No kyllä se opiskelupaikka ois mulle ollut todella tärkeä. Mulla on yksi koulutus alla, mutta sitä työtä en enää pysty tekemään. Lähdin uudelleenkouluttautumaan ja kaikki näytti valoisalta. Ajattelin, että kolmen vuoden päästä puhaltaa uudet tuulet jne. Täällä on ihmisten helppo laittaa että lainaa auto tai muuta vastaavaa. Luuletteko etten ole tehnyt kaikkea mikä tehtävissä on ja katsonut kaikki vaihtoehdot läpi. Totaaliyksinhuoltajana auton hajoaminen voi oikeasti horjuuttaa aika paljon ja pilata suunnitelmia. Ihanaa, jos suurimmalla osalla palstailijoista todella on kimppakyytimahdollisuus tai aina joku ratkaisu ja saisivat aina ratkaistua moisen ongelman. Fakta vaan on se että 4kk mun pitää säästää että saan edes tonnin auton. Tosin karenssinaikanahan sitä ei säästellä. LAinaksi en sellaisia rahoja mistään saa -joo, olen kysynyt. En tosiaan halua olla enää päivääkään kotona -jos minulta kysytään. Olisin saanut lapsille maksuttomat hoitopaikat ja kaikki oli sovittu.
Muuttaa en tällä hetkellä pysty. Lapsilla on harrastukset ja kaverit täällä ja ne toimii hyvin. Mulla on täällä sukulaisia, jotka pystyy auttamaan arjessa lasten kanssa jne. Ja kuka tuosta pyöräilystä kirjoitti, niin en todellakaan ole sen tyyppinen pyöräilijä että onnistuisi 30km suuntaansa pyöräily aamulla ja iltapäivästä ja siinä tulisi koulupäivän päälle jo lasten hoito-ongelmia. Kun sitä rahaa ei kertakaikkiaan just nyt ole uuteen autoon ni onko se teidän rikkaampien niin vaikea ymmärtää. Kyllä me pärjätään mainiosti se 4kk kun säästän autoon ja ruokaa saadaan lähikaupasta, mutta se ei auta just nyt tähän tilanteeseen, vaan nuo parisataa mitä kerkesin uuteen autoon jo säästää, menee nyt elämiseen karenssin aikana.