Tuleeko aina sakko postissa, kun ylinopeuskamera välähtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ggöö

Vieras
Ja paljonko se sakko on? Ja milloin tulee postissa? Ikinä ei ylinopeuksia ajella, mutta nyt mies ajoi vahingossa 80 alueella vajaa 90km/h kun luuli että oli vielä satasen rajoitus. Ja tottakai peltipoliisi välähti :/

Ei tule aina sakkoa, vaikka kamera välähträä. (nimim. kokemusta on) Jos ylitys on pieni, niin kuin tässäkin tapauksessa, voi todellinen ylinopeus olla niin pieni, ettei sakkoa tule. Jos mittari on näyttänyt vajaa 90 km/h, voi todellinen nopeus olla mitarin heitosta riippuen melko vähän yli 80 km/h.

Alkuperäinen kirjoittaja ggöö;26752829:
Ja paljonko se sakko on? Ja milloin tulee postissa? Ikinä ei ylinopeuksia ajella, mutta nyt mies ajoi vahingossa 80 alueella vajaa 90km/h kun luuli että oli vielä satasen rajoitus. Ja tottakai peltipoliisi välähti :/

Ei tule aina sakko postissa, voi joutua myös poliisilaitokselle kuulusteluun :)

Postitse EI tule koskaan sakkolappua tai rikemaksua, vaan vaan poliisit tiedustelevat ajajan henkilöllisyyttä. Kannattaa kiistää ja antaa poliisin yrittää selvittää oikeaa kuskia.

[QUOTE="vieras";26753217]Postitse EI tule koskaan sakkolappua tai rikemaksua, vaan vaan poliisit tiedustelevat ajajan henkilöllisyyttä. Kannattaa kiistää ja antaa poliisin yrittää selvittää oikeaa kuskia.[/QUOTE]

Minulle tuli ihan suoraan rikesakko ja ohjeet valittamisesta. Miksi pitäisi kiistää, jos tietää itse ajaneensa ylinopeutta ko. kameraan?

[QUOTE="vieras";26753217]Postitse EI tule koskaan sakkolappua tai rikemaksua, vaan vaan poliisit tiedustelevat ajajan henkilöllisyyttä. Kannattaa kiistää ja antaa poliisin yrittää selvittää oikeaa kuskia.[/QUOTE]

Höpö höpö. Ja turha sitä on kiistää, jos oma lärvi näkyy kuvassa.

Kyllä mulle vaan tuli :-) Samassa kuoressa on ohjeet jos kiistää ajaneensa. Tosin mitä hyötyä kiistämisesta jos itse ajoi, niillähän on kuva ajajan pärstästä.

Minimi rikesakko tilanteessasi on 70€.

[QUOTE="vieras";26753295]Mulle on tullut useampi kirje poliisilta ja koskaan ei ole tullut sakkoa tahi rikemaksua, vaan aina on kysytty kuka on ajanut.

Siksi kannattaa kiistää ettei joudu maksamaan ja/tai menetä ajokorttia.[/QUOTE]
Kyllä minä maksan omat mokani ja kyllä se kuva on sen verran selkeä, että ainakin minut tunnistaa oman autoni ratista.

[QUOTE="vieras";26753295]Mulle on tullut useampi kirje poliisilta ja koskaan ei ole tullut sakkoa tahi rikemaksua, vaan aina on kysytty kuka on ajanut.

Siksi kannattaa kiistää ettei joudu maksamaan ja/tai menetä ajokorttia.[/QUOTE]

Jos kiistää tapauksen asia käsitellää tuomioistuimessa, niin mulle sanottiin männä viikolla. 88 km/h ajoin 80 alueella:)

Ei noista aina seuraa välttämättä mitään. Tässä on vuoden aikana meidän työyhteisössä ollut ainakin puolenkymmentä kertaa sellainen tilanne, että jollakin on kamera välähtänyt, mutta seurauksena on ollut vain yksi sakko, muista ei ole kuulunut yhtään mitään.

Postitse tulee normaali tieto ylinopeudesta. Sen on joko huomautusmuotoinen ilman sakkoa tai sitten ylinopeuden määrästä riippuen joko rikesakko tai päiväsakkoja. Sen voi tietysti yrittää kiistää, mutta jos auton kuljettajaa ei saada selville, sakko määrätään auton omistajalle tai haltijalle, jos auto on esimekriksi rahoitusyhtiön omaisutta,. Tämä aiheuttaa vain ylimääräistä vaivaa, koska joku sen sakon aina maksaa.

[QUOTE="vieras";26755579]Postitse tulee normaali tieto ylinopeudesta. Sen on joko huomautusmuotoinen ilman sakkoa tai sitten ylinopeuden määrästä riippuen joko rikesakko tai päiväsakkoja. Sen voi tietysti yrittää kiistää, mutta jos auton kuljettajaa ei saada selville, sakko määrätään auton omistajalle tai haltijalle, jos auto on esimekriksi rahoitusyhtiön omaisutta,. Tämä aiheuttaa vain ylimääräistä vaivaa, koska joku sen sakon aina maksaa.[/QUOTE]

Ei pidä paikkansa. Jos auton kuljettajaa ei saada selville, ei sakkoa anneta auton omistajalle tai haltijalle.

[QUOTE="mamma";26755280]Jos kiistää tapauksen asia käsitellää tuomioistuimessa, niin mulle sanottiin männä viikolla. 88 km/h ajoin 80 alueella:)[/QUOTE]

Älä kiistä mitään, sano vaan ettet tiedä etkä muista. Tai ettet saa kuvasta selvää, on se vähän näköinen, mutta varma en ole. Voi olla niin, tai sitten ei. Tietämättömyys ei ole raskauttava tekijä missään suhteessa, vaikka poliisi jankuttaisikin vastaan. Vaikka se menisikin tietämättömyytesi takia tuomioistuimeen niin saat täsmälleen saman rangaistuksen kuin tunnustamalla. Todennäköisesti ei edes mene, kun ei poliisi haaskaa kaikkiin pikkujuttuihin ruutia.

Aika iso osa noista kuvista epäonnistuu erilaisten heijastumien yms. takia, silloin ei tule mitään

Yhteistyössä