Ärsyttää, kun appiukko aina onnistuu huijaamaan mieheltä rahaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arghhh!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arghhh!!

Vieras
Ajattelin nyt minäkin avautua täällä asiasta näin harmaana, kun eipä näistä voi pahemmin tuolla kylillä huudella...

Ärsyttää nimittäin ihan sikana, kun appiukko on sellainen ns."businessmies", suoranainen huijari aika ajoin. Hyvillä puhelahjoillaan ja suoranaisella valehtelemisella se aina onnistuu saamaan rahaa mun mieheltä tai saa hänet maksamaan asioitaan. Jo pienet, muutaman satasen jutut eivät ärsyttäisi, mutta nyt on tullut muutamia tuhansien, jopa yli kymmenentuhannen juttuja parin vuoden sisällä! Ja ne ovat suoraan meidän perheen rahoista pois, sillä mitä mies antaa isälleen on minun sitten omasta puolestani maksettava enemmän meidän perheen kuluja, lainja , etc.

Mies tiedostaa täysin tämän ongelman, mutta isänsä silti onnistuu aina toistamaan temppunsa. Olemme asiasta paljon puhuneet ja olemme asioista samaa mieltä. Siten appiukko tulee taas jonkun idean tai nyyhkytarinan kanssa miehen puheille... arghhh!!! Ei hän nykyään todellakaan enää usein onnistu lypsämisessään, mutta summat ovat suurentuneet meidän vauraustumisen myötä. Mies on aivan liian kiltti isälleen ja ukko käyttää sitä surutta hyväkseen.

Homma harmittaa minua toki rahan takia, mutta eniten surettaa mieheni puolesta, jolla on tollainen hyväksikäyttäjä isä ja mies on siitä surullinen...

Tuttu tilanne, meillä tosin appiukko lainailee satasia kerralla, mutta niitä satasia on useamman pystyssä. Milloin hän soittaa miehelleni ja selittää ummet ja lammet, ja kas mieheni antaa rahaa "lainaksi". Nyt kuitenkin tähän asiaan on tullut piste, kerroin appiukolleni viimeisen lainaamisen jälkeen, että turha on ottaa aina meihin yhteyttä kun tarvii jotain, joskus hän voisi soittaa/tulla käymään ilman että on jotain vaille. Tai joskus esim. soittaa lapsemme syntymäpäivänä, jouluna, tai muuten vaan kuulumisia.. Sitten sanoin suoraan että senttiäkään ei enää meiltä saa, ennen kuin on KAIKKI vanhat velkansa maksanut! Nyt ei oo asian tiimoilta vuoteen kysynyt (ainakaan mieheni ei tunnusta). Mutta tosin, eipä ole appiukkoakaan näkynyt piitkäänaikaan, se ei harmita mua, ei ollenkaan.. Se varmaan inhoo mua, mut en jaksa välittää. Ja mieheni kuuli mitä appiukolle sanoin, ja se sanoi että hyvä että sanoit!
Mutta ei muuta kun luu kurkkuun appiukolle ja tsemppiä!

Juu, pahimpaan juttuun, kun yritti jopa mun miehen saamaa perintöä rohmuta sanoin hänelle suorat sanat. Yleisesti koen kuitenkin, etten voi mennä miehen ja hänen isänsä väliin, vaan heidän tulee itse asiansa hoitaa. Kurjaa tilannetta lisää se, että osassa lypsytarinoissa on selvästi takana ukon äärettömän ahne uusi puoliso.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Miten se appiukko siinä huijaamisessa sitten muka onnistuu, jos mies kerran sen jutut tietää?

Tätä minäkin ihmettelen.

No yksi juttu oli esim. että mies lupasi (saamaansa omaa vakuutta vasten) taata ukon vaimon pankkivelkaa tietyn summan, kun ne osti uuden asunnon. Mies oli ennen takauslupaustaa sanonut, että mitään remppalainoja hän ei sitten takaa, kun ostettava kämpp oli ihan ok kunnossa. Sitten se takaussumma olikin pankissa yllättäen monta tuhatta euroa suurempi, kun ukon vaimon ottama laina olikin suurempi. Selitys oli, että heidän täytyy maksaa sillä rahalla varainsiirtoverot, etc. No ei siinä mitään, mutta nyt eilen saimme kiertokautta kuulla, että ukko perk*le tekee täyttä päätä remppaa siellä uudessa asunnossaan. Eli lisärahaa ei todellisuudessa olisi tarvittu, vaan mun mies onnistuttiin taas huijaamaan menemään noin 10.000 edestä enemmän takaamaan, mitä oli ensin sovittu.

Kuten sanoin, ukko on ERITTÄIN taitava huijari. Oli täysin tämänkin asian suunnitellut ja pankissa sitten ei ollut edes paikalla, vaan se vaimo selitti asiaa vain. Vaikea siinä on alkaa asioita perumaan, kun on myyjät, ostajat ja pankkihenkilökunta läsnä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Miten se appiukko siinä huijaamisessa sitten muka onnistuu, jos mies kerran sen jutut tietää?

Tätä minäkin ihmettelen.

No yksi juttu oli esim. että mies lupasi (saamaansa omaa vakuutta vasten) taata ukon vaimon pankkivelkaa tietyn summan, kun ne osti uuden asunnon. Mies oli ennen takauslupaustaa sanonut, että mitään remppalainoja hän ei sitten takaa, kun ostettava kämpp oli ihan ok kunnossa. Sitten se takaussumma olikin pankissa yllättäen monta tuhatta euroa suurempi, kun ukon vaimon ottama laina olikin suurempi. Selitys oli, että heidän täytyy maksaa sillä rahalla varainsiirtoverot, etc. No ei siinä mitään, mutta nyt eilen saimme kiertokautta kuulla, että ukko perk*le tekee täyttä päätä remppaa siellä uudessa asunnossaan. Eli lisärahaa ei todellisuudessa olisi tarvittu, vaan mun mies onnistuttiin taas huijaamaan menemään noin 10.000 edestä enemmän takaamaan, mitä oli ensin sovittu.

Kuten sanoin, ukko on ERITTÄIN taitava huijari. Oli täysin tämänkin asian suunnitellut ja pankissa sitten ei ollut edes paikalla, vaan se vaimo selitti asiaa vain. Vaikea siinä on alkaa asioita perumaan, kun on myyjät, ostajat ja pankkihenkilökunta läsnä...

Siis miehesi tuo täytyy ymmärtää lopettaa.
Ja pankissa ei ole mitenkään vaikeaa alkaa perumaan,ilmoittaa vain että tuo ylittää sovitun summan ja en takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

Tätä minäkin ihmettelen.

Siis miehesi tuo täytyy ymmärtää lopettaa.
Ja pankissa ei ole mitenkään vaikeaa alkaa perumaan,ilmoittaa vain että tuo ylittää sovitun summan ja en takaa.

Niinhän sen pitäisi mennä, mutta ymmärrän kyllä miestä siinä mielessä, että siinä vaiheessa on erittäin vaikea mennä enää asioita korjaamaan. Käytännössä koko kauppa olisi nimittäin kaatunut siihen.

Yhteistyössä