Tukiverkottomien "kommuuni".

Vähänkö olis siistiä ku jos tulis kokattua liikaa ni iskis vaan oveen jonku lapun et saa tulla syömään ylimääräiset :eek:D Sama jos uhkaa joku tuote pilaantua kaapissa ni äkkiä vaan ruokaa jakoon.
Mäkin tykkäisin leipoa muillekin kuin vaan omalle perheelle.. Ja tehdä ruokaa ihan tarkotuksella isolle porukalle.. Tai sitten jotkut pihakekkerit :D Wouuu...

Siinä olis niin paljon kaikkia hyviä juttuja, kato sä mun muksuja tänään niin mä pesen sun lattiat ja ikkunat ens viikolla tmv.
 
ok
Musta olisi kiva just tuossakin mielessä tutustua tän taloyhtiön muihin pienten lasten vanhempiin, mutta se on vaikeaa. Yksi äiti ei koskaan muuta kuin äkkiä moikkaa ja kiiruhtaa ohi. Yksi äiti ei puhu mitään kieltä mitä osaan, yhdet ei oo koskaan pihalla. Vain yhden äidin kanssa olen saanut välit jollain lailla auki.
 
"vieras"
Idea kommuuniin. Kellariin tai vastaavaan paikkaan laitettaisiin pöytä jolle voisi tuoda vanhat aikakauslehdet ja pieneksi käyneet vaatteet ja muu itselle tarpeeton tavara. Sen saisi siitä ottaa se joka tarvitsee.
 
  • Tykkää
Reactions: purjosipuli
Yritin kattella googlella kommuuniasumisesta ja perhekommuuniasumisesta, mutta ei hirveesti löydy mitään ihmeellistä.. hmp.

Eiks vois olla vaik joku järjestö joka osatis rivitaloja ja vuokrais niitä jut tollaseen kommuunitarkotukseen?
 
[QUOTE="vieras";28724160]Idea kommuuniin. Kellariin tai vastaavaan paikkaan laitettaisiin pöytä jolle voisi tuoda vanhat aikakauslehdet ja pieneksi käyneet vaatteet ja muu itselle tarpeeton tavara. Sen saisi siitä ottaa se joka tarvitsee.[/QUOTE]

Meilläpäin on tuota hyödynnetty monessa ihan tavallisessa kerrostalossa. Varattu roska/kierrätyshuoneen vierestä tila johon voi jättää toisille valittavaksi käyttökelpoista tavaraa. Tavallisissa kierrätyshuoneissakin on tapana jättää tavaroihin lappu jos ne toimivat ja joku tarvitseva voi sitten poimia mukaansa. :)

Lisäksi on tuo iso kirppis mihin voi lahjoittaa kaikkea itselleen tarpeetonta ja sieltä sitä myydään eteenpäin pilkkahintaan, tulot käytetään hyvään tarkoitukseen.
 
juuh
Mä olen miettinyt vähän saman tyyppistä ajatusta, mutta niin että olis joku tukiverkottomien kerho tai jotain toimintaa järjestetty kaupunkiin sellaisille, jotka ovat ehkä jostain muualta muuttaneita. Ei kuitenkaan niin että se olis jotain leimaavaa, vaan tottakai kaikille avointa. Mutta että erityisesti tavoitteena olis tukea lapsiperheiden verkottumista, jotta kukaan ei jäisi kokonaan yksin. Nykyään kun on niin tavallista, että perheet voi muuttaa kauaksikin työn perässä, eikä sukulaisia tai ystäviä välttämättä ole lähellä. Ja ainakin täällä missä minä asun, tuntuu että on vaikeaa löytää kavereita. Kaikilla on jo olemassa niin vahvat omat verkot sukulaisiin tai jo lapsuusajan tai nuoruusajan kavereihin. Aina joskus törmää niihin, jotka on muuttaneet muualta ja melkein aina kuulee saman jutun; täällä on vaikea tutustua ihmisiin.
Eikös muuten perhekahviloiden takana ole tällainen idea? Ja sellaisten leikkipuistojen asukastilojen.?
 

Yhteistyössä