Autosta irtosi rengas kesken ajon...

Vieläkin tärisyttää. Viime maanantaina mies vaihtoi autoon uudet renkaat, ajoi itse auton hallilta kotiin ja ei ollut kuullut/huomannut autossa mitään outoa. Itse kun ti aamuna lähdin autolla ajamaan, kuului outo rahnutus etupäästä, ja sanoin asiasta heti miehelle. Mies vain tuumasi että ei siinä mitään kuulunut hänen ajaessaan, joku vaan vähän ehkä hankaa, kivi mennyt johonkin väliin tms. Itse mies lähti ti-iltana eri paikkakunnalle lintumetille ja tuli eilen illalla.

Koko viikon se rahnutus kuului mutta en sitten välittänyt sen kummemmin kun kuulemma ei ole mitään vikaa...yleensä kun minä sanon asioista ei reagoi mitenkään, sitten kun mies itte ajaa tuolla autolla niin siinä onkin jotain. Käytiin mm. viikonloppuna lasten kanssa mummulassa mihin n. 80km suuntaansa, maantiellä missä 100 km/h rajoitus.

Tänään sitten lähdin kauppaan, ja kuskin puolen eturengas irtosi! Sentään olin 60 km/ h alueella ja lähestymässä risteystä ettei ollut edes sitä vauhtia. Eikä irronnut rengas osunut toiseen autoonkaan. Sain kuulla taas kunniani...ja mä oon viikon valittanut tuosta äänestä ja tärinästä. Luojan kiitos auto säilyi ehjänä kuitenkin, etulokari vaan hiukan vääntyi ja sen sai mies itte vedettyä suoraksi.

Mutta onneksi ei sattunut kun oltiin muksujen kanssa satasen vauhdissa liikenteessä tai tänä aamuna moottoritiellä... :|
 
meillä kävi viime keväänä sama juttu, isäntä oli unohtanut poistaa sellaiset sovitepalat renkaan vaihdon yhteydessä. vakuutus ei tietenkään korvannut mitään, vaikka vahinkoa omalle autolle tulikin ja kasko oli voimassa. oma moka! :eek:
 

Yhteistyössä