Tuleeko ikävä?

very important baby

Aktiivinen jäsen
07.07.2007
2 159
0
36
Turku
Kertokaas, kuinka pian olette joutuneet olemaan erossa pikkuvauvastanne? Miten eka kerta erossa vauvasta on mennyt, onko tullut ikävä?
Ja onko vauva ollut silloin muualla hoidossa vaiko isin kanssa?

Kyselen tätä kun pitäisi mennä muutamaksi tunniksi kylään ilman vauvaa, vauva jäisi isin kanssa kotiin. Aluksi piti ottaa pikkuinen mukaan, mutta sitten tuli ongelmaa kyytien yms kanssa, ja ohjelmassa on saunomista ja muuta, joten en voisi meidän sylivauvaa koko ajan kantaa ympäriinsä... Olen koko ajan kahden vaiheilla että perunko, mutta haluan kuitenkin mennä. Niin ja meidän vauva on kuukauden ikäinen vasta.

Tuntuu vähän että teen nyt tästä liian ison ongelman, mutta kun mietityttää...
Ja kun lapsi on normaalisti mun sylissä/vieressä 24/7(sylivauva :heart: )

Seuraavana päivänä kun kotiuduttiin synnäriltä lähdin yksin käymään kaupassa. Poika jäi siksi aikaa isänsä kanssa kotiin. Poika oli siis silloin vajaa viikon vanha. Poissa olin varmaan vajaa kaks tuntia. Oudoltahan se tuntui, mutta hyvin meni.

Mä olen jättänyt alusta asti nyt 2kk ikäistä poikaa iskän kanssa kotiin, kun olen käynyt kaupassa tai ystävien luona. Mieheni haluaa joskus kahdenkeskeistä aikaa vauvan kanssa ja hän on harmissaan siitä, ettei imetyksen takia voi osallistua ruokintaan.

Ja siis ikävä ei ehdi tulemaan, koska olen poissa max. 2 tuntia. Jos vauva olisi jollain muulla hoidossa (esim. mummolla), niin toki miettisin, kuinka pärjäävät. Isänsä kanssa ollessaan ei luonnollisestikaan tarvitse miettiä sellaisia =)

Lähdin vaatekauppoihin kun tyttö oli viiden pvän ikäinen, siis kaksi päivää synnäriltä kotiuduttuani. Tässä matkan varrella tyttö on ollut max. kolme tuntia hoidossa siskollani, äidilläni ja miehen äidillä. Viime lauantaina tyttö oli ensimmäistä kertaa äidilläni yökylässä kun menimme avokin kanssa käymään jazzeilla =) Mitään paniikkia ei ollut, eikä ongelmia tullut. Eikä mikään ylitsepääsemätön ikäväkään =)

Neiti ensi torstaina siis 6vkoa. Lähde rohkeasti vaan, on ihanaa tuulettua välillä, vaikka ihan vaan ruokakaupassa :D Ja kyllähän sinä sitten kotiin takaisin pääset, jos et kestä ikävää...? =)

Minäkin lähdin vaatekauppaan seuraavana päivänä kun synnäriltä kotiuduittiin, pakko oli lähteä hakemaan sopivat liivit ettei uida maidossa.
Vauva jäi isin kanssa kotiin ja hyvillä mielin hänet kotiin tohdin kauppareissun ajaksi jättää, luotan että mies osaa hoitaa vauvan siinä missä minäkin.

Minä en epäröi jättää lastani isänsä hoiviin. En edes mieti pärjäävätkö he. Voi sitä tunnetta kun pääsee jonnekin ilman vauvaa! ;) Pakko silti myöntää että ikävä minulla kyllä tulee poikaani (3,5kk) aina kun olen yksin jossain mutta sitten onkin ihana tulla takaisin kotiin. Poika on ollut myös hoidossa jo mummuillansa ja heihin luotan täysin joten en pelkää pärjäämistä. Muutaman tunnin olen ollut silloin tällöin pois.

Lähde ihmeessä vähän tuulettumaan! Siitä saa uutta energiaa taas hoitaa lasta ja jos sinullakin niin sylivauva niin saavatpahan kätesi vähän levätä. Ja ihana sinun sitten taas tulla kotiin ja saada vauva syliin! Mukavaa tuulettumista! ;)

Mä olen aina nauttinut siitä et iskä on ollut alusta asti pojan kanssa. Kävin jumpassa aina kerran viikossa ja sit muita menoja päälle. Kapakassa kävin poitsun olles 2kk ja hienosti meni iskän kanssa. Puhelin on onneksi keksitty, et voi soittaa jos hätä tulee... Yökylässä poika oli 4,5 kk:n iässä. Hienosti pärjäsivät mummonkin kanssa. Ikävöinyt en ole koskaan suuremmin, vaan nauttinut omasta/yhteisestä ajasta. Nauti siis sinäkin!! :heart: JA TARVIIHAN SE MIESKIN LAATUAIKAA LAPSEN KANSSA KAKSIN ;)

Tottakai menet, hyvää se vaan tekee. Mein Poika oli viikon kun lähdin siskon luo kylään tuon esikoisen kanssa. Hyvin pärjäsi isänsä kanssa kotona vaikka pari tuntia viivyttiinkin. Ja siitä se reissaaminen alkoi :whistle: :)

Isin kanssa vauva on ollut alusta alkaen tuntejakin yksin. Nooh, ekoina kertoina tuli soiteltua kotiin miten menee mutta ihan hyvinhän niillä tietysti meni :) Mummon kanssa oli noin tunnin vajaa viikon ikäisenä, kun kävin imetysliivit ostamassa ja mies lähti kuskiksi, kun itse olin liian väsynyt ajamaan.. vauva nukkui, joten sitä ei ehkä lasketa :D

Hoidossa neiti oli (kotona mummon kanssa) ekaa kertaa joskus 7kk iässä (vierastuskausi oli jo ohitse) pari tuntia, kun kävimme kahdestaan syömässä.

Illan/aamuyöhön asti neiti oli hoidossa kummitädin luona ja serkkutytön (2vee) kanssa taannoin ekaa kertaa himpun vajaa 11kk ikäisenä. Reilun pari tuntia hereillä ja sitten nukkumaan. Oli ollut koko ajan ihan tyytyväisenä! Turhaan äippä stressasi Metallicaa katsoessa, että miten neiti pärjää :D

Yhteistyössä