tukiverkostoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kas"

Vieras
Tuli tuosta lastenhoitaja teki oharit-ketjusta mieleen kysymys, jota olen usein pohtinut tätä palstaa seuratessa. Teille, jotka olette ilman tukiverkostoja: miksi ette verkostoidu/tutustu toisiin lapsiperheisiin? Kun tarvitsee iltasella lastenhoitoapua, voi kysyä tutuilta ja tarjoutua itse vastavuoroisesti auttamaan samassa tilanteessa.

Meillä ainakin tilanne se että on yritetty mutta kah aina ne lapset on meillä hoidossa mutta kun vastavuoroisuutta kaivataan ei sitä löydy ja silloin sanotaan että heillä on onneksi mummot ja papat kuin kummitkin.

En tunne ketään lapsiperheitä.. Enkä oikein osaa tehdä ystäviä, vaikka olenkin suht sosiaalinen.. Tai no kyllä mä varmaan saisin jonkun semi tuntemattoman, mutta en ikinä jättäisi lapsia ihmiselle hoitoon ketä en tunne. On liian pieniä, eivätkä osaa kertoa jos on joku hätä tms. JA mitä mä nyt oon kattonut näitä ihmisiä joilla on omia lapsia... Ei ikinä. Ajatukset vaan niissä omissa pikku mursuissa.

En mäkään jättäisi ihan kelle vaan hoitoon. Olen itseasiassa aika tarkka siitä, kenen seuraan lapseni jätän. Toisekseen, mä en halua niitä muiden lapsia kuitenkaan meille hoitoon, niin en viitsi omianikaan tyrkätä muille.

Yhteistyössä