kauppaa, kirjasto jne. Koulut ja isommat jutut 30km päässä. Sinne menee meidän paikkakunnalta kuljetusoppilaat taksilla. julkista liikennettä ei ole kuin satunnaiset tilausvuorot. kuule kaivappa mulle se 500e ylimääräistä ni tehdään heti kaupat!

en pysty enkä saa lainaa..
vastaileekohan nyt yks ja sama mun kyssäriin. on niin älyvapaita vastauksia.............

Mitä älyvapaata siinä ehdotuksessa oli?
Ja oli kyllä ihan ensimmäinen viestini tähän ketjuun.

Pankista saa muutaman tonnin lainan ilman vakuuksia köyhäkin, vai onko sulla luottotiedot menneet?
Opiskelun ohessa käyt ilta-/viikonlopputöissä,montaa vuoroa ei tarvitse tehdä että autolainan kuukausimaksu kuitattu.

Miksi tämä on jotenkin vaikeaa?

[QUOTE="vieras";26914375]No tuon 30 km voi mankeloida vaikka polkupyörällä. Se on oma valinta, kun muuttaa täysin korpeen.

Ja karenssi tulee mitä todennäköisemmin.[/QUOTE]

eipä se ole aina oma valinta.....

nojoo. tän keskustelupalstan kanta tuli selväksi. aivan sama. sossu tai kela, joku kuitenkin ne rahat mulle maksaa. enpähän enää hae kouluun. jos sen voi tästä oppia.

Yhteistyössä